Mijn ervaring is dat er niet echt een supermarkt aan te wijzen is als: de goedkoopste. Het budgetmerk van de AH is met veel producten goedkoper dan bijvoorbeeld de Lidl, maar de Lidl heeft weer producten die de AH niet in zijn budgetlijn heeft. Voor mij werkt het om elke week de aanbiedingen na te pluizen en van de dingen die ik veel gebruik wat meer te kopen. Dat kan omdat ik altijd al dingen op voorraad had.
Ik neem zeer zeker koopzegels, maar dat zal ook afhangen van of je het kunt missen. Het is toch 10% van je bedrag aan boodschappen.
Naast de supermarkt, bezoek ik ook graag de markt. De prijzen liggen daar toch lager en als je aan het einde van de dag gaat, kun je vaak nog extra voordelig uitkomen.
Uiteindelijk is het altijd zoeken naar wat voor jullie werkt. Ik maak veel dingen zelf, zoals groentemixen, maar ook Naanbrood en kruidenmixen. Wij eten namelijk graag 'over de grens'. Dingen zoals Indiaans, Marokkaans maar ook Aziatisch. Door bij een Turkse supermarkt de kruiden te kopen (veel goedkoper dan de supermarkt), maar ook door zelf kruidenpasta's te maken, maak ik ook twee keer per week een vegetarische maaltijd waarvan iedereen smult, zelfs de moeilijke groente eters. Het is wonderlijk wat je dan aan lekkere avond maaltijd onder de 4,- voor 4/5 personen op tafel kunt zetten.