de laatste loodjes

Started by tonnie64, Apr 05, 2017, 04:37 PM

Previous topic - Next topic

tonnie64

Hoi hoi allemaal

Nou de laatste 6 maanden van de WNSP gaan op 13 april in en dan moet de BW haar laatste verslag schrijven, ik vind het steeds spannender worden. Wat zal ik blij zijn als het zwart op wit staat dat ik een schone lei heb.
Ik begreep als het goed is dat de BW rond juli een advies moet gaan uit brengen, zoals zij zelf zegt heeft zij geen reden om een negatief advies uit te brengen, maar neemt de rechter het advies van de BW altijd over ?

Ik hoop dat jullie het allemaal goed gaat, door persoonlijke omstandigheden ben ik er niet veel meer op de pc, werk, fam enz enz

lieve groetjes Tonnie64

burningspirit

Goed zo Tonnie. Ik ben blij voor jou! Gaat het verder goed? Met je gezondheid vooral?
Hou vol hoor, je bent er bijna! Liefs van mij.  8)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tonnie64

Hoi BS
Ja gaat eigenlijk supergoed, alleen ivm mijn maagverkleining was er ff wat zware vermoeidheid, omdat ik weer  aan het afvallen was en mijn ijzer en vitamientjes veeeeel te laag waren, na een ijzerinfuus en elke maand nu b12 en elke week vitamine d gaat het weer goed. Heb mijn leventje weer aardig op de rit. Al is mijn vertrouwen in de mensen nog niet groot genoeg om te vertellen dat ik in de WNSP zit. En toch veel vrienden kwijt geraakt. Maar heb nu ook een Psycoloog om alles te verwerken ...pas 1 x geweest, maar voor mijn gevoel komt alles goed.

Heel veel liefs van mij en bedankt voor je steun xxx

Sander

Tonnie , goed om te horen dat je nog een half jaartje moet  ;D
Veel succes de laatste loodjes .
Maar niet getreurd om die vrienden  ;)
Dat zijn dan geen echte vrienden .
Hier ook vrienden gewipt maar dat is er nog ergste aan dat zij zelf dit ook hebben mee gemaakt .
Maar goed liever kwijt dan rijk .
En je weet wat je dan over houd en dat zijn de echte vrienden  ;)
Ga zo door  :)
En over een half jaartje zien wij een superpost van jou voor
bijkomen dat je de schone lei hebt te pakken  :D

Chrissie

Heel veel succes met het laatste half jaar Tonnie! Dit gaat jou ook lukken  dame!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tonnie64

Thanxxxx fijn weekend iedereen

gewoon

Ha Tonnie

Dat laatste half jaar is zo voorbij, en fijn dat het je goed gaat.

En dat je niet iedereen vertelt over je WNSP is begrijpelijk maar is eigenlijk iets waar je trots op mag zijn dat het je gewoon voor elkaar krijgt,  is een hele prestatie.

En vrienden kwijt raken houdt je nog steeds op,  maar daar komen weer andere voor weet dat er ook lieve mensen om je heen zijn,  en hoop dat je niet verbitterd raakt maar juist er kunt zijn,  voor die mensen om je heen die het moeilijk hebben of voor een WNSP staan.

Veel goeds

burningspirit

Hoi Tonnie,

Misschien heb je er iets aan als ik je vertel over hoe ik het heb gedaan. Ook vrienden verloren door onze schulden. Ik ben inmiddels zo ver dat ik 'vrienden' tussen haakjes ga zetten, als ze ongefundeerde kritiek en rot opmerkingen gaan plaatsen. In het begin was dat zeker niet gemakkelijk. Maar ik merk dat oefening kunst baart. Ik ben begonnen met mensen die ik een pietsie vertrouwde. En begonnen dan met een heel kort en eenvoudig verhaaltje. Dat vroeg in het begin wel wat denkwerk van te voren. Dan nam ik bijvoorbeeld het dramatische verhaal, dat het voor ons in feite is, en vroeg me af hoe ik dit kon vertellen met weglating van de emotionele details. En dat oefende ik dan bij een enkeling.Ik lette wel op dat het relatief veilig was. Bijvoorbeeld iemand selecteren die ofwel me écht vertrouwd was, ofwel zó ver weg stond dat het geen kwaad kon in mijn ogen. Gaandeweg kreeg ik steeds vaker de opmerking: Goh, wat moet dat moeilijk voor je zijn. En: Wat knap dat je toch volhoudt en het oplost. En plotseling zat er dan iemand tussen bij wie ik even uit mijn dak kon gaan. Even lekker klagen en blèren zonder dat het direct consequenties had. Niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat ik probeerde wat humor er in te zien zelf. Bijvoorbeeld: Als ik â,¬ 0.00 euro op mijn rekening heb dan hoef ik me nergens zorgen over te maken. Ik heb 'niks' om me zorgen over te maken.  ;D ;D ;D dit is ooit echt gebeurd bij mij, twee dagen voordat ik met vakantie zou gaan.

Maar eigenlijk begint het gewoon bij jezelf de schouderklop geven, die je van anderen niet krijgt. Als je realistisch bent dan weet je dat ook: je bent gewoon een bikkel, die oplossingen heeft gezocht en gevonden! Misschien moet je dat eens op een mooi papiertje in mooie letters opschrijven en boven je bed hangen: IK BEN EEN BIKKEL
Als je het maar vaak genoeg leest en in jezelf herhaalt ga je dat geloven. En als je het gelooft, straal je het ook uit. En als je het uitstraalt... werkt het als een magneet. En dan komen de nieuwe vrienden bij bosjes aanzeilen en heb je ze voor het uitkiezen.

Toi toi toi Tonnie en liefs van mij  :-*
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

tonnie64

Dank jullie voor jullie steun en idd .IK BEN EEN BIKKEL. Ik heb het idd toen hulp gezocht en bijna 6 jaar gevochten. En nu vandaag 13 april gaan de laatste 6 maanden in. Eigenlijk ben ik supertrots op mezelf( vind ik stom om te zeggen) ik heb het toch al zover gebracht en idd vrienden kwijt geraakt, maar ook vrienden voor terug gekregen, ik ben trots op mezelf dat ik ondanks de scheiding en er alleen voor sta het goed doe, alles wordt netjes betaald en weet ik wat ik over heb en daar maak ik potjes van. Ik ben GEWOON ook erg dankbaar , hij weet wel waarom. Ik kook ivm mijn werk niet erg vaak, maar als ik kook, zorg ik dat ik meer kook en dat breng ik naar een gezinnetje dat het door de wnsp niet breed heeft en het is misschien niet veel, maar dat komt wel.
Ik ben echt zo dankbaar dat ik dit forum heb ontdekt , en dat ik zoveel steun heb gehad, zonder veroordeeld te worden. Ik beloof jullie dat ik altijd mensen zal helpen waar ik kan en ze wijzen op dit forum. Waar je alles op kwijt kunt zonder veroordeeld te worden... ships wordt er echt emotioneel van het besef dat nu echt de laatste maanden van de Wnsp begonnen zijn en dat ik op 13 okt een nieuw leven mag starten. Thanxxxxxx allemaal xxx
Tonnie

Marjan12

Dit klinkt goed, nog een paar maanden en je bent ervan af! Ik vind dat je trots mag zijn op jezelf en ik het doet mij goed om te lezen dat je het zo goed gaat met je.

Marjan