Onbekende vordering Directpay

Started by guest3318, Feb 23, 2017, 07:58 PM

Previous topic - Next topic

guest3318

Beste allemaal,

Ik heb vandaag een brief gekregen over een vordering die ik me niet kan herinneren. Van een incassobureau genaamd DirectPay .Ik ben wel een frequente gebruiker van Afterpay dat wel maar deze betaling zegt me helemaal niks(heb mijn hele administratie van afgelopen 2 jaar opgezocht en vond dit bedrag nergens tussen). Wil dan ook eerst weten van waar dit komt natuurlijk

Nou staat er hier mededeling van cessie,
ik kan nog wel gewoon de incassobrief van SF sturen aangezien ik geen bewijzen heb gehad maar alleen dat Directpay de vordering heeft opgekocht.

Alvast veel dank

guest3318

en de brief die ik van ze kreeg

Stil-verdriet

guest3318

Quote from: Stil-verdriet on Feb 24, 2017, 11:44 PM
Hoe oud is deze schuld?

Staat niet op de specificatie wel een factuurnummer met het bedrag.
Ga ze volgende week een mail sturen om alle duidelijkheden erover te krijgen wie weet word er dan wat meer helder

jan

In sommige gevallen kan de schuld verjaard zijn.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

guest3318

Quote from: jan on Feb 25, 2017, 08:04 AM
In sommige gevallen kan de schuld verjaard zijn.

Zou zomaar kunnen, wil dan ook eerst alle duidelijkheden over hun "cessie".

sacredfour

Stuur de incassobrief. Waarschijnlijk zal dit genoeg zijn.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

guest3318

Quote from: sacredfour on Feb 25, 2017, 02:36 PM

Heb ik gedaan ik houd jullie op de hoogte over eventuele reacties etc.
Dankjewel!

guest3318

Kreeg vandaag deze maip van Directpay,

Bedankt voor het toezenden van uw e-mailbericht.

Beste,
Wij kunnen uit uw email niet opmaken wat uw vraagt betreft.

Graag verzoeken wij u vriendelijk om telefonische contact op te nemen met het telefoonnummer : 0180-691650

Wij vertrouwen erop u voldoende van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,

Moet ik ze bellen of per mail nog een keer deze brief sturen?
Dacht namelijk dat de brief voor zich spreekt

Katniss

Niet veel verstand van, maar ik zou niet bellen. Op papier kan later als bewijs fungeren, indien nodig.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Smile

Nee ik zou alleen  schriftelijk communiceren   dan heb je  altijd  alles   zwart op wit , en heel goed bewaren dit   materiaal !  Desnoods  nog eens  je  vraag duidelijk  uitleggen en versturen maar dan aangetekend  zodat ze niet kunnen zeggen   , wet ik niets  van...of  niets  ontvangen  succes  , groet, Smile  :)

guest3318

Quote from: Smile on Mar 06, 2017, 06:00 PM
Nee ik zou alleen  schriftelijk communiceren   dan heb je  altijd  alles   zwart op wit , en heel goed bewaren dit   materiaal !  Desnoods  nog eens  je  vraag duidelijk  uitleggen en versturen maar dan aangetekend  zodat ze niet kunnen zeggen   , wet ik niets  van...of  niets  ontvangen  succes  , groet, Smile  :)

Dat is het m je krijgt wel een bevestiging van dat ze de mail hebben ontvangen, maar deze reactie vind ik apart. Heb de brief van SF(veel dank) naar ze gestuurd en krijg dan de reactie "Wij kunnen uit uw email niet opmaken wat uw vraagt betreft." Vandaar dat ik niet weet of ik wel moet reageren maar dan met een kopie van de incassobrief nogmaals. Of gewoon niet reageren aangezien de brief wel voor zich spreekt

Quote from: Katniss on Mar 06, 2017, 04:16 PM
Niet veel verstand van, maar ik zou niet bellen. Op papier kan later als bewijs fungeren, indien nodig.

Bellen zit er niet in dan heb ik helemaal niks nee dank voor je reminder

guest3318

Update:

Na hun reactie per mail heb ik ze de brief nogmaals verstuurd waarin ik aangaf dat ik graag antwoord krijg op de vragen die gesteld zijn in de incassobrief.

Nou heb ik vandaag deze brief thuis gekregen van Directpay.
"Aankondiging rechtsmaatregelen"
Dacht toch echt dat zij het incassobureau waren die dit opkochten.
Maar goed zolang ik niet weet waarom ik moet betalen (het bedrijf ichica zegt mij niks ) heb hier nooit besteld noch op geweest. Maar ik ben wel een gebruiker van Afterpay en heb die brieven ook allemaal hier maar zie dit bedrag nergens tussen.

Moet ik nog gaan reageren op deze "aankondiging rechtsmaatregelen" of het gewoon laten voor wat het is (aangezien er geen reactie is op de incassobrief)?

guest3318

Ondertussen kreeg ik van Directpay deze mail vandaag
" (DirectPay)
28 mrt. 09:12 CEST

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor het toezenden van uw e-mailbericht.
Uw dossier is uit handen gegeven aan het incassobureau Webcasso B.V. wij verzoeken u om met hen in contact te treden.

Onderstaand doen wij u de contactgegevens van Webcasso B.V. toekomen:
- 0180 - 691 630
- service@webcasso.nl

Uw correspondentie wordt niet doorgestuurd,

Wij vertrouwen erop u voldoende van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,"

Er is dus geen antwoord gegeven op de incassobrief, overigens is Directpay geen incassobureau maar een debiteur beheer.

Ik wacht nu de brief van Webcasso af om nog een keer de incassobrief te sturen, kijken of Webcasso wel wil reageren.

Zegt Webcasso jullie iets overigens?
En wat bedoelen ze met correspondentie word niet doorgestuurd?