Restschuld doorlopend krediet ABN amro

Started by Job, Mar 22, 2017, 07:57 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Heb een vraag aan die mensen die een schone lei hebben  of krijgen binnen kort.

Als je zo een gezamenlijk lening hebt word je partner of Ex,  dan op de hoogte gebracht dat jou bank het ( restantje ) wel bij de ex gaat halen.

Sorry maar vind dit wel heel gemakkelijk en goed koop, van de banken !!!

Op mijn vorige bericht is eigenlijk geen reactie gekomen hoe zit het met eer gevoel, met een schone lei kan een betaling niet meer afgedwongen worden,  maar je  mag het wel nog betalen.

Dit is mij te veel hoe de regels of wet voorschrijft voor mij was het slechts een vriendin met dochter en geen ex en het laatste wat ik wil is dat zij in de zorgen achter blijven ! ( bleven, dus )

Hoe moet dat zijn of voelen,  als het een ex is met belofte van trouw  in tegenspoed en het je eigen kinderen zijn kan toch niet anders dan een schuld zijn,  die je de rest van je leven meedraagt omdat je wapperde met en schone lei.

Zou mij een flapdrol voelen   

chapter

alle eisers doen hetzelfde gewoon. Als de 1 wsnp met schone lei heeft gaan ze het halen bij andere die geen traject heeft doorlopen. In dit geval is nieuwe partner ook weer eigenaar van de schuld als ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd. het zijn zeker niet alleen banken die dat doen. Als je wsnp is doorlopen mag je nog aflossen maar je hoeft het niet meer. Het is dus zeker niet zo als zijn advocaat zegt 50/50 dan betaal je voor advocaat en kom je van koude kermis thuis denk ik. Na wsnp is het niet meer op jou te vorderen. Dan zou schone lei geen zin hebben als erna gewoon alsnog gevorderd kan worden.

gewoon

Zal het los laten ook al word mij 10 X wijs gemaakt dat ik niets meer hoef of moet, na een schone lei.

Voelt als door rijden na een ongeval,  en echt  onmiddellijk stap ik uit.

Uit de boot met regels en wetten  bij het eerste gevoel,   dat ik iemand waar van gehouden is beschadigd achter liet.

Mooi dat er niets gevorderd kan worden  maar  niets wat remt,  naar voren te komen.

Bij mij.

chapter

gewoon dan zou dat toch voor andere eisers hetzelfde gelden dat je deze na schone lei afbetaald. Waarom de ex wel en de bv bank niet. Wsnp is toch in leven geroepen zodat je na 3 jaar op minimum een toekomst hebt.  Dan ga je nu weer vragen stel komende 40 jaar 40 euro te betalen?

Ik snap je insteek wel maar nu zij is getrouwd als dat in gemeenschap van goederen is hij nu ook eigenaar van de lening. Hij mag meebetalen maar kan niet door zijn exmeer worden verplicht. In die zin bedoelde ik is advocaat weggegooid geld want meneer geef zelf aan goed inkomen te hebben dus hij zal de kosten naar de rechter voor groot gedeelte zelf mogen betalen

sacredfour

Ik denk toch wel dat het de moeite waard is om hier een advocaat op los te laten in geval dat deze ex niet vrijwillig mee wil werken.  De overeenkomst waar de ex aangeeft de schulden te zullen overnemen in ruil voor geen alimentatie kan niet zomaar teniet gedaan worden door de WSNP. Het is misschien nu wel moeilijk om de schulden te definiëren. Zijn schulden zijn teniet gedaan, maar dat heeft geen betrekking op haar schulden die hij heeft aangegeven ook te zullen betalen. In zover dit het doorlopend krediet betreft kan gesteld worden dat hij zijn gedeelte heeft afgelost. In gemeenschap van goederen zou dit betekenen dat hij nu alleen nog maar de andere helft moet betalen, de helft van de vrouw. Je moet in deze casus goed begrijpen dat zijn schuld met de ABN niet meer bestaat. Zijn schuld is nu van zijn ex partner die hij in een overeenkomst heeft aangegeven te zullen betalen. Het een en ander zal ook afhangen van de manier waarop het in de convenant is verwoord.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

chapter

schuldeisers hebben geen boodschap aan convenanten. Als ik haar was zou ik alimentatie gaan vragen nu aan convenant niet gehouden wordt. Dat lijkt mij meer succes hebben. ga wel op zoek naar advocaat die ook van insolventierecht kaas heeft gegeten.

Incasso_deskundige

Ik denk dat het inschakelen van een advocaat echt geen nut heeft. De vordering/schuld bestond ten tijde van het opmaken convenant. Die is naar mijn mening toch echt in de WSNP gevallen. Wellicht zou er nu gepoogd kunnen worden alsnog alimentatie te vorderen, omdat er gewijzigde omstandigheden zijn.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Schuldregeling

Quote from: Incasso_deskundige on Mar 27, 2017, 05:38 PM
Ik denk dat het inschakelen van een advocaat echt geen nut heeft. De vordering/schuld bestond ten tijde van het opmaken convenant. Die is naar mijn mening toch echt in de WSNP gevallen. Wellicht zou er nu gepoogd kunnen worden alsnog alimentatie te vorderen, omdat er gewijzigde omstandigheden zijn.

Ik ben het met je eens.