Bewindvoering en vakantiegeld etc.

Started by RighteousMic, Apr 15, 2017, 07:20 PM

Previous topic - Next topic

RighteousMic

Beste,

Ik heb een vraag, namelijk, mijn moeder zit nu al zo'n 2 jaar onder bewindvoering met 60,- weekgeld. De laatste maanden gaat het duidelijk zeer goed met aflossingen van schulden en betalen van vaste lasten (kan eigenlijk ook niet anders met bewindvoering, maar toch), hierdoor heeft zij zelfs al een geruime tijd een flink bedrag op haar rekening staan (+2000 â,¬), aangezien dit ondanks dat alles wat betaald moet worden, betaald wordt, niet minder en zelfs langszaam meer wordt, en zij een dezer maanden haar langdurigheidsuitkering vanwege chronische ziekte en vakantiegeld ook nog eens krijgt, ga ik er dus van uit dat het prima mogelijk is als zij deze 2 uitkeringen zelf krijgt (dit bedraagt zo'n 1000 euro), aangezien ze nu al bijna 2 jaar van een schamele 50 euro in de week leeft, en al deze tijd al niks heeft gehad om eens wat voor haar zelf te kopen.

Nu merk ik dat mijn moeder nogal bang is tegenover de bewindvoerster of niet goed weet hoe zij dit zou kunnen aanvragen, en wil haar hier dus bij helpen, aangezien ikzelf vrij weinig te maken of zeggen heb met haar bewindvoering, en hier zelf ook weinig vanaf weet over hoe dit in zijn werking zou gaan, wou ik hier dus voor wat tips vragen, hoe kan ik dit het beste doen, of hoe kan ik dit haar het beste laten doen? Is het gewoon recht op de man af een telefoontje, of gaat dit dmv bijvoorbeeld een schriftelijke aanvraag?

Alvast dank voor de reacties

gewoon

Ja ze zal gewoon even kunnen bellen wat mogelijk is niets raars of engs  aan,  een wens uit te spreken.

Eigenlijk is zo een bewindvoerder immers iedere dag aan het mee denken met je moeder,  dat het allemaal goed gaat,  dus zal ook meedenken met haar als er een wens is toch.

chapter

ligt eraan wat zij ermee wilt doen want over extra bedragen boven 1500 over heel jaar moet verantwoording afgelegd worden. Vaak kiezen bwv ervoor het niet in hand te geven maar bv gebruiksgoederen of vakantie te betalen. Zijn er nog schuldenof niet zal ook meewegen

Smile

hallo  gewoon even de  bewindvoerder zelf  bellen of  mailen  dat  verschilt soms per  bewindvoerder en   iedere  situatie is  anders , succes  :-))  Groet, Smile

Sander

Is inderdaad bij iedereen anders .
Wij hebben afgelopen week ons half jaar verslag moeten invullen .
Deze verstuurd en word daar de bwv en rechter bekeken .
Dan krijgen wij een bevestiging waar gelijk in staat hoeveel vakantiegeld wij mogen houden .
Dit gaat bij ons dus automatisch  ;)
In jullie geval inderdaad even bellen .
Ja heb je , nee kan je krijgen  ;)