Aanvechten totaalbedrag deurwaarder

Started by misterx12345, Sep 27, 2017, 01:08 PM

Previous topic - Next topic

misterx12345

Beste mensen,

Ik zit met het volgende.
Had een tijd geleden een huurwoning en dat had ik opgezegd, want ik moest naar het buitenland voor werk.
Had in het begin regelmatig contact met de verhuurder (cooporatie) ivm de sleutel.
Om een lang verhaal kort te maken.
Na bijna 4 jaar was ik weer terug in NEderland en tot mijn grote verbazing zag ik een brief van deurwaarder over mijn toenmalige  huurwoning.
Dit was nooit naar mij gecommuniceerd vanuit de woningbouw (verhuurder), dat ze een rekening naar mij zouden sturen, want ik was al vertrokken en had geen adres , maar ze konden wel communiceren via email met mij.
Zij hadden wel mijn email adres en konden makkelijk dit aan mij laten weten.
Probleem is dat een klein bedrag heel groot werd en vraag ik mij af of dit wel mag?
Wat ik bedoel is dat zij wel middel hadden tot communicatie naar mij , maar hadden ze express niet gebruikt.
Dit lijkt me onjuist en vraag mij of ik hier tegenaan kan vechten via rechter?
Het bedrag is trouwens volgende maand helemaal afgelost inclusief alle boetes/rentes etc.

gewoon

Dit is een hele goede vraag en kon wel eens een lang draadje worden.

Post word altijd naar het laatst bekende adres gestuurd voor  bijvoorbeeld een stuitingsbrief en meer.

In dit geval is het mail verkeer het laatste geweest, en dus het laatst bekende adres.

En daar is hier geen gebruik van gemaakt, en is een echt adres.... immers als iets komt over de mail als een betalingsherinnering met lees bevestiging van een oude vordering dan heeft er ook stuiting plaats gevonden tegen verjaring. 

Frederike

Ik weet nks van de deurwaarderij maar als ik gerechtsdeurwaarder was had ik een bestand van v.o.w. klanten* die ik periodiek tegen het licht van de basisadministratie persoonsgegevens hield voor het antwoord of ik jou nog een poot kan uitdraaien.

*vertrokken onbekend waarheen

Kijk in MijnOverheid hoe je vanaf 1993 qua woonplaats geregistreerd staat/stond. Het antwoord op je eigenlijke vraag weet ik niet. Een advocaat is duur.

misterx12345

Inderdaad , een advocaat is duur.
Vind mezelf wel erg in de maling genomen, want woningbouwvereniging had contact (en wisten dat ik in het buitenland was )met mij en zij hadden mij niet eens doorgegeven over de kosten die ze hadden gemaakt, voordat ze het naar de incasso/deurwaarder hadden gestuurd

gewoon

Wat niet duur is om een mail te sturen en deze aanspreekt op de hoge kosten en een schikking,s voorstel verwacht.

En je voor je vertrek naar het buitenland een werkend mail adres heb gegeven juist om kosten of mistanden te kunnen regelen.

misterx12345

De woningbouw verening heeft niet al die kosten gemaakt, maar de deurwaarders, het orginele bedrag was 1600 euro en daarna hebben deurwaarders overgenomen en allerlei kosten gemaakt , dat is uiteindelijk opgelopen naar 9000 euro....

Incasso_deskundige

Er mist erg veel informatie om hier een goed antwoord op te kunnen geven. Kun je meer concreet worden?

Je stelt bijvoorbeeld de huur te hebben opgezegd en ook contact te hebben gehad over het inleveren van de sleutels. Maar zijn de sleutels ook ingeleverd? En is er een eindinspectie met je opgemaakt van de woning??

Stond je tijdens je verblijf in het buitenland wel nog steeds ingeschrven in Nederland?

Waar is alle correspondentie van de verhuurder heen gegaan? En waar alle stukken van de deurwaarder?

Waaruit bestaan de kosten? Heb je een specificatie? (Gezien de hoogte van het bedrag denk ik dat er wellicht formeel ontruimd is of dat het gaat om "mutatieschade" om de woning weer in originele staat te brengen)
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.