Mijn Schulden meter

Started by Joost, Aug 24, 2017, 12:03 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Jou gevoelens zijn heel herkenbaar.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

op de fiets

Ik herken het ook. Maar juist de financiële stabiliteit zorgt er ook voor dat er meer rust in het gezin is. En dat is veel belangrijker dan extra spullen. Dus de kbs gebruiken voor stukje aflossen of daarnaast een stukje sparen is alleen maar goed op weg zijn rust!

Joost

Jullie hebben gelijk, wij moeten ons schuldig voelen, als wij het niet zouden aanpakken.

Vandaag 2 telefoon abonnementen over gesloten van 70 euro per maand, naar 20 euro per maand. Geen nieuw toestel, SIM only, andere provider, onbeperkt bellen, 1000 SMS en 5 GB internet G4. Dit is snel verdiend. Maar wij beseffen ons ook, wij 24 x 50 (1200 euro)in de afgelopen jaren hebben weggegooid.

Deze 1200 euro (en de jaren ervoor) zijn mede veroorzakers dat wij zo'n hoge schuld hebben. Het zijn kleine gemene happertjes uit je budget. Ok wij hebben nu een mobiel die niet zo hip is, maar het nog steeds doet.

jan

Schuld begint altijd met kleine uitgaven, die ongecontroleerd tot een schuld uitgroeien
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Ik wist zelf niet hoe snel een schuld kun oplopen, die telefoons zijn kleine budget eters. Zet het weg tegen over 2 jaar. Vroeger ik had ik abo's van "slechts"44,95 per maand. Dit is over 2 jaar 1000 euro en over 10 jaar is het 5000 euro. Maar er zijn meer budget happers, zoals drank, roken en spotify. Alles bijelkaar opgeteld soms wel 120 euro per maand. Het gaat ongemerkt, maar de schuld gaat niet ongemerkt weg :-X

Joost

Schuldenmeter 28-01-2018

Datum 24-08-2017  Totaal schuld 19035
Datum 24-09-2017  Totaal schuld 18800
Datum 24-10-2017  Totaal schuld 18524 (Door aankoop ijskast 249,95)
Datum 23-11-2017  Totaal schuld 18341
Datum 26-12-2017  Totaal schuld 16778
Datum 26-01-2018  Totaal schuld 15921 (Salaris +/- 200 netto + kinderbijslag meer)

Spaarrekening 500 (200 gestort om buffer te verhogen)

(Geen prive gegevens vermelden, aangepast door moderator)

Katniss

Wauw! Dat gaat hard bij jullie. Zal we een heel erg fijn gevoel geven
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Smile

Marian , heel goed bezig  zo  schiet het wel op he , ga zo door , succes , groet, Smile :)

Joost

Quote(Geen prive gegevens vermelden, aangepast door moderator)

Per ongeluk mee gekopieerd, bedankt voor het verwijderen.

Marjan12

Vandaar usernaam admin in bericht

admin

Als ik een bericht wijzig, neem ik deze even over, dan kan ik hem makkelijker terug vinden. Ik was vergeten deze terug te zetten. :-[
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

jan

Quote from: admin on Jan 30, 2018, 04:23 PM
Als ik een bericht wijzig, neem ik deze even over, dan kan ik hem makkelijker terug vinden. Ik was vergeten deze terug te zetten. :-[

Het kan ook zonder een bericht over te nemen. Ik stuur je een PM hoe dit moet.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joost

Hard op nadenken.......

Als ik de gemeentelijke belasting in één betaal dan ben ik in mei bijna 900 euro kwijt, maar als ik het in 10 termijnen doe, ben ik 90 euro kwijt. Dus ik betaal nu in automatische termijnen. Hierdoor kan ik minder aflossen per maand, maar dan heb ik in mijn gehele vakantiegeld ter beschikking.

Zeg ik nou iets doms?

jan

Nee, je kan beter in termijn betalen, dan alles in één keer.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Marjan12

Quote from: jan on Feb 17, 2018, 10:57 AM
Nee, je kan beter in termijn betalen, dan alles in één keer.

Als het in termijnen kan, dan gebruik ik deze regeling. Beter in 12x dan in 1x. Ik kon dit niet betalen.