Mijn Schulden meter

Started by Joost, Aug 24, 2017, 12:03 AM

Previous topic - Next topic

Joost

Datum 24-08-2017

Totaal schuld 19035

Doel geen schuld jaar 2020

Meelezertje

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Chrissie

Heel veel succes Joost!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Schuldregeling

Hoe ga je het oplossen Joost. Heb je zelf een regeling getroffen of maak je gebruik van een schuldregeling?

Ik ben ook wel benieuw hoeveel schuldeisers je hebt als je dit vertellen wil.

In ieder geval succes gewenst.

Joost

Bedankt allemaal

Ik heb geen regeling getroffen, wij hebben wel hulp van de gemeente om uit de schulden te komen. Wij hebben inmiddels één gesprek gehad. Wij hebben de ING voornamelijk als schuldeiser, met verschillende producten.

Ik zal regelmatig hier schrijven en ik hoop dat ik een dalende lijn ga zien. Het is een lange weg, maar het gaat ons lukken.

Smile

Joost :   heel veel   kracht en sterkte , het  is een moeilijke  weg maar de  volhouder  wint ! Succes , groet, Smile :)

Joost

Ik heb een moeilijke week achter de rug sinds ik afgelopen woensdag ben gestopt met roken. Ik ben nu op zoek naar iets om het te compenseren. Deze week hebben wij alleen boodschappen gedaan bij Lidl en zijn uitgekomen op 84 euro voor ons vieren. We hebben zelfs een blikje bier, dat ik vanavond ga opdrinken en een pak wijn voor mijn vrouw.

Op 25-9 zal ik een update doen van de schulden stand en in de laatste week van september hebben we weer een afspraak met de gemeente, het huiswerk dat wij kregen hebben wij al af. Ik moet zeggen dat het wel een soort van rust geeft dat je weer in control bent over je leven.

Frederike

Ik was begin dit jaar twee maanden rookvrij (Vogue mentol) en nadien de strijd verloren. Begin het gevecht opnieuw met Nicotinell 2mg 204 tabletten a â,¬ 39,99 bij het Kruitvat. Ik hoop dat de kost voor de baat uitgaat,

Frederike

Joost

Krijg je rust door Nicotinell tabletten? Ik ervaar nu hartkloppingen en onrust

Frederike

Quote from: Joost on Aug 26, 2017, 08:18 PM

Ik heb er pas twee op ! Eind september weet ik meer.

gewoon

Ha Joost wat ben je goed bezig en gelijk maar voor E 84,-- boodschappen gedaan.

Gewoon sterk dat je 2020 als schulden vrij neer zet als het doel.

Ook weer bijzonder dat je gestopt ben met roken!!!!  Die Nicotinell die zijn net als pleisters bedoeld om de nicotine wat langzamer af te bouwen  Kosten behoorlijk en je bent al een week onderweg dus hebben die volgens mij weinig effect meer op hard kloppingen dat moet nu van zelf beter gaan.

Die onrust blijft even aan houden maar word ieder dag beter,  veel bewegen,  buiten zijn en genieten van dingen die opeens veel lekkerder gaan smaken een kop thee bijvoorbeeld  ( als je veel koffie dronk ) gewoon dingen net anders doen,  en mooi  dat je maar 1 biertje hebt gekocht volgens mij is de beste tip bij iets bijzonders als in 1 keer stoppen met roken!!! rustig aan met alcohol.

Frederike

Quote from: Frederike on Aug 26, 2017, 09:00 PM
Quote from: Joost on Aug 26, 2017, 08:18 PM

Ik heb er pas twee op ! Eind september weet ik meer.

PS Ik weet niet wat de stand van je eigen bijdrage is maar elke ziektekostenverzekeraar vergoedt Champix (google) uit de basisverzekering. Kost een kapitaal maar dan heb je ook wat.

Frederike

Marjan12

De eerste 14 dagen zijn het ergst, het lichaam vraagt om nicotine. Nu weet je ook wat verslavend werkt. Na de eerste 14 dagen wordt het minder en na een maand heb je er geen last van. Je hebt af en toe zin in een sigaretje. Financieel scheelt het heel veel.

Joost

Dan maar even doorbijten, het is ook beter voor mij gezondheid.

Smile

Joost,  ga   geen geld uitgeven aan pillen of  wat dan ook , koop daar liever boodschapjes van ! iedereen krijgt  afkick verschijnselen, logisch ook, maar dit gaat over  , ook die  hartkloppingen. Veel in de  buitenlucht gaan, neem n  kauwgum of  n pepermuntje of  zoethout ,  ook dit  kan helpen. De  eerste week heb je om , de moeilijkste ook al denk je  van niet. Gewoon door blijven zetten   dan kom je er   net als wij  ;) Iedere  rookvrije dag die  volg is een overwinning en levert je  centjes op die  je  normaal  de lucht in blaast  >:(  Straks  ga je je  beter  voelen, het eten smaakt  beter, je  huis minder snel   bruin... je  kleding  frisser  en jijzelf en je  gezinnetje   leven gezonder. Ga  zo door !  Succes  Groet, Smile  :)