Openingen bij DUO?

Started by Nietmachine, Jun 18, 2017, 11:55 AM

Previous topic - Next topic

Nietmachine

Het DUO Is enorm stug in het innen van lesgeld voor een schooljaar. De enige regeling die je met ze kan treffen is 188,50 en dat is enorm fors als je dat al niet kan missen en je moet al volop bijlenen via DUO.

Ik heb keer op keer contact met ze gehad maar ze bleven bij die 188,50, uiteindelijk via een bezwaarprocedure geen gelijk gekregen en ook na bemiddeling van de Ombudsman was er geen andere regeling mogelijk.
Uiteindelijk heb ik nu 2 dossiers (2 schooljaren) bij Janssen en Janssen lopen waar ik tenminste wel een normale regeling kon treffen. (1e schooljaar is over 4 maanden afbetaald  :) )

Wie heeft hier wel ooit een opening in kunnen vinden? Het gaat om het cursusgeld (dus niet studiefinanciering die je had geleend, die moet ook nog komen.  :-[ )

equestrian

Het klinkt zo stom en afgezaagd maar het is niet DUO die niet wil. Zij moeten zich (helaas) aan de wet houden en die wet word niet gemaakt door DUO maar door de gasten met hun derriere op het pluche  :o
DUO is alleen de uitvoerende instantie. Op hun site staat ook " DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen en organiseert examens. "
Zij zijn dus niet de beleidsmakers.
Helaas kan je beter het door laten lopen naar een incassobureau om zij flexibeler om kunnen en mogen gaan met een regeling

Succes met je studie :-)