BKR verwijderen door overkreditering?

Started by Angelino, Nov 19, 2017, 10:54 AM

Previous topic - Next topic

Angelino

Ik had een mastercard. Omdat ik deze niet op tijd kon betalen heb ik een BKR registrstie gehad. Deze heeft nu een H code omdat ik alles betaald heb.

Nu heb ik een brief gekregen van de Creditcard maatschappij dat ze mij toentertijd geen krediet hadden mogen verstrekken(overkreditering). Ik krijg daarom een aanzienlijk bedrag aan incassokosten terug.
http://icscards.nl/correctie

Kan ik nu niet ook een verzoek doen om de hele BKR registratie te verwijderen? Maak ik uberhaupt kans?

chapter

lijkt mij niet want je hebt ook stuk eigen verantwoordelijkheid. je kunt schuld niet volledig bij ics leggen. je hebt toch zelf aangevraagd en wist ook dat je al kredieten had lopen of het niet zou kunnen betalen

jan

Nee, deze kun je niet zomaar laten verwijderen. Echter na een aantal jaren (5 jaar) kun je deze laten verwijderen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

guest3318

Wil je ervan af omdat je geld wil kunnen lenen voor een hypotheek bijvoorbeeld. Dan zou je een belangenafweging kunnen afdwingen die (bijna altijd) in jouw voordeel is.

Of dit verstandig is is een ander ding, maar je kan wel degelijk een registratie laten verwijderen.

guest3318

Quote from: jan on Nov 19, 2017, 12:56 PM
Nee, deze kun je niet zomaar laten verwijderen. Echter na een aantal jaren (5 jaar) kun je deze laten verwijderen.

Na 5 jaar van de einddatum verdwijnt deze automatisch. Is de lening nog open dan blijft dit zichtbaar tot de lening is afbetaald en er 5 jaar overheen is.