Mijn Schulden meter

Started by Joost, Aug 24, 2017, 12:03 AM

Previous topic - Next topic

Frederike

Quote from: Frederike on Sep 20, 2017, 11:08 PM
Quote from: gewoon on Sep 20, 2017, 09:13 PM
Ha Frederike

Lees dat je zelf een grote pan soep gaat maken om daarna in te vriezen.

Heb lang gedacht dat zelf een pan verse soep maken duur is, ben benieuwd naar de kosten die je hebt dit weekend.

Wat Meelezertje voorstelt lijkt mij erg slim.

Als je mijn vriend wordt op het Feestboek wil ik je het graag vertellen. Druk op het blauwe knopje onder mijn naam  :-*

Frederike

Ik heb vanmiddag bij de Jumbo voor niet minder dan zes liter soep gekocht :

1 grote knolselderij 0,98 â,¬
3 middel grote preien a 0,54 per stuk
3 middel grote uien voor 0,45 â,¬
2 pakken Hak spliterwten a 0,93 per pak
6 schouderkarbonaden voor 6,06 â,¬ *

Van de Hema in Rosmalen had ik nog 1 rookworst in de vriezer a â,¬ 3.50 per 2 stuks.

*De speklapjes waren 6,67 â,¬ per kilo en de karbonaden â,¬ 5,98 dus dan was de keuze niet moeilijk.

Als bewijs van e.e.a. had ik je graag de bon als attachment verstrekt ware het niet dat mijn scanner kapot is. 

Twee geschilde aardappels erbij om de soep gelijk wat lobbiger te maken.

Na het opkoken van de karbonades de 6 of 7 botjes niet verwijderen maar een prijs uitloven aan je kids die een botje vinden

Vergeet niet de soep eerst in te vriezen twee dagen nadat je hem hebt gemaakt. Dan is-ie op zijn lekkerst.

Eet smakelijk,

Frederike

Joost

Frederike, het ziet er lekker uit. Mijn vriendin haalt wel de botjes weg, omdat wij hier een hekel aan hebben.

Joost

Schuldenmeter 24-09-2017

Datum 24-08-2017  Totaal schuld 19035
Datum 24-09-2017  Totaal schuld 18800

Onze schuld stijgt niet mee en heeft een kleine daling ingezet.

Dankzij jullie tips zijn we een beetje in control. Ik ben pas gerust als de schuld onder de 10.000 is

Joost

Boodschappen totaal 82 euro, vanwege extra kosten voor het maandelijkse pr.... 

jan

Quote from: Joost on Sep 24, 2017, 11:08 AM
Boodschappen totaal 82 euro, vanwege extra kosten voor het maandelijkse pr.... 

Je kan niet zonder  :-[
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Quote from: Joost on Sep 24, 2017, 11:06 AM
Schuldenmeter 24-09-2017

Dankzij jullie tips zijn we een beetje in control. Ik ben pas gerust als de schuld onder de 10.000 is

Je hebt zelf gedaan en nu maar volhouden !!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Quote from: Joost on Sep 24, 2017, 11:06 AM
Schuldenmeter 24-09-2017

Dit is het turning point, uitknippen en bewaren.

Katniss

Super! De eerste stappen zijn gezet en jullie doen het helemaal zelf. Nu volhouden en elke keer weer genieten van het lager worden van jullie schuld!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

Deze week komt onze extra ijskast en wij hebben maar 72 euro aan boodschappen uitgegeven. Het stoppen met roken is denk ik gelukt. Ik beweeg meer en het valt mij op dat ik meer lucht heb.

Katniss

Wat goed van je! Nu volhouden zonder sigaretten.

De boodschappen gaan ook goed zie ik. Op deze manier kunnen zelf uit de schulden komen. Goed bezig Joost!

Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Joost

De ijskast is binnen, morgen gaat in het stopcontact en in het weekend gaan we starten deze te vullen. Volgende week een afspraak met de schulphulpverlening, ik wil deze afzeggen, maar mijn vriendin wil deze toch laten doorgaan, omdat de mensen er veel tijd in hebben gestoken.

Wat doen jullie met een 13e maand, sparen of aflossen?

Meelezertje

Een buffer aanhouden van een 1000 euro lijkt mij nodig bij schulden. Zodat je niet bij een tegenvaller meteen weer schulden moet gaan maken. De buffer kan na de schulden natuurlijk wel flink hoger!
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Joost

Dankje Meelezertje, dit is een goed advies, we krijgen een bedrag van 1400 extra binnen. 1000 euro zetten we apart en 400 lossen we in December.

Schuldregeling

Quote from: Joost on Oct 04, 2017, 09:00 PM
De ijskast is binnen, morgen gaat in het stopcontact en in het weekend gaan we starten deze te vullen. Volgende week een afspraak met de schulphulpverlening, ik wil deze afzeggen, maar mijn vriendin wil deze toch laten doorgaan, omdat de mensen er veel tijd in hebben gestoken.

Wat doen jullie met een 13e maand, sparen of aflossen?

Waarom wil je hem afzeggen?

Joost

QuoteWaarom wil je hem afzeggen?

Omdat wij het op eigen kracht gaan redden.