Incassobureau dreigt met YouTube-video's over wanbetalers

Started by Stil-verdriet, Jul 14, 2017, 06:28 PM

Previous topic - Next topic

Stil-verdriet

Een incassobureau uit Dronten is van plan YouTube-video's te publiceren over wanbetalers.

De baas van Straetus Flevoland, de jonge ondernemer Loyd Hendriks, vertelt aan Omroep Flevoland dat de nieuwe manier een extra drukmiddel is. Medewerkers van het bureau gaan met draaiende camera’s op de wanbetalers af.

http://www.nu.nl/internet/4839729/incassobureau-dreigt-met-youtube-videos-wanbetalers.html

guest3318

Ha dats een goeie.

Het enige wat ze incasseren zijn klappen van sommige mensen.
Los van de vraag of dit juridisch we mag aangezien je erg speelt met iemands privacy.

jan

Dit zegt wel iets over deze Hendriks en de slechte reputatie van de incasso branche.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

http://nos.nl/artikel/2182924-incassobureau-dreigt-wanbetaler-met-filmpje-op-youtube.html

De branche vereninging vind dit niet kunnen eveneens als de hoofddirectue van Straetus. Wat er gebeurt is geeft aan, dat de incasso branche een stinkenee bende is. Iedereen mag een incasso bureau beginnen.

Stil-verdriet

Er is nog steeds geen wetgeving over incassobureau's. En niet iedereen is aangesloten bij de branche en er zijn geen sancties als ze over de scheef gaan.

marco

Zo te lezen zit de hoofddirectie van Straetus, hier wel mee in hun maag. Als ik ze op een blauwe incasso ogen mag geloven.
Marco en Bianca

jan

Quote from: marco on Jul 16, 2017, 10:04 PM
Zo te lezen zit de hoofddirectie van Straetus, hier wel mee in hun maag. Als ik ze op een blauwe incasso ogen mag geloven.

Een incassobureau is nooit te vertrouwen, ze zijn niet menselijk.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator