Hi Sacredfour,
Dank je wel voor je antwoord.
Afspraak is veelal telefonisch gemaakt, ik heb enkele mailwisselingen waarin over het totaalbedrag wat was afgesproken, wordt vermeld. De medewerkster die de afspraak met mij maakte is blijkbaar niet meer werkzaam bij de belastingdienst en men blijft vragen en verwijzen naar een beschikking die ik dus niet heb. Ik ben hierin gewoon te goed van vertrouwen geweest.
Begin 2014 zelf de belastingdienst aangeschreven met voorstel tot terugbetalen van totale schuld in 7 jaar tijd. Medewerkster van de belastingdienst (was een combi van IB en toeslagen), nam zelf telefonisch contact op dat dit binnen het systeem van de belastingdienst niet mogelijk is. Dat dit in maximaal 3 jaar zou moeten. Zij is gaan kijken of er een betalingsafspraak met finale kwijting mogelijk was. Later dat jaar is dat dus voorgesteld aan mij. Ik moest een totaalbedrag in 1 keer betalen. Na een paar weken proberen, heb ik opnieuw contact opgenomen en aangegeven dat ik alleen de helft in 1 keer bij elkaar kon krijgen met behulp van mijn ex-vriend. Maar dat ik daarnaast dan met maandelijkse termijnen verder kon betalen. Zij is akkoord gegaan en we zouden in 2015 weer contact hebben met elkaar.
In 2015 kreeg ik een aanmaning over een toeslagjaar 2012. Na telefonisch contact met haar, bleek zij deze niet in haar aanbod naar mij te hebben zitten, terwijl ik in mijn voorstel dit wel had zitten naar hen toe.
Ik zou mijn boekhouder vragen om de cijfers van 2014 (een schatting) en zij zou kijken wat ze kon doen voor me om tot een nieuwe afspraak te komen.
Vervolgens kreeg ik in mei 2015 ineens een nieuwe contactpersoon van haar gemaild en heeft zij verder niet meer gereageerd op mijn vraag om een mailadres van deze nieuwe contactpersoon.
Tegelijkertijd klapte mijn relatie en moest ik als de donder een eigen woning gaan zoeken.
augustus 2015 gevonden en alle toeslagen waar ik recht op heb, aangevraagd. Alles werd toegekend, maar in september niet uitgekeerd. Zonder correspondentie vanuit hen, werd alles (Terecht, immers ik betaalde niets meer per maand, daar had ik de ruimte nu niet meer voor) verrekend met de openstaande schuld.
Toen ik in oktober in de problemen kwam doordat ik door inhouding van toeslagen de vaste lasten niet meer kon betalen, heb ik een formulier ingezonden met verzoek om mij boven bijstandniveau te zetten (er zijn mooie woorden voor, maar ik ben momenteel zo leeg dat ik er niet meer op kan komen).
In december is dit toegekend en kreeg ik weer 1/3 deel toeslagen uitgekeerd. Vanaf januari heeft men ineens weer ALLE toeslagen uitgekeerd. Daar ik zo moe was van alles, heb ik dit maandelijks gedeeltelijk op een spaarrekening gezet om zo te sparen tot het totaalbedrag wat nu nog open stond van die betalingsafspraak.
Dit heb ik de belastingdienst ook aangegeven in mijn schrijven, dat ik nu een fors bedrag heb, om de afspraak in 1 keer te voldoen.
Zij blijven nu echter alleen verwijzen naar het ontbreken van de beschikking en zijn de invordering nu dus echt gestart.
Ik ben nu bezig een brief te schrijven met verzoek tot een betalingsregeling voor de aanslag waar ik nu het dwangbevel van heb gekregen, in de hoop dat iemand daarmee akkoord kan gaan.
Verder ben ik me aan het inlezen wat er gebeurd als de belastingdienst met een deurwaarder aan de slag gaat, maar ik kan weinig ervaringsverhalen vinden.
Hoe lang duurt het voordat een deurwaarder daadwerkelijk contact legt. Doet hij dit door zomaar langs te komen of kondigt hij zich aan? Ik werk met klanten aan huis en mijn grootste angst is dat ik klanten ga verliezen hierdoor.
Verder heb ik een forse aflossings capaciteit. MIjn andere schuldeisers heb ik al 3 jaar tevreden kunnen houden in de wetenschap dat de belastingdienst voorrang had en ik daar dus druk mee bezig ben. Maar die zijn nu ook de dupe van deze regeling.
Ik weet gewoon niet meer waar ik heen moet schrijven om door te dringen. Telefonisch contact is geen optie, als ik alleen al het nummer intoets zit ik al te huilen en kom ik niet meer uit mijn woorden.
In mijn schrijven naar de B-dienst gaf ik ook aan dat het toch niet anders kan, dan dat er een afspraak is geweest? Waarom zou je als B-dienst zijnde namelijk helemaal niet manen en dwangbevelen sturen in de afgelopen 3 jaar?

Dat duidt toch op een afspraak?
Als iemand nog tips heeft, erg graag.
Ik weet dat ik schuldig ben aan het ontstaan van mijn schulden, maar ik probeer het al 3 jaar op een open en eerlijke manier op te lossen, werk meer dan 50 uur per week om rond te komen en doe er echt alles aan, wat kan ik nog meer doen?
Sorry, is een lang verhaal geworden, maar merk dat ik momenteel echt moet schrijven en praten erover, dat lucht echt een beetje op.
Gr.
Anoniemmmm