Bezwaar maken tegen berekening beslagvrije voet?

Started by Jake-i, Sep 28, 2017, 01:14 PM

Previous topic - Next topic

Jake-i

Hoi,

hoe maak ik bezwaar tegen een door een deurwaarder uitgevoerde berekening van mijn beslagvrije voet?

Ik heb mijn beslagvrije voet op 3 plekken uitgerekend (site v/d Belastingdienst, site v/d Koninklijke beroepsorganisatie van gerechtsdeurwaarders en op schuldinfo.nl) en kom uit op zo'n 1230 euro per maand.

De deurwaarder echter komt op een bedrag van 1030 euro per maand. Dat scheelt nogal wat per maand.

Wat is hiertegen te doen?

misterx12345

Stuur jouw berekening naar hun toe en wat heel belangrijk is om de bewijs stukken naar hun te sturen, bijvoorbeeld hoeveel je betaald aan ziekenfonds premie etc. Heb dit al helaas paar keer meegemaakt, meestal zetten ze de beslagvrijevoet op het laagste stand, maar zodra je bij hun aanklopt met bewijsstukken, moeten ze dan wel corrigeren met terugwerkende kracht, dit heeft altijd gewerkt, is wel belangrijk dat je bewijsstukken meestuurd , anders doen ze niks

Jake-i

Heb ik gedaan. Op basis van dezelfde bewijsstukken komen zij dus met een bedrag wat bijna 200 euro per maand te laag zit :(

Frederike

Quote from: Jake-i on Sep 29, 2017, 12:56 PM

Heb ik gedaan. Op basis van dezelfde bewijsstukken komen zij dus met een bedrag wat bijna 200 euro per maand te laag zit :(

Stel je vraag aan Maickel van http://www.hotforum.nl/forum/schulden/ Hij weet hier alles maar dan ook echt alles van.

Frederike

misterx12345

Ben je ook achter gekomen waarop je word gekort?
Gaf de deurwaarder ook aan waarom je minder ontvangt of hebben ze aangeven op welke basis je het bedrag ontvangt?

Jake-i

De argumenten die ze gaven zouden eerder tot een *hogere* beslagvrije voet moeten leiden dan tot een lagere.

Ik heb de 3 berekeningen meegestuurd, nogmaals om een verklaring gevraagd en gevraagd waar ik terecht moet voor een klacht. Afwachten nu maar weer.

Jake-i

Quote from: Frederike on Sep 29, 2017, 02:04 PM

Stel je vraag aan Maickel van http://www.hotforum.nl/forum/schulden/ Hij weet hier alles maar dan ook echt alles van.

Frederike

Thx, gedaan.

Frederike

Jake-i

Quote from: Frederike on Sep 30, 2017, 05:45 PM
Maickel is top. Tevreden ?

Yep ;)

Een klacht hierover moet je indienen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders. Dat ga ik dus doen.

De deurwaarder draineert de boel bewust door met argumenten te komen die nergens op slaan. De reden zou zijn dat bepaalde gegevens in die berekening niet zouden zijn meegenomen (en dat bij 3 verschillende berekeningen; Belastingdienst, site v/d Koninlijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders zelf en op schuld-info.nl). Ze noemen gegevens die niet eens een rol spelen in al die berekeningen. En die gegevens zijn dingen die mijn vaste lasten verhogen en dus, als ze een rol zouden spelen, eerder tot een HOGERE beslagvrije voet zou moeten leiden dan een lagere.

Ik zal 't als ik tijd heb eens allemaal opschrijven. De praktijken van deurwaarders...