Oplichting Bewind

Started by Stellebel, Aug 12, 2017, 05:13 PM

Previous topic - Next topic

Stellebel

Middag allemaal,
Ik heb een dringende vraag hier...
Zelf in de schulden gezeten 2005/2008 met schone lei  8)!!
Weet na zoveel jaar ff de regels niet meer en hoe wat te doen...

Nu Augustus 2017 zitten mijn buren al dik een jaar onder bewind bij X, hij heeft alle papieren meegenomen. Zij hebben samen 29000 euro schuld.
Ook word de post automatisch doorgestuurd, dus zij ontvangen helemaal niets meer.
Er is een loonbeslag ontstaan door X, boetes niet betaald door X dus weer verhogingen.
De vaste lasten worden niet betaald door X, dus afsluitingen van water en internet als gevolg.
Er word door X niks gedaan, helemaal niks.
Wel komt X met steeds een andere nieuwe auto en motor, dit laat hij ook steeds zien.
Lange vakanties neemt hij en wat al niet meer.
Wel betaald hij de ouders van het stel omdat ze dat "nodig" hebben.
Het stel en de ouders hebben momenteel ruzie dus dit kan ook al helemaal niet.
Papieren afstaan doet X dus ook niet.

Ik heb dit zien gebeuren en ben meteen gaan helpen.
Politie weet er ook van, want meneer doet zich voor als agent, loopt te zwaaien met zijn "badge".
Hij intimideert en bedreigd het stel, daar ben ik al helemaal niet van gediend. Ik heb dus de politie gebeld onder mijn naam en de boel uitgelegd. Er is nu iets open gebroken, meneer mag aanstaande dinsdag al op het matje komen.
Dit loopt dus al.

Hoe in godsnaam komen hun achter alle vaste lasten?
Ik wil de boel overnemen tot dat ze weer naar de rechter gaan, dan kan ik bellen en de zaken regelen voor zover dat nog mogelijk is.
Ik moet alle papieren hebben om ze verder te kunnen helpen...

Afgelopen vrijdag heb ik de rechtbank gebeld in X, hij is geregistreerd bewindvoerder... heel vreemd.
Zij moeten een klacht indien bij het gerecht met alles er in, maar ja... dan moeten er wel papieren op tafel komen.

Hoe ga ik dit doen lieve mensen???

Met gr stell

jan

Laat ze contact zoeken met een sociaal raadsman, deze kan hun helpen met advies.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Stellebel

Morning,

Aanstaande donderdag hebben ze een gesprek bij het Maatschappelijk werk, zelf die ik daar niks in.
Een sociaal raadsman bedoel jij een advocaat... of ???

Gr stell

gewoon

Ha Stellebel

Misschien kun je op het net wat vinden over de reputatie van deze bewindvoerder soms zijn de mensen zelf ook debet aan een slechte relatie met een bewindvoerder en het is mogelijk een andere bewindvoerder te vragen bij de rechtbank als het vertrouwen gewoon weg is.

Zo een bewindvoerder is aangesteld om de financiën in  goede banen te leiden en kan jaren voortduren dus is beslist wat anders,  wat jij hebt meegemaakt jij heb een traject gevolgd van drie jaar naar een schone lei.

Met zo een schuld van E 29.000 wat misschien al te veel is om er zelf nog uit te komen is een bewindvoerder mogelijk onvoldoende en is het beter als zij ook zich melden voor schulphulp verlening.

Hoop dat je zo snel mogelijk weer inzicht krijgt in de financiën immers als zo een bewindvoerder ( is nog niet gezegd maar vermoed je ernstig ) een foute inborst heeft kunnen die 29.000 schrikbarend snel stijgen. 

Verder !!! wat geweldig dat je in de bres springt voor je buur