Mijn Schulden meter

Started by Joost, Aug 24, 2017, 12:03 AM

Previous topic - Next topic

Joost

Schuldenmeter 26-12-2017

Datum 24-08-2017  Totaal schuld 19035
Datum 24-09-2017  Totaal schuld 18800
Datum 24-10-2017  Totaal schuld 18524 (Door aankoop ijskast 249,95)
Datum 23-11-2017  Totaal schuld 18341
Datum 26-12-2017  Totaal schuld 16778

Spaarrekening 300

Wij hebben de 13e maand gebruikt om een flinke hap te nemen uit ons doorlopend krediet. Omdat dit doorlopend is kunnen wij hiervan in geval van nood geld opnemen.

Hierdoor hebben wij bewust minder op de spaarrekening gestort. Wij storen nu elke maand hier 25 euro op tot het bedrag van 1000 euro is bereikt.

Onze situatie is heel anders dan een paar maanden terug. Wij hebben 2300 euro minder schuld en dat is een begin. Wij zijn zo blij dat wij hieraan zijn begonnen, anders hadden wij goed in de problemen gekomen. Wij zijn er nog niet, maar de toekomst ziet er beter uit.

Joost

Quote from: marco on Dec 13, 2017, 11:10 PM
Quote from: Joost on Dec 11, 2017, 10:42 PM
Technisch personeel zijn meestal zeer bescheiden, zodat wij zeer ondergewaardeerd worden.

Ik neem aan dat je, jouw marktwaarde weet, zodat je over zo'n 2 1/2 jaar weer opnieuw kan onderhandelen. Ben je aangesloten bij een vakbond?

Nee, voor een vakbond betaal je veel contributie. En wij hebben een rechtsbijstandverzekering.

jan

Joost, ik zie een positief resultaat en het gaat echt de goede kant op. Jullie mogen trots zijn op dit resultaat. Aflossen doe je samen en ik ben benieuwd wanneer jullie onder de 10.000 komen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Dick

Ik ben het helemaal eens met Jan, echter één toevoeging, geheel op eigen kracht !!!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Marjan12

Je krijgt nu de smaakt te pakken en je zal zien, dat je meer manieren gaat vinden om geld te besparen om te kunnen aflossen.

Stil-verdriet

Bij ons gaat het ook stap voor stap. En je bent op tijd, je hebt gelukkig niet te maken gehad met incassobureaus en deurwaarders.

Joost

Het besef komt nu bij ons door dat het ook anders had kunnen zijn.

Chrissie

Joost  ik sluit me bij de anderen aan Je doet het heel goed!  Ga zo door dan komt het wel goed Topper!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Joost

Dank jullie voor al jullie reacties. Ik ga met een goed gevoel 2018 in. Wij hebben voor oud en nieuw zelfs geen vuurwerk gekocht, terwijl dit vroeger mijn lust en leven was. Het gekke eigenlijk is, dat ik een zeer goed, zelfs voldaan gevoel, dat ik niets heb gekocht. Ik zie het als een nieuw begin en misschien lukt het ons om 10.000 euro af te lossen. Ik kijk al uit naar de stand van volgende maand. Ik heb zo'n onwerkelijk gevoel.

Marjan12

Joost, volgende maand krijg je ook kinderbijslag en die kun je gebruiken om een extra aflossing te doen. Ik weet dat het voor de kinderen is, maar je kunt een gedeelte gebruiken om af te lossen.

Joost

Wij gebruiken de kinderbijslag het liefst voor de kinderen. Wij kopen er kleding van en betalen hier hun sportclub van.

Stil-verdriet

Quote from: Joost on Dec 30, 2017, 12:49 PM
Wij gebruiken de kinderbijslag het liefst voor de kinderen. Wij kopen er kleding van en betalen hier hun sportclub van.

Soms kun je niet anders dan het gebruik om de gaten in je budget op te vangen en eventueel verder af te lassen.

Joost

Altijd moeilijk je wilt dat ze niets te kort komen.

Chrissie

QuoteAltijd moeilijk je wilt dat ze niets te kort komen.       

Wil hier toch even op reageren, Jou kinderen komen pas tekort als jullie weer verder de schulden in gaan en daardoor bijvoorbeeld op straat belanden, dan doe je je kinderen pas tekort.   ;) Je doet het heel goed.

Heb zelf ook een stukje van de kinderbijslag altijd in de schulden gestopt of om het budget sluitend te houden, de rest gebruikte ik voor hun voor kleding, schoenen e.d.

Weet het niet zeker anders hoop ik dat ik verbeterd wordt, omdat ik er verschillende dingen over lees, maar als mensen in de schuldsanering zitten en ze kunnen daar het budget niet sluitend krijgen dan gebruiken ze ook een stukje van de kinderbijslag om de boel op te vangen. Wordt eigenlijk dus op dezelfde manier gedaan.

Misschien kun je hier iets mee.  Het fijne aan het zelf oplossen is dat je zelf kunt bepalen hoe je het aanpakt en een ieder doet het op zijn eigen manier, alles is goed, niets is verkeerd!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Joost

Bedankt Chrissie, jullie hebben dit pad al doorlopen, wij zijn nog onwennig en voelen ons schuldig.