Huisdieren

Started by Someones, Oct 31, 2017, 05:28 PM

Previous topic - Next topic

Someones

Hi,

Ik heb 2 Jack Russels en 2 katten, en wilde een tip delen.

Als je een klein budget hebt zoals ik, wil je vast geen 5 euro betalen om snoepjes voor je dier te kopen, dan eten ze maar brokken en moeten daar tevreden mee zijn.

Iedereen heeft een lokale slager of visboer met afval. In mijn geval houdt de slager dit appart, vriest het zelfs in.
"Slager, heb je een bot of 2 voor de honden?" Haalt hij uit de vriezer, snijdt het doormidden, ik betaal een euro, en de hond heeft er een week of 2 plezier van.
Het is niet alleen bot, denk op de 500 gram waar ik een euro voor betaal, er zeker wel 200 gram aan vlees resten aan zit.

Nu wilde ik vragen of anderen iets dergelijks doen, en waar ik bijvoorbeeld bij de visboer om kan vragen voor katten?

Kan eventueel ook het vlees van het bot koken en de katten dat doen, maar is zo'n gedoe.

Bedankt alvast.

Joost

Wij hebben een hond en dit beestje eet alles

flits

ik heb een kat en die lust ook echt alleen maar kattenvoer als ik ze een stukje kaas of worst geef ruikt ze even en draait vervolgens om en loopt weg en precies het zelfde met vis
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Marjan12

Quote from: flits on Nov 05, 2017, 02:46 PM
ik heb een kat en die lust ook echt alleen maar kattenvoer als ik ze een stukje kaas of worst geef ruikt ze even en draait vervolgens om en loopt weg en precies het zelfde met vis

Katten zij heel erg kieskeurig in, met wat ze eten.

ollie bollie

Wij hebben 4 katten, maar gelukkig werk ik in een kattenvoerfabriek. Gedeukte blikken mag ik eens in de zoveel tijd gratis meenemen. :)
Carpe diem!

Joost

Dit is een aardige kosten besparing. Wie appelen vaart, eet appelen ;)

Frederike

Mijn vader had vroeger een hond en die bewaakte mij https://tinyurl.com/y7fgpjnu hij heette Dur

Frederike

jan

Quote from: ollie bollie on Nov 06, 2017, 05:47 PM
Wij hebben 4 katten, maar gelukkig werk ik in een kattenvoerfabriek. Gedeukte blikken mag ik eens in de zoveel tijd gratis meenemen. :)

We hebben nu een kat, maar dit beest is echt kieskeurig met wat ze eet. Goedkoop voer gaat er niet in. Je bent een gelukkig man ;)
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Katniss

Als een niet zo kieskeurige kat betreft, dan kun je best wat besparen door gratis proefverpakkingen aan te vragen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Someones

Quote from: ollie bollie on Nov 06, 2017, 05:47 PM

Ideaal, die van mij hebben moeten overstappen op brokken gezien blikvoer mij iets te duur werd.

Ik kwam trouwens online een site tegen die deels vleesafval verkoopt wat goed geschikt is voor huisdieren. Mocht de kat niet te kieskeurig zijn zou je je eigen kattenvoer kunnen maken voor ze, er zijn voldoende handleiding hoe dit te doen. Het voordeel is ook dat je weet wat je dier eet. Ik ga hier van de week eens mee beginnen :)

Voor de honden heb ik een ander alternatief gevonden in mijn zoektocht naar hike voeding, hartkeks.

Ingredienten:
- 500 gram bloem
- 1 a 2 kopjes water
- 200g havermout (optioneel)

Mix het samen tot een beslag, maak er ongeveer 6 rechthoekige koekjes van, en prik hier 4x4 gaatjes in.
Bak de "koekjes" op 160 graden gedurende 30 minuten, draai ze vervolgens om en bak ze nog eens 30 minuten.
Laat ze afkoelen en herhaal het bakprocces nogmaals.

Heel simpel, het kost vrijwel niks, en mijn Jack Russels (2) hebben er 3 dagen plezier van.

Zelf kun je ze eventueel ook als ontbijtvervanger nuttigen, zou ze dan wel weken in bijvoorbeeld melk of thee, om te voorkomen dat je geen tanden verliest  ::)

flits

hadden jullie beestjes ook last van de warmte het helpt als je handdoeken op meerdere plekken weglegt op de grond die nat zijn moet koud lauw water hier kunnen ze op liggen voor de verkoeling het helpt ook als je ze af en toe aait met een vochtig washandje dit vinden ze lekker en je neemt de losse haren gelijk mee omdat dieren niet kunnen zweten hebben ze er vaak meer last van
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

abnormaal

Quote from: flits on Aug 12, 2018, 11:02 AM
hadden jullie beestjes ook last van de warmte het helpt als je handdoeken op meerdere plekken weglegt op de grond die nat zijn moet koud lauw water hier kunnen ze op liggen voor de verkoeling het helpt ook als je ze af en toe aait met een vochtig washandje dit vinden ze lekker en je neemt de losse haren gelijk mee omdat dieren niet kunnen zweten hebben ze er vaak meer last van
Onze woef woef, was gek op de tuinslang. En een vochtig handschoentje vond hij idd ook prettig.

flits

Quote from: abnormaal on Aug 13, 2018, 06:35 PM
Quote from: flits on Aug 12, 2018, 11:02 AM
Onze woef woef, was gek op de tuinslang. En een vochtig handschoentje vond hij idd ook prettig.
mijn kat zocht de douche nog al eens op nadat ik gedoucht had en ging op de koude vloer liggen en op de natte handdoeken die daar lagen en ik heb daardoor maar op meerdere plekken natte handdoeken weggelegd

abnormaal

Onze Woefwoef mag niet in de douche, anders maakt hij er een enorme puinhoop van. De tuinslang volstaat voor hem.

flits

een hond kun je inderdaad nog de tuinslang op zetten maar aangezien ik geen tuin heb maar een balkon waar de hele dag de zon op staat word dat geen succes met mijn kat dus word het af en toe een douche met washandjes en natte handdoeken