Word overal afgewezen

Started by RighteousMic, Apr 20, 2017, 09:12 PM

Previous topic - Next topic

RighteousMic

Beste,

Heb het een en ander al uitgelegd hier betreft mijn schulden en ben keihard bezig om dit op te lossen, ik kom alleen geen centimeter verder. Bij bijna iedere aanvraag hoor ik maar weer dat ik te veel schuldeisers heb met allemaal kleine bedragen, en dit gewoon heel moeilijk is. Ik ben wel actief bezig met Schuldhulpverlening via de Sociale Dienst en met Schuldhulpmaatje, zij kijken wat zij voor mij kunnen betekenen, maar geven ook bovenstaande aan. Inmiddels heb ik al talloze aanvragen gedaan voor leningen, om alles in één keer af te kunnen betalen, en dan maandelijks af te lossen aan 1 grote schuld. Ik heb al aanvraag gedaan bij mijn bank, Kredietbank Nederland, International Creditcard Services, meerdere instanties via uwgeldonline, maar wordt overal voor dezelfde reden geweigerd, terwijl ik zo weinig vaste lasten heb en zo veel maandelijks af kan lossen.

Ondertussen gaan alle deurwaarders en incasso's gewoon stug en zonder medeleven door, de afgelopen we(e)k(en) zijn er al 5 brieven bij mijn werkgever gekomen, en vandaag kreeg ik weer een telefoontje binnen dat ze zelfs over kunnen gaan op vervangende hechtenis.

Hebben jullie misschien tips over waar ik dan wél terechtkan? Ikzelf weet het echt niet meer, ik ga morgen nog de Kredietbank bellen en vragen wat er moet gebeuren aan mijn aanvraag om deze wel goed te kunnen keuren, maar dat zal ook weer op weinig uit lopen ben ik bang...

Carol

Goedemorgen,

ik ken je vorige berichten niet. Wat ik uit je verhaal begrijp gaat het om teveel kleine schulden en kan je heel veel aflossen omdat je weinig vaste lasten hebt.

Dan is de reden van afwijzing misschien dat je schulden niet problematisch zijn, wel kunnen worden natuurlijk als je niets doet. Als jij binnen 36 maanden je schulden af kan betalen zijn deze niet problematisch.
Door bijkomende kosten kan dit wel problematisch worden.
Heb je voor jezelf al een aflosplan gemaakt? Heb je contact met je schuldeisers?

Ik lees ook iets over vervangende hechtenis, dat heeft volgens mij met het CJIB te maken, maar dan weer niet met een Mulder-boete.

sacredfour

Van vervangende hechtenis is alleen sprake als het gaat om een boete die onder het strafrecht valt.
Je kan aan het OM een verzoek doen of ze de boete om willen zetten in werkstraf. Voor elke werkdag wordt dan 75 euro afgeschreven. Je mag dan papiertjes langs de weg gaan opruimen of iets dergelijks.

Doe aan alle schuldeisers een verzoek voor een betalingsstop zodat je tijd krijgt om al je zaakjes te regelen. Hierna kan je vragen om een rentestop.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Carol

Vervangende hechtenis kan worden opgelegd bij verschillende straffen en maatregels:

Vervangende hechtenis bij geldboete
Vervangende hechtenis bij werkstraf
Vervangende hechtenis bij schadevergoedingsmaatregel
Vervangende hechtenis bij ontnemingsmaatregel

Als het gaat om een schadevergoedingsmaatregel zal dat niet omgezet kunnen worden en zal je deze moeten betalen. Dit kan ook een reden zijn dat je voor schuldhulpverlening wordt afgewezen, evenals voor een persoonlijke lening.