wat mag de deurwaarder

Started by sacredfour, Mar 08, 2017, 01:19 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Incasso_deskundige

Waar is mijn commentaar gebleven waarin ik uiteen heb gezet dat dit artikel inhoudelijk niet klopt en dat het dus wel degelijk mogelijk en toegestaan is om in de woning van de schuldenaar de verkoop te houden?! Of stond dat in een andere post over dit onderwerp?
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

jan

Dit stond in een ander bericht
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

willy

Wat ik trouwens me af vraag in dit hele gebeuren.
Hoe staat de nieuwe privacy wet hier tegenover? (AVG)
Als er namelijk in een wijk , op deze manier een verkoop wordt gehouden,
krijgt het slachtoffer een stempel ,in de buurt, opgedrukt, waar hij/zei nooit meer vanaf komt.
Uw werkgever mag namelijk dit soort gegevens niet zomaar doorgeven aan derde wegens de privacy,
de politie mag dit ook niet, nog de gemeente, dus een externe partij, is in deze zelfs strafbaar,
en na ik aanneem vervolgbaar.
Ja ze mogen beslag leggen, ja ze mogen spullen verkopen, maar U letterlijk in beeld zetten,
is toch mogelijk zwaar strafbaar?
Wie weet hier toevallig meer over?

chapter

Willy is maar de vraag wie slachtoffer is. De schuldenaar vind zichzelf vaak slachtoffer.
De schuldeiser voelt zich slachtoffer van de schuldenaar. Als je in contact blijft komt vaak niet zover. Maar veel mensen steken kop in zand in hoop dat zelf weg waait.

willy

Wie zich slachtoffer voelt is niet de vraag, maar als je in jou buurt , als "wanbetaler " bestempeld wordt,
gaan mensen anders naar je kijken.
Schulden moeten afgehandeld worden, maar dit kan ook zonder iemand in het "zonnetje" te zetten.
30% van de mensen, heeft zorgen, over zijn haar geld, vele kunnen hun rekeningen,
niet of amper betalen, maar deze zaken horen achter de voordeur thuis, en niet op straat.
Wil je dat iedereen weet dat het (even) tegenzit, mag je daar zelf over beslissen.
Laten we wel wezen,er is meer armoede in het rijke westen, dan we zien.
Ik vind dat niemand in mijn straat hoeft te weten, hoe een ander er financieel voor staat.
De vraag blijft dus , beschermt de AVG de mensen hier tegen?

sacredfour

Het houden van een openbare veiling in een woning maakt inbreuk op het huisrecht van de bewoner. Voor de openbare verkoop van de geëxecuteerde goederen zal ik mij dan ook beroepen op mijn privacy recht (artikel 8 lid 2 EVRM) en  kopers die op de executieveiling afkomen, entree tot mijn woning weigeren. De geëxecuteerde goederen zullen dan verkocht moeten worden in een openbare ruimte met alle extra kosten van dien. Het gevolg hiervan is dat de opbrengst voor eiseres minder zal zijn.
Alhoewel Art. 463 lid 1 Rv bepaalt dat de deurwaarder de plaats van de openbare veiling aanwijst, is dit nog geen wettelijke basis voor een inbreuk op het huisrecht.

Ik heb al een keer meegemaakt dat een rechter de privacywet respecteerde en de bank geen toegang verschafte voor het binnentreden van het huis alhoewel ze daar in eerste instantie wel het recht toe hadden.
Internationale verdragen staan boven de wetboeken, zouden ze daarmee in conflict zijn.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.