Alle kosten van deurwaarders laten controlleren

Started by misterx12345, Sep 25, 2017, 03:00 PM

Previous topic - Next topic

misterx12345

Beste mensen,

Ik heb bij een deurwaarder een groot bedrag openstaan, maar dat hebben zij door de jaren heen verdubbeld.
Nu heb ik sterk het vermoeden dat ze teveel kosten in rekening hebben gebracht, maar hoe kan ik dit laten controleren ?
Zijn er experts op dit gebied, die hiernaar kunnen kijken?

Zoals jullie weten kunnen deurwaarders allerlei kosten tegenaan gooien en uiteindelijk moet jij die kosten ook nog es betalen, hierdoor komen mensen moeilijk of zelfs nooit uit schulden.
Vraag mij af hoe het vroeger was geregeld en waarom hebben wij zo'n corrupte praktijk?
Nooit gedacht dat dit in Nederland kon gebeuren.

Schuldregeling

op http://www.schuldinfo.nl staat een rekentool voor alle kosten. Je zult wel onderaan moeten beginnen dus eerst rente dan incasso en dan pas de deurwaarderskosten.

misterx12345

Bedankt voor je reply.
Ja, ik ken dat tool en volgens dat tool zou ik dus veel minder kosten moeten betalen.
Alleen weet ik niet of alle kosten hiermee worden berekend.
Ik dacht misschien zijn er professionele instellingen die dit soort zaken voor je kunnen uitzoeken en de deurwaarders hierop kunnen aanspreken?
ALs ik zelf naar de deurwaarder ga met uitkomst van de tool, weet ik niet of ik serieus word genomen.

gewoon

Als er erg grote verschillen zijn kan dit vermoedelijk door de rente komen.

Zonder privé gegevens kun je die berekening hier plaatsen er is hier ruim voldoende kennis om te zien of het klopt,  wat je voor kosten hebt en of die te veel zijn.