Mijn Schulden meter

Started by Joost, Aug 24, 2017, 12:03 AM

Previous topic - Next topic

Joost

@Meelezertje, je kan niet anders en er zijn veel alternatieven, hier kom je pas achter door het te onder vinden.

Marjan12

Quote from: Joost on Nov 04, 2017, 01:22 PM
Quote from: Marjan12 on Nov 03, 2017, 10:45 PM
Quote from: Joost on Nov 03, 2017, 08:33 PM
Duidelijk, het is alleen lastig, je krijgt van die vragen.

Ze nemen mij en mijn gezin, zoals wij zijn. Wat you see, what you get!

Dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Ja, maar op een gegeven moment is het hoge woord eruit. En dan heb je een paar weken boze en niet begrijpende reacties. Het gaat dan om dingen en niet om gezellig samen zijn.

Joost

QuoteJa, maar op een gegeven moment is het hoge woord eruit. En dan heb je een paar weken boze en niet begrijpende reacties. Het gaat dan om dingen en niet om gezellig samen zijn.

Ik ben dit met je eens, wij willen geen geld meer uitgeven wat wij niet hebben.

Joost

De Sint is gekomen, wij hebben het met een beperkt budget toch feestelijk gemaakt. Pepernoten van de Lidle en chocolademelk van de Action doen wonderen en een plezier dat we hadden.

Uitgave boodschappen (vrijdag) totaal 105,43.

marco

Je bent goed bezig en met kleine dingen kun je ook gelukkig zijn.
Marco en Bianca

jan

Je hoeft elkaar geen dure kado's te geven, dit is niet de kerstgedachte. Je doet het voor de middenstand. Als je iets wilt geven, geef het buiten de kerst, dat is net zo leuk. Samen lachen, eten en film kijken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Quote from: jan on Nov 22, 2017, 07:50 PM
Je hoeft elkaar geen dure kado's te geven, dit is niet de kerstgedachte. Je doet het voor de middenstand. Als je iets wilt geven, geef het buiten de kerst, dat is net zo leuk. Samen lachen, eten en film kijken.

Het is een bevrijding als je geen cadeaus meer hoeft te kopen

Joost

QuoteHet is een bevrijding als je geen cadeaus meer hoeft te kopen

Het is noodgedwongen, ik wil graag leven zonder zorgen, dus wij kunnen niet anders

marco

Quote from: Joost on Nov 22, 2017, 10:41 PM

Het is noodgedwongen, ik wil graag leven zonder zorgen, dus wij kunnen niet anders

Hier doe je het voor, het kan alleen maar beter worden.
Marco en Bianca

Joost

Quote from: marco on Nov 22, 2017, 11:04 PM
Quote from: Joost on Nov 22, 2017, 10:41 PM

Hier doe je het voor, het kan alleen maar beter worden.

Zo voelt het overigens nog niet.

Katniss

Als je toch graag kado's wil doen volgend jaar, dan kun je ervoor kiezen om elke maand daar een bedrag voor opzij te zetten. Dit doen wij bijvoorbeeld voor de kado's voor onze kinderen. We hebben in net iets meer dan een maand tijd 3 verjaardagen van onze pubers. Dat lukt natuurlijk niet zomaar. Daarom zetten we per een maand een bedrag opzij voor hun kado's, maar ook voor de feestjes.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

Wij zijn pas bezig, maar een spaarpot is een goed idee. Nu waren wij vooral bezig om te overleven. Vanaf januari gaan we maandelijks een paar euro opzij zetten. Wij beseffen ons dat wij nog een lange weg moeten gaan.

Marjan12

Het is altijd moeilijk om te beginnen en het is altijd moeilijk rond de feestdagen.

Joost

Je hebt kinderen en je wilt ze (tegen beter weten in) alles geven. Wij voelen wij slechte ouders zijn.

marco

Quote from: Joost on Nov 23, 2017, 09:53 PM
Je hebt kinderen en je wilt ze (tegen beter weten in) alles geven. Wij voelen wij slechte ouders zijn.

Er zijn in principe geen slechte ouders. Je wilt ze alles kunnen geven en dit kan alleen als je, je schulden onder controle krijgt. Je kan dan sparen voor een vakantie of voor een fiets en je geeft ze iets mee, waar ze at aan hebben, dat het geld niet voor het oprapen ligt en dat je er voor moet sparen.
Marco en Bianca