Tip voor alle schuldeisers

Started by Armoede, Apr 12, 2017, 01:25 PM

Previous topic - Next topic

Armoede

Weet je wat ik niet begrijp? Dat de meeste schuldeisers zich volledig (en soms zelfs op een brutale manier) focussen op het aan het betalen krijgen van schuldenaren, terwijl dat in sommige gevallen juist niet lukt.

Vanaf dat moment kan je als schuldeiser beter focussen op: wat is er nodig om die persoon inkomen te laten genereren, zodat hij mij binnenkort kan beginnen te betalen?

Meedenken in plaats van "dwarszitten". Dat is mijn tip.

Als ik incassomedewerker zou zijn en â,¬1500 zou moeten innen, dan zou ik zo goed mogelijk meedenken met die debiteur. Kunt u betalen? Nee. Wanneer kunt u wel betalen? Geen idee. Heeft u inkomen? Nee. Wat kunt u doen om inkomen te genereren, de schuld zal toch afbetaald moeten worden, ect etc. en dan naargelang mogelijkheden tot afspraken komen. Misschien niet dezelfde dag, maar middels het boeken van continue vooruitgang.

Oplossingsgericht handelen i.p.v. continu te blijven sommeren.

Wat vinden jullie van dit idee?

Marjan12

Ik snap de context van dit bericht niet. Ik kan het niet volgen.

marco

Er staat een nietszeggend bericht. Dit lijkt volgens mij meer op het reclame maken voor de eigen blog of forum, dan een wezenlijke bijdrage leveren aan het forum.

Marco en Bianca

burningspirit

Gelukkig, ik ben niet de enige.
;D ik begrijp het ook niet waarom het hier geplaatst is.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Stil-verdriet

Ik denk dat deze persoon een dubbele agenda heeft. Het voelt niet als OK.

gewoon

Ha vind het niet zo gek allemaal al is het wel een beetje na?ief.

Natuurlijk is het eerste wat je onder de loep mag nemen bij armoede of je ergens je inkomen kunt laten toe nemen.

Wellicht dat je dat je hele leven al doet zelfs als je het goed hebt nog,  maar is een beetje aan de late kant als incassobureaus of deurwaarders dit moeten voor houden,  zou mooi zijn maar dan schieten zij hun eigen verdienmodel lek,  en dat is sommeren en zoveel mogelijk kosten hier voor rekenen.

Beste Armoede,  in een ideale wereld zal dit werken en zijn er geen schulden meer na korte tijd,  en zijn  incassobureaus aan  uitsterven.

Dit is meer voor de politiek om op te pakken en het begint al op de basis school of kinderen zak geld geven om te leren omgaan met geld en daar is nog heel veel te winnen.

Zo is het ook met dat geweldige draadje over kleding is helemaal niet mijn zorg,  denk dat je misschien  in de twintig bent om dat belangrijk te vinden ( de spullen fase ) mijn laatste trui heb ik gekocht in 1996 en later in 2001 heb ik er 1 gekregen van een oude dame in het Oostblok,  die mij dankbaar was speciaal gebreid en kan zeggen het schaap moest op !!! en kan ik de thermometer van 21 naar 12 terug draaien en zit dan nog te puffen op de bank, het geld wat dit op levert aan gas,  krijg ik niet op aan kleding.

Ga je verder niet dollen maar als het gaat over armoede,  dit forum zitten mensen die daar nog onder door moeten duiken,  en zich daar uitwerken en is het met ongeloof lezen de tip een voedsel pakket te vragen zodat je geld over kunt houden voor kleding,   en dat maakt mij zeker niet boos eerder dat ik een zoen geef boven op je bolletje het gaat helemaal goed komen,  je bent jong en doet je uiterste best  wat te betekenen voor andere, en dat is wat je kleed en siert.

En openlijk  mag dragen  tot het versleten is. 

( maar voor nu pak echt even op dat voor sommige het inkomen verhogen gewoon niet kan,  door kleine dingen tot aan enorme handicaps en of  bereikte leeftijd  )

Dus wel door zetten Armoede,  je kunt  of zal het verschil zijn voor je medemens

Armoede

Quote( maar voor nu pak echt even op dat voor sommige het inkomen verhogen gewoon niet kan,  door kleine dingen tot aan enorme handicaps en of  bereikte leeftijd  )
Deze situaties uiteraard buiten beschouwing latend, dat had ik in mijn bericht moeten vermelden.

Mensen die in staat zijn hun inkomen te verhogen, van twintigers tot vijftigers, geschikt voor de arbeidsmarkt, zouden door incassobureau's / deurwaarders, op z'n minst gewezen moeten worden op de mogelijkheden, lijkt mij. Het gaat mij erom dat zij mensen die in de schulden zitten, beter kunnen motiveren om actie te ondernemen, dan tegen te werken.

Met brieven, additionele kosten en alle vervelende consequenties tot een rechtszaak aan toe, worden er geen van allen partijen beter van. De betrokkenen bereiken meer door mee te denken en zo nodig een begeleider in te schakelen, lijkt mij. Support in plaats van "dreigementen".

Kortom - een beetje zoals de mindset van Syncasso, zoals hier op 0.40 min: https://www.youtube.com/watch?v=zoOQB8WVJJ8

QuoteDus wel door zetten Armoede,  je kunt  of zal het verschil zijn voor je medemens
Dank je. Denk dat jij mijn bericht het best begrepen hebt. Mijn doel is idd om mensen die in armoede leven (daar reken ik schulden en VTL bedrag ook onder), te ondersteunen met kennis.  Zodat ze deze periode zo goed mogelijk kunnen doorkomen / overleven. De overheid is bijv. niet van plan om mensen met lage inkomens extra te ondersteunen. Laten we dan mekaar zo goed mogelijk ondersteunen.

Ik hoop inderdaad hier een bijdrage aan te kunnen leveren, ook voor de schulden gemeenschap, zoals hier. Maar ik zal verder maar niet deelnemen, om te voorkomen dat mijn bezoekjes aan dit forum als spam worden aangemerkt. :)

Dank voor je reactie.

marco

QuoteIk hoop inderdaad hier een bijdrage aan te kunnen leveren, ook voor de schulden gemeenschap, zoals hier. Maar ik zal verder maar niet deelnemen, om te voorkomen dat mijn bezoekjes aan dit forum als spam worden aangemerkt.

In al die jaren dat ik op dit forum bezoek, zijn tal van dit soort berichten verschenen. Misschien wel goed bedoeld, maar ik kan hier niets mee.

Marco en Bianca

gewoon

Kan er nog aan toevoegen dat gerechtsdeurwaarders of deurwaarders echt gelijk meegaan in een plan om het inkomen te verhogen,  als dit mogelijk is en er een goed verhaal is.

( dus zit je zeker op de goede weg actie voor stellen en niet bij de pakken neer te zitten )

Heb al een paar keer voor gesteld aan forum leden uitstel te vragen van een jaar,  op betalingen bij een incassobureau,  en word dan vriendelijk aan gekeken van... ja hoor een jaar uitstel vragen geloof je het zelf.

En Jeb uitstel komt er gewoon,  zonder hoge kosten of brieven,  dus in die zin leggen ze je niets in weg dit te doen,  maar dit voor kauwen als idee dat gaat natuurlijk niet.

En spam gaat niet verder dat je in link maakt naar een eigensite,  dat noemen ze nu eenmaal zo. Vroeger hete dat reclame maken voor je zelf  waar je in investeerde,  nu word het te pas en on pas toegevoegd zonder overleg verder,  en is het spam gaan heten.

Armoede

QuoteEn spam gaat niet verder dat je in link maakt naar een eigensite,  dat noemen ze nu eenmaal zo. Vroeger hete dat reclame maken voor je zelf  waar je in investeerde,  nu word het te pas en on pas toegevoegd zonder overleg verder,  en is het spam gaan heten.
Dacht dat het in de handtekening was toegestaan. Geen kwade bedoelingen verder, was puur bedoeld om mensen te helpen. Maar ik houd graag rekening met een ander dus: alle links verwijderd.

Quotedus in die zin leggen ze je niets in weg dit te doen,  maar dit voor kauwen als idee dat gaat natuurlijk niet.
Spijker op z'n kop! Dit is exact wat ik bedoel. Als je in diepe schulden zit, heb je zoveel stress dat je soms niet meer in staat bent logisch en probleemoplossend na te denken. In zo'n situatie helpt het niets om direct vanaf moment 1 volop brieven te sturen van: u moet NU betalen, want anders.... etc. Eerder: u heeft een rekening nog niet betaald, welke betaald moet gaan worden. Hier bent u al een keer op gewezen.

Bel ons met de reden dat u nog niet heeft betaald en wij denken samen na over een oplossing.
En dan inderdaad tijdens dat gesprek gezamenlijk tot ideeen komen, zoals je zegt. Of desnoods informatieve brieven erbij versturen of video's of wat dan ook.

Gewoon, oplossingsgericht denken. Dat betaald moet worden is duidelijk, het is veel belangrijker en interessanter (en ook leerzamer voor het incassobureau, zij willen tenslotte hoge slagingspercentages voor opdrachtgevers), WAAROM er nog niet betaald is en WAT daaraan kan gebeuren. En dan die persoon ertoe aanzetten om de benodigde acties te ondernemen, desnoods met hulp van een externe partij.

Het moeten meedenkers worden i.p.v. "vijanden" / pitbulls. ALLE betrokken partijen hebben hier baat bij. Bedankt voor je reactie.

Ook een mooi voorbeeld is: je hebt een regeling afgesproken, maar die kan je zo blijkt, niet op tijd nakomen. Het heeft op dat moment niet zoveel zin om een "boze brief" te sturen, maar eerder de focus op: wanneer kunt u WEL betalen?

En natuurlijk moet het niet te "vriendelijk" worden allemaal, maar... je begrijpt het punt.

Aanbevolen:
http://nos.nl/artikel/2164088-amerikaanse-armoedebestrijding-rukt-op-in-nederland.html
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/01/wie-altijd-over-geld-tobt-kan-niet-meer-denken-6589811-a1552839
https://www.trouw.nl/samenleving/de-schuldenaar-raakt-volledig-opgeslokt-door-de-stress~a332de3b/
https://www.trouw.nl/home/rotterdam-wil-mensen-met-schulden-sneller-helpen~a7539c7a/