Beste Joostv
Weet echt niets van de regels voor onderverhuur, mogelijk dat de bank lang verhuur niet goed vind omdat de waarde van een woning in lang verhuurde staat veel minder is omdat er geen vrije verkoop kan zijn.
Dit wat ik nu even verzin, waarom de bank stug is, maar betekend niet dat je dan maar moet verkopen gelijk, omdat het met de huizen mark net weer een beetje aantrekt en je nog misschien met een onder waarde zit.
Dat waarde verlies is dit goed berekend, vaak geeft dit echt geen hoger kosten op termijn maar is alleen maar achterstallig onderhoud, heb je hier een tweede deskundige naar laten kijken een goed kozijn en dan bedoel echt goed kozijn gebeurd weinig mee al het tientallen jaren niet is geschilderd, kou door leeg stand kan veel gemener zijn immers.
Mijn gevoel is verder geen inzage te geven over je inkomen, en dat je een ander plan wil gaan maken voor onderhoud, binnen de grenzen die de bank vasthoud voor overbrugging verhuur.
De bank kan toch geen verkoop gaan afdwingen alleen omdat je een vraagje gesteld heb wat mogelijk is.
Twee negatieven naast elkaar nu een verlies pakken waar de bank mee komt van je ( zeker ) kunt meten nu op 171.000 euro tegen een ( misschien mogelijk ) waarde verlies van 171,000 boven op de gewone onderhoud, kosten kan mij niet voor stellen dat dit kan gebeuren als je wel het minimale aandacht aan onderhoud geeft.
Mocht dit wel zo uitkomen die waarde vermindering door je ( deskundig ) na een 10 tal jaren, en de markt is hersteld met dit zelfde bedrag dan staat de teller nog steeds op 0 dus waarom nu een verlies pakken die waarschijnlijk leek nu, maar ver in de toekomst toch onwaarschijnlijk bleek.