Heeee ik ben niet de enige.........

Started by equestrian, May 02, 2017, 12:37 PM

Previous topic - Next topic

equestrian

Hallo allemaal,

Wat een schok.......
ik ben niet de enige die het niet meer trekt
ik ben niet de enige die het overzicht kwijt is
ik ben niet de enige die (veel) vragen heeft
ik ben niet de enige die ondanks alles toch positief wil blijven

om mijn volledig verhaal hier neer te zetten gaat me een beetje te ver. heb laatst voor mezelf eea op papier gezet en kwam tot 4 bladzijden. nou dat is een beetje veel om te delen en ik wil niet dat je in slaap valt als je dit leest  :P

Lang verhaal kort
door ontslag partner (2011), daarna malafide uitzendbureau (wat niet altijd op tijd en/of volledig betaalde) kom je terecht in een neerwaartse spiraal waar we nu met behulp van het gkb proberen uit te komen. pas nu (6 jaar later) durf ik mensen toe te laten en de controle over te dragen en ben ik de schaamte (deels) voorbij.
gelukkig partner nu weer werk wel met jaarcontract maar ach altijd beter dan een malafide uitzendbureau.

ik roep heel vaak: lang leve Google
dank zij hen ben ik op dit forum terecht gekomen.

en dan ineens zie ik dat ik niet enige ben en dat doet mij toch wel een beetje goed (situatie natuurlijk nooit leuk) Ineens is er het besef dat ik toch niet zo'n slecht en dom persoon ben als ik dacht.
net als velen heb ik vaak mijn hoofd in het zand gestoken omdat ik gewoonweg niet wist hoe ik om moest gaan met dingen. Maar vanaf nu niet meer!!
ik ben klaar voor de toekomst en hoe zwaar die ook zal zijn samen met man en de kids slaan wij ons erdoor.

Smile

Hallo  :)  ,Nee je  bent  zeker niet de  enige ! dat denken we wel altijd....maar gelukkig  zijn we niet alleen. Fijn dat jullie  hulp zoeken en ervoor  willen gaan dat is de  beste  weg . Het is  super dat  jullie  vooral positief  blijven dat  slaat je erdoor heen  :-))  Wat  het werk  betreft wij hebben dit ook meegemaakt  en geloof me   met een positieve inzet  en   vooral  zorgen dat  je aan het werk blijft  komt tzt  alles  goed. Wij zitten  nu in de laatste  10 maanden , ondertussen al heel wat in de boedel kunnen  storten en mijn partner  ook eindelijk   weer een vaste baan na lange tijd , de rust keert terug...dat is heel wat waard , geloof me . Met  het   VTLB   en goed  opletten  hoe je je  centjes besteed  , aanbiedingen nagaan , kom je er wel, we hebben dagelijks  eten op tafel en de rekeningen worden iedere maand  netjes  voldaan  dat zijn voorlopig de belangrijkste  zaken. Je wordt vanzelf  creatief ,  budget gerechten maken , soms voor  2  dagen koken, diepvries  groente , brood uit de aanbieding,  zelf eenvoudige kleding maken van goedkope  stofjes enz  of  second hand .... bij  feestdagen  zelf iets  bakken , bedenkt  t maar . Het gaat  ons  steeds  beter af  en we zijn  heel tevreden  maar vooral  blij dat we gebruik mogen maken  van deze schuldhulp verlening en zo   weer n  nieuwe  schuldenvrije  toekomst op ons  wacht, we zien   nu t  kleine lichtje  aan het eind  van de tunnel. Heel veel sterkte en Succes  ;)  Groet, Smile

equestrian

Thnx Smile voor je woorden

Mooi dat jullie nog maar 10 maanden hoeven. Volgend jaar om deze tijd ben je klaar  ;D

Creatief is niet mijn sterkste punt maar dankzij google heb ik al heel wat ontdekt de afgelopen dagen.
Gelukkig zijn wij in het bezit van een diepvries maar helaas niet in het bezit van een magnetron. Jaja die mensen bestaan er echt haha
Wat voor bedrag wij krijgen per week moet allemaal nog berekend worden. Ik heb nog geen idee wat de VTLB voor ons zal zijn.

Ik zou inderdaad al blij zijn met wat rust en dat ik niet meer bang hoeven zijn voor elke vreemde auto die hier in de buurt stopt. Op een gegeven moment word ik net zo parano?ide als een deur  :-\

Gelukkig heb ik een vaste baan (al meer dan 26 jaar bij deze werkgever) en hou ik die ook. Ik heb veel plezier in mijn werk en dat is echt mijn uitlaatklep.

ollie bollie

Hi Equestrian,

Hier kan je het vrij te laten bedrag berekenen: http://www.bureauwsnp.nl/vrij-te-laten-bedrag Dan heb je al een idee wat je kan verwachten. Ik maak uit je post op, dat jullie wsnp hebben aangevraagd. Aangezien jullie beide werken, zal dat nog wel eens hoger uit kunnen pakken dan je nu verwacht.

Momenteel zit ik intussen ook al bijna een jaar in de wsnp en ik moet zeggen dat het reuze meevalt. Dat is dan wel afhankelijk van je situatie, maar er valt wel een hoop stress van je af.
Carpe diem!

cookies

Nope, je bent zeker niet de enige! En idd, dat parano?ide gevoel herken ik heel goed!
Lang leve google idd, daar ga je nog een hoop tips en trucs opdoen de komende tijd.

Wat mij goed helpt, en wellicht jou ook, is om je boodschappen om te rekenen naar een bedrag per dag! Voor is dat nu 10 euro per dag om boodschappen van te doen, ik merk dat dat voor mij beter werkt dan een bedrag per week, omdat ik gewoon niet zo fantastisch vooruit kan plannen qua avondeten!

equestrian

thnx voor jullie reacties

gezien de situatie doet het mij goed dat er mensen zijn die ook al door deze hel zijn gegaan en dat ik niet zelf het wiel weer opnieuw moet uitvinden.

heb op dit forum al vele handige tips en trucs voorbij zien komen

de aanvraag voor wsnp ed is in gang gezet
binnen een week moet er meer bekend zijn

het was een hoop werk om alles bij elkaar te krijgen wat ze wilden hebben. maar het is me toch gelukt en daarvoor geef ik mijzelf maar een schouderklopje  :P
het geeft me ook het gevoel om weer een beetje grip op de situatie te krijgen.

@ollie bollie: ja wij werken nu beide. dus ik hoop dat het mee gaat vallen maar het maakt mij op dit moment niet meer uit. ik wil maar één ding: rust!

equestrian

even een kleine update
het gkb is nu bezig met inventarisatie van de schulden voor een minnelijk traject.
onze salarissen worden al overgemaakt naar gkb
leefgeld is â,¬ 100 per week.
lijkt een groot bedrag maar het is voor 3,5 volwassenen. (3,5 omdat de oudste zoon thuis woont en de jongste in het weekend ook thuiskomt, maar nu is het vakantie dus is hij de hele week thuis)
Van die â,¬ 100 moet ik de benzine betalen (voor zover ik weet). ik kan ivm een medisch probleem niet met het ov naar het werk momenteel. daarnaast moet ik regelmatig naar de huisarts/ziekenhuis/apotheek/revalidatiecentrum.
de verjaardag van mij en mijn man wel gevierd dankzij geld van de zoons
Niet op vakantie dit jaar maar dat is logisch alhoewel we gezien de stress van de afgelopen weken echt hoognodig toe zijn aan een beetje rust. Maar we hebben ook nog geen vakantie dus het besef daarvan komt dan pas ;-)

We zijn in ieder geval heel erg blij dat we hulp hebben en dat we een beetje rust in het hoofd krijgen zo langzamerhand. We blijven positief kijken richting de toekomst  :D

cookies

Spannend allemaal!! Ik heb ook net alle papieren ingeleverd bij de SHV, we gaan een beetje gelijk op dus, jij loopt iets voor.

Fijn dat jullie de verjaardag wel hebben kunnen vieren, gelukkig vieren wij die al jaren niet, dat scheelt weer!
En die vakantie, Google eens op 'staycation' krij je leuke tips om van thuis blijven een échte vakantie te maken!