Incassobureau te laat betalen

Started by Nooitmeerlenen, Sep 20, 2017, 11:48 AM

Previous topic - Next topic

Nooitmeerlenen

Ik kon op het forum nog geen duidelijk antwoord vinden daarom vraag ik het maar: wat gebeurt er als ik het incassobureau te laat betaal? Ik moet een bedrag voor eind september betalen maar ik heb het echt niet. Ik heb al om uitstel gevraagd maar dit niet akkoord gekregen.
Ik kan pas een maand later betalen, ik neem aan dat ze dan niet meteen met deurwaarders enzo gaan dreigen?
Er komen vast extra kosten bij, weet iemand hoeveel ongeveer?

jan

Er kunnen geen extra kosten bij komen, omdat deze al zijn opgenomen in buitengerechtelijke kosten. Ze kunnen wel rente in rekening brengen.

Ze hebben te maken met termijnen en het staat ze vrij om naar de rechter te stappen. Het beste wat je kunt doen is dit uitleggen in een brief dat je niet kunt betalen. Geef aan dat je eind oktober gaat betalen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Beste Nooit meer lenen

Voor een goed antwoord geef je te weinig informatie vaak komen er nog wel extra kosten aan,  dat is per keer verschillend ook kun je die vaak toch voorkomen door een betalings regeling opnieuw te maken.

Ook kun je kijken IPV deze maand niet te betalen of zij eenmalig een kleinere betaling wel goed vinden.

Als het zo een mini lening is dan komen er wel wat bedreigingen en heeft Jan gelijk,  dat er geen kosten verder komen, dan is het dat je misschien teveel terug betaalt vanwege wat bedreigingen en daarmee geforceerd word een nieuwe lening te nemen,  dan zitten daar grote kosten.

Trap er niet in,  en maak ook al is het onder protest van die deurwaarder een betaal voorstel welke je na kunt komen en wil komen.

sacredfour

Als er een betalingsafspraak is gemaakt met het incassobureau waar jij je niet aan houdt dan kan het incassobureau het gehele bedrag opeisen. Kan je dit niet betalen dan kunnen ze de vordering aan de deurwaarder geven om te gaan dagvaarden.
Communiceer dus met het incassobureau en laat ze weten wat je problemen zijn.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Schuldregeling

Quote from: Nooitmeerlenen on Sep 20, 2017, 11:48 AM
Ik kon op het forum nog geen duidelijk antwoord vinden daarom vraag ik het maar: wat gebeurt er als ik het incassobureau te laat betaal? Ik moet een bedrag voor eind september betalen maar ik heb het echt niet. Ik heb al om uitstel gevraagd maar dit niet akkoord gekregen.
Ik kan pas een maand later betalen, ik neem aan dat ze dan niet meteen met deurwaarders enzo gaan dreigen?
Er komen vast extra kosten bij, weet iemand hoeveel ongeveer?

Je kunt doorgezet worden naar de gerechtsdeurwaarder en dan is je regeling vervallen en moet je hopen dat je een nieuwe kunt krijgen.

Hier kunnen weer kosten bijkomen.