Er komt geen einde aan

Started by Wanhoop, Jul 02, 2017, 02:04 AM

Previous topic - Next topic

Wanhoop

Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee op dit forum en haal hier veel steun en tips uit. Ik ben diep in de schulden geraakt doordat ik te goed van vertrouwen was.Ik ben met mijn zusje gaan samenwonen waarbij we de afspraak hadden gemaakt om alle rekeningen omtrent het huis door tweeën te delen. Dat ging goed totdat ik ziek werd en tijdelijk een half jaar bij mijn moeder ging wonen met de bedoeling weer terug te gaan. In deze tijd heeft mijn zusje geen rekeningen meer betaald, al mijn post weggegooid en uiteindelijk mijn hele inboedel tot de vloer toe uit het huis gehaald omdat ze een nieuwe woning voor haarzelf geregeld had. Aangezien alles op mijn naam stond, van huur tot tv tot energieleverancier etc kwamen dus alle schuldeisers bij mij aan de deur (toen ik eenmaal mezelf had herpakt en mezelf ergens durfde in te schrijven) Nu heb ik gelukkig alles weer op de rit, ik heb een baan, ik heb mijn huurschuld van 4500 euro inmiddels afbetaald, zo ongeveer 2500 aan andere kleine schulden (moet nog 6000) Maar steeds als ik denk dat het einde in zicht is komt er weer een andere schuld uit het verleden opduiken. Ik betaal zoveel per maand af dat ik er niets meer bij kan hebben. Ik heb me voorgenomen om geen nieuwe schulden te maken en dus alle vaste lasten voorrang te geven maar doordat ik zo onder druk sta van deurwaarders houdt ik voor mezelf 150 euro over om van te leven. Ik doe fysiek zwaar werk en sta soms echt te tollen op mijn benen. Volgens mijn berekening ben ik over 2 jaar klaar als ik het op deze manier volhoudt. Pfff wordt er echt wanhopig van, ben zo bang voor de postbus en telefoon voor nog meer slecht nieuws dat zou echt de mokerslag zijn.

ollie bollie

Heb je de beslagvrije voet berekend? Misschien los je teveel af en kan het minder. Dan duurt het wel langer, maar heb je wat meer ruimte.
Carpe diem!

Wanhoop

Moeten deurwaarders daar mee akkoord gaan? Want de meeste gaan bij mij niet akkoord wanneer ik een lager aflossingbedrag voorstel

ollie bollie

Ja, daar moeten ze zich aan houden. Hier kan je de beslagvrije voet berekenen: https://www.kbvg.nl/beslagvrijevoet

Altijd de telefoon opnemen en de post open maken. Door te blijven reageren, voorkom je extra kosten. Wanneer je weet wat je beslagvrije voet is, kan je vanaf daar gaan werken aan een degelijk aflossingsplan. Je bent al hard op weg om er uit te komen en je schulden zijn nog op te lossen met een paar jaar.
Carpe diem!

Wanhoop