Schulden

Started by Joost, Jul 27, 2017, 07:10 PM

Previous topic - Next topic

Schuldregeling

Quote from: Joost on Aug 17, 2017, 01:04 AM
Alleen ik rook en wij drinken +/- 12 flesjes bier en  fles wijn per week. Voor boodschappen incl rookwaar en drinken geven wij tussen de 120 en 140 euro uit per week. Ons gezin bestaat uit 2 volwassen en 2 kinderen ( 12 en 9 jaar)

Ga er maar vanuit dat je het in een minnelijke regeling met 80-90 euro per week moet doen.

Meelezertje

Joost. Het is even slikken misschien. Maar er zijn legio mensen,  die geen schulden (meer) hebben, die zo'n weekgeld heel erg royaal zullen vinden. Waaronder ik.  Wij leefden jaren met 3 volwassenen van 70 euro in de week voor boodschappen, kapper, kadootjes ed. . En nu met z'n tweeën van 55 euro. Geen schulden meer, maar maar een beperkt inkomen. Ik neem je niet kwalijk dat je jouw bedrag heel normaal en zelf aan de krappe kant vindt. Vroeger vond ik dit ook. Maar je bent niet de enige die het met veel minder zult moeten gaan doen hoor.  En het is te doen. Ook wij nemen een kratje bier elke maand. Gelukkig nooit gerookt.
Sterkte; het wordt hard werken, maar het geeft ook voldoening. En het is een levensles voor daarna. Je kunt veel meer met hetzelfde geld
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

jan

Aansluitend op de wijze adviezen, kun je dus 200 euro besparen en zie hier de mogelijkheden om alles om te buigen naar het aflossen van je schulden.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Joost

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om voor 80 euro boodschappen te doen?

Marjan12

Je kan 80 euro pinnen en hiermee boodschappen doen. Je moet dan nadenken over elke uitgave die je doet. En in een schrift je uitgaven bijhouden. Geld dat je overhoud, ja dit bestaat echt, moet gebruiken voor het kopen van aanbiedingen. Ik heb een tijd lang geleefd van 60 euro met zijn drieën en dit kan echt. Er waren weken van 50 euro en je hoeft niet elke dag vlees, een eis is een prima vervanger. Ik kookte altijd meer en deed dit in de diepvries. Ik gooide niets weg en de left overs waren ook één maaltijd na een aantal dagen. Je wordt heel creatief. Ik geloof dat je met zijn vieren ruim van 80 euro kunt leven en ja je moet stoppen met roken.

Meelezertje

Joost. Hoe ik het doe en deed?

Lees dit topic:
https://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,48388.0.html

Ik hoop dat je ge?inspireerd wordt
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Katniss

Hoe doen wij het? Tja, aanbiedingen aflopen. Ik heb een aantal supermarkten waar ik langs kan rijden als ik van mijn werk kom. Elke maandagavond kijk ik alle aanbieding na. Ik controleer mijn voorraad en maak een weekmenu. Mijn weekmenu is afhankelijk van de aanbiedingen en mijn voorraad.
Bij ons staat ook niet dagelijks vlees op het menu.

Ga eens aan het einde van de middag naar de markt, of later op de dag naar een supermarkt. Veel producten worden dan goedkoper aangeboden.
Daarbij is het zuinigheid met vlijt. Ik koop de groente ongesneden en snijd het zelf. Ik heb in de vriezer verschillende zakken met gesneden groente liggen. Als ik dan een pasta maak, of iets van nasi hoef ik alleen maar een hoeveelheid uit de verschillende zakjes te halen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Smile

Hallo  hoe  doen wij het? we besteden wekelijks  rond  de  â,¬ 60  aan boodschappen met  2 personen. vaker  kook ik  voor  2  dagen  bijv. spaghetti / macaroni of  n stamppot, soep,ook vaker diepvriesgroente en diepvries vis .Ook n paar  appeltjes en bananen per week of  ander fruit. Gevuld stokbrood , lekker en niet duur,  vullen met  gehakt , paprika , kaas erover en even in de oven.ook  n dagje   bijv  uitsmijter of  gevulde omelet , hoeft  niet  iedere dag  vlees te zijn  en zo eten we  redelijk afwisselend  en gezond Op  Zondag bak ik  n taart of maak n kwarktaart voor bij de koffie of als bezoek komt . 1x p wk  zelfgemaakte frietjes  met n snack, ook vaker   dat koken wat in de aanbieding is  af en toe  n pilsje of  n wijntje in t weekend met  n zakje  chips .Wij  hebben t  roken   direct  afgeschaft want dat is veel te duur en geen levensbehoefte . 1x per  6 weken  naar de kapper kost â,¬ 15 . Je wordt  creatief en  nog leuker als je  nog n paar â,¬tjes over houd  ;D  Groet, Smile

Smile

PS :  Wij pinnen ook â,¬ 60 p week  en op is op ! 

Joost

Bedankt voor de tips, wij gaan proberen met 90 euro rond te komen, ik ga proberen van het roken af te komen. Alles is nu duidelijk voor ons, wij zijn in de schulden terecht gekomen omdat wij te makkelijk dachten over geld. We hebben echt niet gelet op ons uitgaven patroon en nooit nagedacht over de gevolgen. Wij hebben dinsdag een afspraak, morgen gaan wij boodschappen doen voor de hele week en ik moet het doen met 2 pakjes sigaretten, Deze wil over een aantal maanden gaan afbouwen. Ik weet niet of iemand hiermee ervaring heeft. Voor het weekend, wordt het 1 fles wijn en geen bier. Het roken is een dure liefhebberij, maar ook nog ongezond. Ik hoop dat ik zonder problemen kan gaan stoppen. Roken wordt ook steeds duurder, maar nu vormt het bijna 15 % van het budget en dat is veel. Wij zijn veel wijzer geworden.

jan

Ik leef nog steeds zuinig, niet om dat moet, maar omdat ik kan  :D Het is voor ons een sport om zo min mogelujk uit te geven voor boodschappen. Het lukt ons nog steeds om gemiddeld per week voor 75 euro. Het budget is 80 euro, van het geld wat overblijft in het budget, daar kopen wij de aanbieding van.

Overigens alleen wat wij nodig hebben en eij zijn met 4 personen. En wij kunnen hiervan ook biefstuk eten, voorbeeld bij de aldi kost biefstuk 5,35 voor 4 stuks (diepvries). Je wordt herl creatief, soms is er vlees met 35% korting ivm de houdbaarheid en deze is goed eetbaar.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Smile

Joost ,  goed begin !  Wat het roken betreft  is dit eigenlijk uitstel...opschuiven... deze  manier  maakt t  moeilijker  is  onze ervaring en kost  je  nog maanden lang â,¬â,¬â,¬â,¬â,¬â,¬ .Wij zijn per direct gestopt, ook al is  het lastig  maar  even doorzetten en je bent er zo  vanaf !iedere week werden we trotser dat we ermee gestopt zijn  :-))  Wij  gaan  dagelijks  n stukje  wandelen   dat leid  af en is  gezond  soms  wel  2x per dag of ook in de  avond . Als je er vanaf bent  wil je  niet meer roken is  onze ervaring en je huis en kleding  ruiken  frisser, geen  stank in huis  en minder vaak  verven en gordijnen wassen  , ook dit heeft  zijn voordelen. Denk maar zo : wat anderen lukt  lukt mij ook , toch? Heel veel sterkte  en succes  :)  Groet, Smile

Joost

Bedankt voor jullie reactie. @Meelezertje bedankt voor jou tip, wij gaan proberen om het roer helemaal om te gooien. Ik rook mijn laatste sigaretten op en als deze op zijn dan stop ik. Ik ga het er moeilijk mee krijgen maar ik kan niet anders.

Groetjes
Joost

Marjan12

Ik ben ook zo begonnen, voor mijn motivatie heb ik hier mijn schulden bijgehouden. Als alle tips door lees kun je op eigen kracht uit de schulden komen.

Joost

Wat kunnen wij verwachten tijdens het gesprek van de gemeente?