Belangrijke info voor interbank klanten

Started by sacredfour, Jul 04, 2017, 07:16 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Heeft u of had u  een doorlopend krediet bij Interbank of een van de andere dochterondernemingen van Credit Agricole consumer Finance bv, zoals
Eurofintus
Finata Bank
De Nederlandse voorschotbank
Financieringsmaatschappij Mahuko
IDM Finance BV
IDM Financieringen BV
Ribank NV
Crediet Maatschappij “de ijsel”BV
Intermediaire Voorschotbank BV
Voordeelbank BV

Heeft de bank u een brief gestuurd met de melding dat u lening gesecuritiseerd zou worden?

Het zou fijn zijn als u dit d.m.v. een berichtje hier op het forum kan melden. Het mag ook via een PM.

Interbank beweert namelijk dat ze altijd securitisatie melden aan de betrokken klanten.  Deze informatie zal wel eens tot een belangrijke uitspraak kunnen lijden in een rechtszaak die binnenkort speelt.

Deze uitspraak kan ook voor u belangrijk zijn!. Ik zal dan ook het vonnis hier op de site plaatsen.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Marjan12

Tot voor kort had ik een lening bij de Nederlandse voorschotbank. Hij is inmiddels afgelost, maar ik kan nog steeds opnemen. Ik heb geen bericht gehad.

Katniss

Samen met mijn ex-partner heb ik al jarenlang een doorlopend krediet lopen bij Intermediaire Voorschotbank NV. Welke informatie heb je nodig?

Ik heb nooit bericht gehad van securisatie.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Be

Hoi, wij hebben onze lening bij Nederlandse Voorschotbank. Geen brief oid gehad, wel een bericht over het anders berekenen van rente. Zal je dat mailen via een om. Misschien heb je daar wat aan?
gr
Be

Be

Het lukt met niet om je een bijlage te mailen....

sacredfour

Be, heb je dan een brief ontvangen waarin ze securitisatie bekent maken?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Be

Hoi, nee dat staat er niet in. Alleen dat ze de rente anders gaan berekenen

----
Toelichting renteboekingen met ingang van mei 2017
Met ingang van mei 2017 is er iets veranderd aan de rente die wordt berekend over uw lening. Hieronder vertellen we u hier
meer over.
Nieuwe renteberekening
Uw maandtermijn bestaat uit een deel aflossing en een deel rente. Normaal gesproken wordt de rente van uw doorlopend krediet
maandelijks berekend op de 10e of de laatste werkdag van de maand. Door de overgang naar ons nieuwe informatiesysteem is uw
rente in mei op een ander moment bepaald.
Vanaf de maand mei wordt de rente geboekt op de dag vóór de vervaldatum van uw maandtermijn.
U betaalt niet te veel rente
Door deze wijziging betaalt u uiteraard over deze periode niets meer dan met u is afgesproken. Het enige verschil is dat de rente
wordt berekend over een andere periode.
Extra aflossen
Hieronder leest u meer over extra aflossen, of u dit nu eenmalig of maandelijks wilt doen.
Eenmalig extra aflossen
Wilt u eenmalig extra aflossen op uw krediet? Dit kan op drie manieren:
• U kunt een extra bedrag overmaken naar bankrekeningnummer NL 13 ABNA 0747 475 245 ten name van De Nederlandse
Voorschotbank. Vergeet niet om uw contractnummer te vermelden.
• U kunt een extra bedrag overmaken via iDEAL. Ga daarvoor naar Onze producten > Betalen via iDEAL op
www.denederlandsevoorschotbank.nl.
• U kunt een extra bedrag overmaken via ‘Mijn Dossier.
Let op: Als u een extra bedrag overmaakt, dan wordt dit bedrag standaard in mindering gebracht op de volgende maandtermijn.
Dit betekent dat uw eerstvolgende automatische incasso eenmalig lager is of dat we deze niet uitvoeren. Wilt u een aflossing doen?
Maak dan een bedrag over dat hoger is dan het incassobedrag.
Maandelijks extra aflossen
Wilt u maandelijks extra aflossen op uw krediet? Dit kan op twee manieren:
• U kunt u ons maandelijks een hoger bedrag laten afschrijven. Geef dit schriftelijk of per e-mail door aan onze klantenservice.
• Ook kunt u de automatische incasso stop laten zetten en uw maandtermijn (en de extra aflossing) zelf overmaken. Dit kunt u
bijvoorbeeld doen met een periodieke overboeking. Let op: wij moeten het geld dan voor de uiterste betaaldatum (de vervaldatum)
ontvangen.