Geen uitzicht meer

Started by hoolie, Oct 18, 2017, 03:22 PM

Previous topic - Next topic

ollie bollie

Beste Frederike,

De topicstarter heeft hier zijn hart gelucht en een serieuze vraag gesteld. Je enthousiasme wat betreft XXXXX is bewonderingswaardig, echter heeft het niks van doen met dit topic.  Met je reacties sneeuw je meerdere topics onder met zaken die er niet toe doen.

Voor jou is het misschien allemaal helder, maar de meesten zullen geen idee hebben waar je het over hebt. Ik denk dat het dan ook beter is om je persoonlijke verhalen te beperken tot een persoonlijk topic en daar je verhalen te schrijven. Andere topics worden namelijk onleesbaar en warrig door jouw vele reacties over andere zaken.

Met vriendelijke groet,

Ollie blollie
Carpe diem!

ollie bollie

Quote from: misterx12345 on Oct 18, 2017, 09:48 PM
Je schulden zijn te hoog, dus terugbetalen is geen oplossing.

Wat ik laatste tijd heb  gelezen is dat er bedrijven zijn die schulden opkopen tegen een heel lage percentage.
Meestal tussen 5 % en 20 % van het oorspronkelijke bedrag.
Weet zelf ook niet het beste ervan, want heb hier geen ervaring mee, maar misschien zijn er mensen op het forum die zo'n bureau hebben ingeschakeld?

Ik heb het vermoeden dat je de schimmige incassobureaus bedoelt, die schuldenaren tot waanzin drijven met schulden die al lang verjaard zijn en waar de papieren niet van kloppen.
Carpe diem!

ollie bollie

Quote from: jamize on Oct 19, 2017, 10:17 AM
Ten Eerste, uit het leven stappen is een ego?istisch. Het geeft een enorme impact op je kinderen. En je laat een erfenis achter, je problemen moeten je kinderen dan gaan oplossen, ik heb er ervaring mee, want mijn man is 13 jaar geleden uit het leven gestapt. Wij ( mijn kids en ik ) blijven altijd met vragen zitten, en hij liet ook een leuke erfenis achter. Als men uit het leven stapt worden schulden , leningen etc niet kwijtgescholden. Ik neem aan dat jij je kinderen een toekomst gunt zonder al je shit.
Ga ten eerste je administratie is in orde maken.Ga goed uitrekenen wat je inkomsten zijn en je vaste lasten.Dan ga je uitrekenen wat per maand kwijt ben aan boodschappen etc. inkomen min vaste lasten min boodschappen etc. Je weet nu hoeveel geld je overhoud.  Dan ga je kijken wat voor schulden je allemaal heb en hoeveel .  Dan ga je alle schuldeisers een brief sturen, voorbeeldbrieven kan je van internet afhalen. je gaat ze allemaal een voorstel doen, vraag ook eventueel uitstel van betaling zodat jij de gelegenheid krijgt om een aantal schulden af te lossen. Dan heb je al een begin gemaakt en dan laat je zien aan de schuldeisers dan welwillend bent, al betaal je maar een klein bedrag, je heb dan wel vast een begin gemaakt. Kom op je kan het echt wel, al is het alleen al voor je kinderen. Je moet gelijk gaan beginnen niet meer in dat negatieve blijven hangen. Kom op ben gewoon een echte vent, en neem verantwoording, ga je administratie in orde maken, ga rekenen,brieven schrijven, afspraken maken, en afspraken nakomen, laat zien aan je kinderen dat je het kan. Zorg dat de rust weer terug komt en dat het allemaal weer een beetje gezellig word bij jullie. Succes ermee en laat af en toe is wat van je horen aub

Aangezien er al een wsnptraject is geweest, neem ik aan dat de papieren wel op orde zijn. Ook lopen er 2 loonbeslagen (hopelijk bij elkaar gevoegd, want als ze los van elkaar staan, klopt er iets niet). Ik denk dat de topicstarter su?icide aan geeft, om zijn gemoedstoestand te weer te geven. Zo'n schuldenlast en uit de wsnp gezet zijn is ook niet niks en daarom ook begrijpelijk dat de topicstarter zich voelt alsof hij in een uitzichtloze situatie zit.

Misschien is daar wat aan te doen, door met een nieuw plan naar de schuldeisers te stappen. Een plan waar beide kanten het mee eens kunnen zijn en wat misschien wat extra bestedingsruimte en een afsluiting in het vooruitzicht.
Carpe diem!

Maickel

Je mag me inderdaad vanalles vragen, wat zeker niet wil zeggen dat ik overal een antwoord opheb.  Kleine correctie; ik ben geen bewindvoerder, maar zou dit wel mogen zijn als ik dat zou willen.
In het dagelijks leven ben ik jurist binnen een welzijnsorganisatie.

Quote from: Maria van Empel on Oct 19, 2017, 03:51 PM
Ik ben momenteel op retraite in Famagusta en druk druk met xxxxx maar je kan je probleem ook voorleggen aan maickel van het bewindvoerders.net http://www.hotforum.nl/forum/schulden/ met de vraag of het toch op een of andere manier mogelijk is weer in de WSNP te komen. Ik denk het niet maar vragen staat vrij. Hij is zelf bewindvoerder en weet er alles van. Ik heb drie keer hier een verwijsbriefje afgegeven en het heeft geholpen. De laatste keer aan Jake-I. Je kunt hem de gekste vragen stellen

Jammer maar toch hartelijk bedankt. Ik heb weer wat van je geleerd. Ik was halverwege mijn studie aan de OU voor bachelor Rechtsgeleerdheid toen ik door mijn bipolaire stoornis in een PAAZ en vandaar uit in de Wajong terecht kwam. In 2018 krijg ik een herkeuring en zal het UWV vragen om een re-integratie cursus voor bewindvoering te betalen. Niet duur bij de LOI. Ik wil aan de slag als schuldhulpverlener of assistent-bewindvoerder. Ik ben maatschappelijk betrokken en ik vind het een mooi vak.  Twee dingen nog:
(1) je site is i.m.h.o. van het stoom tijdperk. Vraag subsidie of doe aan crowd funding om hem te up-daten en
(2) alhoewel het bewindvoerders.net geen vakliteratuur is krijg je van mij 3 PE-punten.

Maickel
   13-09-17 08:28 Nee, zie art 1:435 lid 6 BW
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002656/2014-11-01#Boek1_Titeldeel19

Soortgelijk gaat op voor de Wsnp bewindvoerder.
Zie hoofdstuk 2.1.2
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-44924.html

Frederike      13-09-17 07:25 Kan een saniet bewindvoerder worden en zijn ?

Frederike
Dame etc.