BKR overzicht ontvangen. Niet compleet?

Started by dma0245, Nov 16, 2017, 06:44 PM

Previous topic - Next topic

dma0245

Dag allen,

Mijn eerste post!

Ik ga eindelijk de stap nemen om mijn oude schulden op te lossen!

Ik heb een overzicht ontvangen van de BKR met een vermelding van 1 bkr registratie. Nu had ik er zeker 5 verwacht. Ik heb de BKR zelf gebeld, en die gaven aan, wat extra onderzoek op oude adressen, dat het echt deze ene is.

Nu kan ik me dat niet voorstellen:) Wat ik kan vinden is dat het kan dat een schuldeisers, een bank, een schuld heeft afgeboekt en dat dat dan ook na 5 jaar verdwijnt uit de registratie van BKR. Het zijn schulden van 10-15 jaar terug.

Iemand kennis over deze materie?

Dank!

chapter

Niet elke schuldeiser kan melden bij bkr. Zijn vooral menu gen en tegenwoordig sinds mei ook telefoon abbos met telefoons op afkoop.

dma0245

Klopt. Maar het gaat om oude leningen, die 100% gemeld konden worden.

Volgens BKR kan het zijn dat het hele oude (en dat zijn het) schulden zijn, de verstrekker het heeft afgemeld en afgeboekt. Dan verdwijnt het ook na 5 jaar heb ik begrepen.

Maar klopt dit?

Danny

jan

Quote from: dma0245 on Dec 14, 2017, 12:15 PM
Klopt. Maar het gaat om oude leningen, die 100% gemeld konden worden.

Volgens BKR kan het zijn dat het hele oude (en dat zijn het) schulden zijn, de verstrekker het heeft afgemeld en afgeboekt. Dan verdwijnt het ook na 5 jaar heb ik begrepen.

Maar klopt dit?

Danny

Ieder krediet nadat dit is afgelost blijft nog 5 jaar vermeld n het BKR. Daarna verdwijnt het.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

dma0245

Dag,

Wat erg dat ik nooit geantwoord heb hierop Dank! En excuus:)

Ik ben nog steeds hard bezig met het oplossen, de partijen die actief waren heb ik inmiddels allemaal betaald. De meeste zijn akkoord gegaan met een aanbod tegen finale kwijting.

Nu wil ik aan de slag met de laatste, die tevens een bkr registratie heeft. Ik wil me goed voorbereiden op de eventueel gevolgen/consequenties. Tevens wil ik de logica van de registraties begrijpen.

Zie onderstaand schema incl de data van de registraties.

Mijn vraag

Waarom staat de werkelijke einddatum op 07-02-2019? Is dat contractueel vastgelegd ooit door mij? Ik zou denken dat de 5 jaar termijn al veel eerder zou verlopen na de afboeking? Of denk ik te positief?

Ik heb 6 maanden terug 2 pogingen gedaan in contact te komen over mijn openstaande vordering omdat ik een aanbod wilde doen Nooit een antwoord gekregen.

Krediet
Kredietsoort   Doorlopend Krediet
Contractnummer   xxxxxxx
Bedrag   € 5.712
Registratiedatum   13-01-1998
Datum 1e aflossing   28-02-1998
Verwachte einddatum   N.v.t.
Werkelijke einddatum   07-02-2019

Datum codering   Codering   Toelichting
18-01-2002   2   (Restant)vordering geheel opeisbaar
14-11-2000   3   Bedrag van 250 Euro of meer is afgeboekt
28-04-2002   4   Kredietnemer blijkt/bleek onbereikbaar