Alles glipt uit mijn handen maar ik ga tegen beter weten in door

Started by Bart2359, Apr 15, 2017, 11:57 PM

Previous topic - Next topic

Bart2359

Beste mensen hier allemaal,
ik ga even een kleine klaagzang houden geloof ik - wil even mijn verhaal kwijt.
Maakt niet zoveel uit of iemand het leest, maar moet het even van me af proberen te schrijven.
Dus sla maar rustig over als het zeurderig wordt (en geloof me, dat wordt het.... haha).

Met inmiddels meer dan een halve eeuw op de teller is het me dan toch voor het eerst gelukt om financieel in de problemen te komen. Wie zich af vraagt, hoe? Soms probeer je iemand te helpen maar dat kan verkeerd uitpakken zonder dat wie dan ook daar iets aan kan doen. Tel daarbij op dat je zelf in de 6e versnelling aan het werk moet zijn en verder geen tijd hebt om ook privé alles in de gaten te houden - dus ja, ook mijn eigen schuld - zij het indirect.

Nu heb ik letterlijk geen geld meer op de rekening en moet ik mijn financiën van dag tot dag bekijken.
Ik werk al jarenlang erg hard en veel. Het heeft er even op geleken dat dit eindelijk er toe zou leiden dat ik er nog uit ging komen. Totdat Ali Baba en z'n Veertig Rovers van de Staat Der Nederlanden met een onverwachte claim me nog een doodschop gaven. Helaas Jeroen, ik kan even niet afrekenen nu :-)

Als ik alles nu uitreken dan weet ik dat de kans vrijwel nihil is dat ik er financieel nog uit ga komen.

Nee, ik gooi geen geld over de balk. Leef zuinig, heb een oude auto (wel een mooie trouwens...) en ben druk bezig de spullen van waarde die ik nog heb te verkopen.
Ik ben gescheiden en woon dus alleen nu.

Zoals de ietwat iconische naam van mijn alter ego Bart2359 al aangeeft is het 1 minuut voor 12 op dit moment, figuurlijk gesproken dan...
Eigenlijk voel ik me als een muzikant op het dek van de Titanic. Ik speel vrolijk door op mijn instrument terwijl m'n sokken al in het sop staan. Maar ja, wat moet je anders?

Tja, doorwerken en kansen blijven zoeken...
Proberen vertrouwen in de mensheid te blijven houden om er maar eens een cliché tegenaan te gooien.

Komende week heb ik wel een oriënterend gesprek met een deskundige op dit gebied bij een gemeentelijke instantie.

Verder heb ik inmiddels alles uitgezocht en klaargelegd met betrekking tot erfrecht, zodat mijn kind niet mijn problemen erft mocht er met mij wat gebeuren - je kunt tenslotte altijd lelijk uitglijden over een  bananenschil of zo, hé.....

.....vrolijk pasen allemaal!

Sander

Van je af schrijven werkt wel  ;)
En geklaag hoort bij t leven .
Niemand heeft gezegd dat t makkelijk zou zijn .
En hoe donker het er nou uit ziet zal aan t eind toch weer licht gaan branden .
Dus kortom met de juiste stap ( Je hebt hem al gezet ) zal  er echt wel een keer een eind aan komen .
Dus vooral door zetten en hoe stom t ook klinkt ... Niet somber zijn/blijven onder deze situatie .
Het is nou eenmaal gebeurt maar je komt er ooit een keer uit  ;)
Wil je nog meer van je af schrijven of wat dan ook delen met ons is dat geen probleem  :D
T is een fijne forum met mensen die elkaar met respect behandelen en dat is heel fijn
voor ons .

gewoon

Ha Bart

Komt tijd,  komt raad.

En is goed dat je aan de bel trekt en gaat praten deze week.

En Pasen is de herdenking  van de wederopstanding,  na gekruisigd te zijn.

Die beeld spraak over de muzikanten op Titanic is bijzonder gekozen,  dat waren de echte helden,  hadden omdat zij op het dek waren de gene kunnen zijn  die in de boten sprongen maar kozen door te gaan,  en het moraal hoog te houden.

Je bent er misschien 1 van,  je denkt na over je kind die schuld niet te laten erven,  en gaat door mogelijk  tegen de klippen op voor nu,  maar het kan ook voor jou gewoon goed komen,  knokken of bikkelen  doe je zelden,  voor niets.

Veel goeds bij de gemeente deze week. 

Antoniempje

Herkenbaar verhaal.

Mijn titel zou zijn, alles glipt uit mijn handen en ik ben het bijna aan het opgeven....

Sterkte Bart !

burningspirit

Ooit glipte mij alles ook uit handen maar inmiddels ben ik weer gelukkig  ;D
Mijn schuld is nog niet weg maar ik heb voldoening van mijn werk.
Ik ben er nog niet maar ik kom er wel!
Sterkte Bart en blijf schrijven want.... wie schrijft die blijft  ;)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Carol

Als je de humor blijft houden zoals beschreven in je verhaal, kom je er wel. Ik vond het geklaag nogal meevallen en ach, soms moet dat toch ook kunnen.

Sterkte Bart