Direct Solutions BV (Incassobemiddeling)

Started by guest3318, Nov 18, 2017, 02:40 PM

Previous topic - Next topic

guest3318

Gisteren door een 020-4917703 nummer gebeld en dit nummer gemist.

Natuurlijk heb ik teruggebeld (ben aan het solliciteren dus dacht misschien heeft het hiermee te maken)

Bel ik terug blijkt het te gaan om een Incassobemiddelingsbureau te gaan.

Volgens hun is er in 2016 door telemarketing een aanbod gedaan voor 2 vliegtickets voor een bedrag a 85 euro (wat ik me niet kan herinneren maar goed de mens vergeet wel eens dingen). Ik kreeg per mail de vliegticket codes en zou deze mail hebben gekregen(iets wat niet zo is). Omdat dit bedrijf failliet is gegaan kunnen zij de vordering zogenaamd niet meer ophalen bij mij dus is het naar het incassobemiddeling bureau gegaan.

Op mijn vraag ik heb geen herinnering of aanmaning gehad vertelde meneer dat deze mails wel degelijk verzonden zijn en gelezen. Vraag ik door om bewijzen zegt deze meneer ja die krijgt u niet, maar mocht de curator de zaak doorzetten dan zal de deurwaarder al deze bewijzen krijgen en mag u bij hem dit opvragen. Ook hadden ze een bandopname met mijn bevestiging maar ook deze konden zij niet aanleveren (alleen de deurwaarder krijgt deze)

Het mailadres waarvan zij dingen zouden hebben gestuurd is mij onbekend en kan ik nergens terugvinden in mijn mail (ook niet spam terwijl ik regelmatig me spam check)

Het totaal openstaande bedrag zou momenteel iets van 170 zijn(door rentes en incassokosten) en de medewerker gaf aan dat als ik 85 betaal alles opgelost zou zijn. Zo niet dan kan de curator dit aan de deurwaarder geven en die zal dan met hoge kosten het bedrag komen ophalen.

Zo vriendelijk als ik was legde ik meneer uit dat dreigementen als deze me weinig doen en dat de deurwaarder meer dan welkom is om langs te komen om zijn/haar verhaal te doen.

Uiteindelijk was ik tot niks verplicht, maar betaal ik niet dan loop ik risico dat er een deurwaarder langskomt mocht de curator dit willen.

jan

Ik vind het een raar verhaal. Onder druk zetten, in de hoop dat je er intrapt. Stel dat je niet terug had gebeld.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=130679
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

guest3318

Quote from: jan on Nov 18, 2017, 04:29 PM
Ik vind het een raar verhaal. Onder druk zetten, in de hoop dat je er intrapt. Stel dat je niet terug had gebeld.

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=130679

Ja het was niet eens echt druk ten opzichte van wat een echte deurwaarder of incassobureau doet, maar goed ze zijn dus al vaker actief.

Ze sturen ook geen post of iets maar beweren dat alles per mail ging

jan

QuoteZe sturen ook geen post of iets maar beweren dat alles per mail ging

Het ziet er naar uit dat dit fraude is. En zo te lezen is dit allemaal bluf. Is een vestigingsadres bekend?
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

guest3318

Quote from: jan on Nov 18, 2017, 05:15 PM
QuoteZe sturen ook geen post of iets maar beweren dat alles per mail ging

Het ziet er naar uit dat dit fraude is. En zo te lezen is dit allemaal bluf. Is een vestigingsadres bekend?

helemaal niks is bekend. Het ging alleen telefonisch en het was een verzoek om te betalen en zo niet dan kan er een deurwaarder komen etc..

Neem het niet serieus maar het is een mooie waarschuwing voor de rest.

jan

Alles moet schriftelijk..............
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

guest3318

Quote from: jan on Nov 19, 2017, 10:16 AM
Alles moet schriftelijk..............

Zij deden telefonisch.
Maar goed ze proberen gewoon geld te krijgen..

dannydy

jee wat een vreemd verhaal zeg. daar klopt echt helemaal niets van. Sommige van die gasten halen echt de raarste dingen uit zo te lezen. Ik zou er ook niet intrappen, ik kwam hier een stukje tegen waar uitgelegd wordt hoe wat en niet mogen.

Aangepast door moderator link is  SPAM!

jan

Dit lijkt op een geval incassofraude. Niet betalen, wie eist heeft ook bewijs!

Incassobureau's schrijven je aan, of sturen mails. Maak je geen zorgen, een deurwaarder komt pas als er een vonnis is.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator