Mijn situatie

Started by KarinJo, Jul 24, 2017, 11:10 PM

Previous topic - Next topic

KarinJo

Ik ben 2 jaar geleden daadwerkelijk gevlucht voor mijn schulden, nu leef ik al meer dan een jaar zonder vaste woon- of verblijfplaats. Ik heb besloten om mijn problemen nu echt aan te gaan pakken, hier niet meer voor weg te lopen... alleen dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Want waar moet je beginnen, ik heb niks meer.
Ik wil mezelf inschrijven op mijn huidige verblijfplaats, maar ben bang/weet zeker dat mijn vriend hier ook vreselijk door in de problemen komt. Bedoel de deurwaarders weten dit vast ook diezelfde week nog. Dus eigenlijk wil ik eerst afspraken maken met schuldeisers, alleen moet ik dat zelf doen want schuldhulp wil alleen aan de slag als ik daadwerkelijk ben ingeschreven en bijstand of uitkering heb aangevraagd. Zo ga ik van het kastje naar de muur en weer terug. Weet dat mijn situatie bijzonder complex is, maar heeft iemand tips of contacten die mij op weg kunnen helpen?

jan

Hoi KarinJo,

Je kan om hulp en adviwes vragen bij schuldhulpmaatje.nl of met de sociale dienst met gemeente waar je nu bent. Ik zou beginnen met schuldhulpmaatje en daar om hulp vragen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Schuldadvies

In principe loopt je vriend weinig gevaar als je je zou inschrijven bij hem, er vanuit gaande dat er geen sprake is van een geregistreerd partnerschap of huwelijk. Als het "slechts" een relatie is, kunnen ze niet bij hem aankloppen voor geld en ook geen beslag leggen op zijn inkomen.

Het enige wat zou kunnen is beslag op de inboedel. Dit kun je voorkomen door van te voren een inventarisatielijst te maken van wie wat is en hier beiden voor te tekenen.