handel in schulden

Started by sacredfour, Oct 16, 2017, 06:55 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Vanavond op Nieuwsuur : handel in schulden. Een programma van een journalist van de Groene Amsterdammer waarin ik ook heb meegewerkt.
Het zal ongetwijfeld ook over Hoist gaan.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jan

Interessant, ik ga kijken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Dit was een prima uitzending

https://www.groene.nl/artikel/een-bedrijf-is-verantwoordelijk-voor-ruim-tien-procent-van-alle-schuldzaken-bij-kantonrechters

Het gaat om Direct Pay en Hoist, waarbij ze blijkbaar door misleiding een vonnis bij de kantonrechter voor elkaar krijgen. Eenmaal veroordeeld kunnen ze je plukken.

" Direct Pay niet rekent op veel tegenspraak bij de rechter blijkt ook uit de gebrekkige dossiers die daar worden voorgelegd."

Als er niemand komt door misleiding, dan hoef je ook niet je dossiers in orde te hebben. Ze hebben er aller belang bij dat je niet komt.

Mijn mening is, dat dit pure witte boorden criminaliteit is.
Marco en Bianca

guest3318

Quote from: marco on Oct 16, 2017, 11:18 PM
Dit was een prima uitzending

https://www.groene.nl/artikel/een-bedrijf-is-verantwoordelijk-voor-ruim-tien-procent-van-alle-schuldzaken-bij-kantonrechters

Het gaat om Direct Pay en Hoist, waarbij ze blijkbaar door misleiding een vonnis bij de kantonrechter voor elkaar krijgen. Eenmaal veroordeeld kunnen ze je plukken.

" Direct Pay niet rekent op veel tegenspraak bij de rechter blijkt ook uit de gebrekkige dossiers die daar worden voorgelegd."

Als er niemand komt door misleiding, dan hoef je ook niet je dossiers in orde te hebben. Ze hebben er aller belang bij dat je niet komt.

Mijn mening is, dat dit pure witte boorden criminaliteit is.

Ik heb er een lopen bij Direct Pay ook een opgekochte schuld.

Gevraagd om akte can cessie, nooit geleverd.
Bij mijn tweede verzoek tot inzage hiervan alleen de melding het is maar het incassobureau gegaan.
Deze sturen dirext een Concept dagvaarding, maximale druk.
Verder niet echt voor rede vatbaar, denk dat ze met druk op je geld wille trekken.

jan

Dit is het verdienmodel van dit soort bedrijven. Bekendheid door radio en tv en actie door de politiek haalt dit verdienmodel onderuit. Rechters zouden dit ook moeten weten. Dit zijn genadeloze boeven, die mensen op een legale manier verder in de shit helpen.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Nu maar hopen dat de politiek doorpakt en niet weer wacht op een media bericht.
Marco en Bianca

chapter

Top van je sf. Ga morgen terug kijkennu op werk

sacredfour

Directpay heeft 40.000 rechtszaken voor opgekochte vorderingen per jaar!

Dat zij er 10 per dag voor elke rechtbank in Nederland!  Directpay, het broertje van Afterpay adverteert ook op de televisie.

Wegblijven van deze schurken zou ik zeggen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jan

Zeg het voort...........

Dit stopt als hun schurkachtige handelswijze wordt gestopt. Afterpay veroorzaakt schulden. Ze controleren niet de kreditwaardigheid van hun medemens.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

guest3318

Quote from: sacredfour on Oct 17, 2017, 10:26 PM
Directpay heeft 40.000 rechtszaken voor opgekochte vorderingen per jaar!

Dat zij er 10 per dag voor elke rechtbank in Nederland!  Directpay, het broertje van Afterpay adverteert ook op de televisie.

Wegblijven van deze schurken zou ik zeggen.

Afterpay heeft niks te maken met Directpay
Afterpay verkoopt haar vorderingen alleen aan directpay of Infoscore.

Afterpay is onderdeel van Arvato Finance niks te maken met Directpay.

Directpay is een factoringsbedrijf wat schulden overal vandaan koopt, en vervolgens zo snel mogeijk de vordering overgeeft aan hun dochterbedrijf Webcasso (het incassobureau) en voert dan max druk op met concept dagvaarding en een dreigende toon etc.

Al met al een groep dieven die eigk misbruik maken van verstekvonisssn dat is hun verdienmodel.
Webcasso voert 165 zaken per werkdag hiervan winnen ze 84% door verstek en 16% verdedigt zichzelf wat Webcasso dan weer bijna altijd verliest omdat het een zwak dossier is dat rechter inhoudelijk toetst en vernietigt.

Zoek op rechtspraak.nl naar webcasso in uitspraken. Veel zaken veriezen ze als er goede tegenwoorden zijn.

Zolang 84% niet komt opdagen omdat Webcasso(het incassobureau van Dirextpay) de consument fout informeert of omdat de consument dermate in de schulden zit niet durft te gaan.

chapter

trieste is dat 75% bij vertek wordt veroordeeld en zodoende kunnen ze met hun twijfels minder. Die man die el zaak terug wilde instellen werd meteen voor zitting geregeld. Ben benieuwd met nieuwe ideee als kenmerk

guest3318

Hier een zaak waar Directpay een hoge boete betaalt voor haar handelswijze

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2017:7577&showbutton=true&keyword=Webcasso

Eindeijk gerechtigheid!

chapter

thnxs youss post hem meteen ook ff opmijn facebook groep