Hypotheek na de wsnp

Started by ollie bollie, Oct 28, 2017, 05:58 PM

Previous topic - Next topic

ollie bollie

Goedemiddag,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een hypotheek te verkrijgen na een goede afloop van de wsnp. Daarmee bedoel ik dan vrij snel na het verkrijgen van de schone lei en niet pas na 5 jaar.

Mvg,

Ollie bollie
Carpe diem!

Frederike

Quote from: ollie bollie on Oct 28, 2017, 05:58 PM
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een hypotheek te verkrijgen na een goede afloop van de wsnp. Daarmee bedoel ik dan vrij snel na het verkrijgen van de schone lei en niet pas na 5 jaar.

Mvg,

Ollie bolli

Een inzage in je BKR gegevens kost je â,¬ 4,95 en heb je binnen 3 werkdagen in huis. Premium kost â,¬ 12.95 voor een heel jaar maar dan krijg je binnen een paar uur een e-mail en kan je zien wie allemaal navraag naar jou gedaan hebben. 

Frederike

peter

De BKR notering blijft staan tot 5 jaar na aflossing. Je kan volgens mij gewoon een hypotheek krijgen
Peter
Administrator Forum

guest3318

Quote from: ollie bollie on Oct 28, 2017, 05:58 PM
Goedemiddag,

Mvg,

Ollie bollie

Anders kun je eventueel via een bureau als Dynamiet NL een verwijdering regelen.

Het BKR is immers geen wet en juist daarom moet er altijd een belangenafweging worden gemaakt. Dit is iets waarbij altijd de consument in het voordeel staat omdat zijn/haar belang zwaarder is dan het handhaven van een BKR regeltje

ollie bollie

Bedankt voor de tips, maar helaas zijn maar sommige bkrnoteringen te verwijderen. Een tijdje terug is Dynamiet bij radar geweest en daar bleek dat ze veel geld vragen, veel beloven maar meestal weinig kunnen.

https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/bkr-vs-dynamiet-hoe-zit-het

Ik vraag me dus af, of er hier mensen zijn, die binnen 5 jaar na afsluiting van de wsnp een hypotheek konden aanvragen.
Carpe diem!

nooitmeer

Als je een bancaire schuld had, een postorder of elke andere vorm van consumptief krediet en of een hypotheek ,dan zit je waarschijnlijk met een BKR A3 notering met H code (herstel).
Die A3 notering houd in dat de instelling 250,- of meer heeft afgeboekt op de schuld en dat de schuld stand hersteld is, dit blijft 5 jaar staan na het verkrijgen van een schone lei.

Dit is vrij normaal, hier kan de bank of instelling verder ook niets aan doen want dit doet het BKR en is een terechte notering. De enige kans die je maakt is bij je eigen bank, die weten de historie en kunnen een uitzondering maken op de regel.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

ollie bollie

Dank je nooitmeer. Dat kwam ik inderdaad ook tegen en dat er mogelijkheden zijn tegen een verhoogd rentepercentage in verband met risico.

Dat ik word gezien als een risicogeval kan ik goed begrijpen. Het betreft echter een schuld van meer dan 15 jaar geleden, waar ik pas sinds kort achter kwam. Nu heb ik al jaren de financiën op orde en als het goed is een vast contract. De wsnp verloopt ook voorspoedig met mijn geld in eigen beheer. Momenteel zit ik bij de rabobank en ik geloof dat die niet erg happig zijn om een hypotheek te verstrekken aan iemand die net uit de wsnp is (over iets meer dan anderhalf jaar).

Van mijn vtlb ben ik inmiddels aan het sparen, door zeer zuinig te leven, zodat ik én een buffer heb voor onvoorziene gevallen én een leuk bedrag heb om de kosten koper bij het kopen van een huis te financieren.

Ik heb er dan ook geen problemen mee om een verhoogd rentepercentage te betalen, aangezien hier in het diepe zuiden de huizenprijzen lekker laag zijn en ik, al zeg ik het zelf, veel kan wat betreft het opknappen van een huis. De maandelijkse afbetaling voor een hypotheek vallen dan, zelfs met een verhoogd rentepercentage, lager uit dan de huur die ik nu betaal.

Daarom ben ik dan ook op zoek naar de banken, die iets verder kijken dan een bkrnotering en het verhaal erachter afwegen tegen de risico's.
Carpe diem!

chapter

Is maar 1 manier om erachter te komen en dat is aanvragen. Kans lijkt mij klein als je bkr notering hebt. Niet iedereen in wsnp heeft deze bv. Zou zelf niet willen. Stort weer huizenmarkt in derde keer wsnp ga ik niet willen en denk rechter ook niet