Heronderzoek minnelijk traject

Started by Leentje89, Feb 25, 2017, 08:32 PM

Previous topic - Next topic

Leentje89

Ik heb een vraagje over het heronderzoek in het minnelijk traject.
Sinds vorig jaar april zit ik in het minnelijk traject. Afgelopen december zijn alle schuldeisers akkoord gegaan met de regeling. Nu stond er in de brief dat in maart het eerste heronderzoek plaats gaat vinden. Wat gaat er dan precies gebeuren? Kan iemand mij dat uitleggen? Alvast bedankt!

Carol

Heronderzoek wordt over het algemeen toegepast bij budgetbeheer. Er wordt dan bekeken of de noodzaak van budgetbeheer nog aanwezig is.

Leentje89

Oke. Ik heb alleen geen budgetbeheer dus dit is bij mij niet het geval. Wordt er misschien onderzoek gedaan of ik mij aan de regels houd enz?

jan

Dit is nieuw voor mij, dit kan ook een steekproef zijn of je, je aan de regels houdt.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

chocos

Ik zit inmiddels in laatste jaar van het minnelijk traject en in mijn gemeente is budgetbeheer verplicht. Ik heb ieder jaar een heronderzoek. Wat ze doen is gegevens van je opvragen inderdaad om na te gaan of je je aan de regels houdt en je inkomensgegevens actueel zijn. De gegevens die opgevraagd worden zijn bankafschriften van 1 jaar, overzicht toeslagen belastingdienst, je jaarnota van de energie en waterleverancier. N.a.v. het onderzoek kunnen ze ook uitmaken of maandelijks je af te dragen bedrag t.b.v. schuldenregeling naar beneden of boven kan. Mocht je werkloos zijn controleren ze of je je houdt aan de sollicitatieplicht.