Uit het niets proces en deurwaarder

Started by RighteousMic, Apr 07, 2017, 09:58 PM

Previous topic - Next topic

RighteousMic

Beste,

Zoals de titel al zegt, heb ik een vraag. Ik heb namelijk een klein bedrag (nog geen 100 euro) open staan bij een incasso bureau, hiervan heb ik maanden niks vernomen, de laatste brief die ik van dit incassobureau ontvangen heb is zelfs van november 2015. Toch hebben zij na al die tijd dit zonder enige informatie ineens doorgegeven aan een deurwaarder, welke hier direct, zonder enig ander schrijven, proceskosten van 300 euro boven opgooit, en voor mijn deur staat. Moet een deurwaarder niet eerst een laatste kans geven om tot betaling over te gaan en dan schriftelijk laten weten tot een proces over te gaan met überhaupt een uitnodiging om voor de rechter te verschijnen?

sacredfour

Als de schuld afkomstig is van een overheidsinstantie dan is er geen vonnis nodig. Er kunnen direct invorderingsmaatregelen worden genomen zodra je een dwangbevel hebt ontvangen.
Is het geen overheid dan moet er eerst een vonnis zijn.
Waar gaat de vordering over?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

RighteousMic

De schuld is niet afkomstig van een overheidsinstantie, het gaat over een te laat betaald bedrag bij AfterPay. Ik heb de brief verkeerd gelezen en het is niet alleen een proces waar mij nooit van is laten weten, het is ook nog eens een beslaglegging op mijn voorlopige teruggave belastingdienst.

Incasso_deskundige

Er bestaat geen verplichting dat een gerechtsdeurwaarderskantoor je nog een laatste aanmaning moet sturen. Gelijk dagvaarden kan dus. Wel zou het kunnen zijn dat dit als "rauwelijks dagvaarden" kan worden gezien en dat je zo wellicht onder de proceskosten uit kunt komen als de rechter die mening deelt (daar moet je dan dus ook wel gemotiveerd een beroep op doen).

Is er ook een correcte 14-dagen aanmaning (ex art. 6:96 lid 6 BW) verstuurd? En zo ja op welke datum?
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

sacredfour

AfterPay werkt met cessie. Misschien kan dat je nog helpen.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

guest3318

Quote from: RighteousMic on Apr 07, 2017, 09:58 PM
Beste,

Zoals de titel al zegt, heb ik een vraag. Ik heb namelijk een klein bedrag (nog geen 100 euro) open staan bij een incasso bureau, hiervan heb ik maanden niks vernomen, de laatste brief die ik van dit incassobureau ontvangen heb is zelfs van november 2015. Toch hebben zij na al die tijd dit zonder enige informatie ineens doorgegeven aan een deurwaarder, welke hier direct, zonder enig ander schrijven, proceskosten van 300 euro boven opgooit, en voor mijn deur staat. Moet een deurwaarder niet eerst een laatste kans geven om tot betaling over te gaan en dan schriftelijk laten weten tot een proces over te gaan met überhaupt een uitnodiging om voor de rechter te verschijnen?

Welk incassobureau was/is het?
Heb zelf namelijk Directpay gehad die beweerde dat ik nog moet betalen, reageren niet op mijn verzoek en hebben het uit handen gegeven aan Webcasso zeggen ze.

sacredfour

vraag een kopie van het vonnis.
je kan in bezwaar tegen een verstek veroordeling.