Geen toelating Wsnp

Started by richard2000, Oct 03, 2017, 02:10 PM

Previous topic - Next topic

richard2000

Ik ben in afwachting van een uitspraak of ik word toegelaten tot de Wsnp. Ik weet niet zeker of het gaat lukken. Heel verhaal waarom wel of niet.
Om voorbereid te zijn ben ik nu een plan aan het maken voor wat als ik niet word toegelaten.
Voor een hoger beroep heb ik een advocaat nodig als het zover komt, die kan ik niet betalen. Uiteraard zal het opgespaarde bedrag aan mij gestort worden zodat ik schuldeisers zelf deels kan afbetalen en zal de schuldhulpverlener de handen aftrekken.

Hoe snel weten de schuldeisers dat ze weer vrij spel hebben? Heeft iemand ervaring met deze situatie?

Marjan12

Wat zegt de schuldhulpverlening?

chapter

Dat je het zelf gestort krijgt lijkt mij niet. Shv zal dat uitkeren aan schuldeisers. Vrij snel weten ze je te vinden voor beslag

Schuldregeling

binnen een week na de uitspraak weet iedereen het. Het bedrag wordt vaak verdeeld over je schuldeisers.

AstardoniaNL

Het opgespaarde bedrag wordt niet naar je gestort lijkt mij. Het kan anders zijn maar ik neem aan dat ze dat niet doen. Ze zullen het bedrag gaan verdelen over de schuldeisers.

Je zou een partiquliere bewindvoerder bij het niet toelaten van schuldhulpverlening kunnen aanspreken.

Aangezien ze al via de rechter een traject ingesteld hebben betekend volgens mij dat de schuldeisers niet akkoord zijn gegaan met een voorstel van de schuldhulpverlening. Over het algemeen worden de eisers door de rechter verplicht akkoord te gaan met het voorstel. Ook dit kan anders bij je zijn.

De laatste stap kan een partiquliere bewindvoering zijn die u kan ondersteunen. Ook hij of zei zal dan met een plan komen. Partiquliere bewindvoering kost wel geld.

Er zal dan een budgetplan komen met daarin de kosten van de bewindvoering. Dit bedrag kan varrieen. Ga uit van 150â,¬ per maand. Maar dan worden de financien wel geregeld door een bewindvoering. Ook de bewindvoering kan u failliet laten verklaren (zo noemen ze dat) bij de rechter.

In hoger beroep gaan in uw geval zal denk ik (met de nadruk denk ik) meer geld kosten dan een partiquliere bewindvoering.

chapter

dj lammers een failliet verklaring haalt alleen 0.00 uit.
Mogelijk is er al bewindvoering. Bewindvoering of hoger beroep zijn 2 totaal andere zaken.
Hoger beroep altijd doen als wat in vonnis staat als afwijsreden niet juist is. Is het juist ga dan aan de afwijsreden werken en probeer het opnieuw