Forum > Media, Pers en vragen aan het Forumbeheer

Journalist op zoek naar personen van wie schuld is doorverkocht

(1/3) > >>

karlijnkuijpers:
Ik ben onderzoeksjournalist bij Investico (www.platform-investico.nl) en schrijf onder meer voor Trouw, Het Financieele Dagblad en De Groene Amsterdammer. Ik onderzoek de handel in schulden, bijvoorbeeld schulden die uitstaan bij grote banken en die worden doorverkocht aan incassobureau's of private investeerders.
Voor dit verhaal ben ik op zoek naar mensen die een schuld hadden bij een bank en van wie de schuld is doorverkocht aan een andere partij. Ik wil graag weten wat het voor u heeft betekend toen uw schuld werd doorverkocht. Gedroeg de schuldkoper zich anders dan de bank? Moest u bijvoorbeeld eerder de schuld afbetalen? Wat is de strategie van de schuldkoper?
Als u in zo’n situatie zit, zou u dan contact met me willen opnemen? Dat kan via dit forum of via kuijpers@platform-investico.nl.
Dank,
Karlijn Kuijpers

gewoon:
Ha Karlijn

Aangaande je oproep is het hier op het forum een gewicht dat de gelegenheid behouden blijft anoniem te schrijven.

Dat gezegd hebbende,  ben ik verder blij verast dat hier een journalist in wil duiken omdat het klachten en vragen regent hier over,  zelfs zo dat er mensen zijn die hopen dat zij er zwaar op vooruit gaan als hun lening bij een bank met hun maximum aan rente volgens contract,  na door verkopen dit niet meer hoeven te betalen maar, en slechts de wettelijke rente op een door verkochte schuld,  voor de kiezen krijgen.

En het is  fijn,  dat je juist in deze mist een baken wil zijn. 

marco:
Karlijn,

Op dit forum zijn deze onderwerpen meerdere malen ter sprake gekomen, omdat schulden ook een soort van handelswaar is.

http://www.schulden-vrij.info/index.php/board,51.0.html

Goed dat je dit oppakt!!

karlijnkuijpers:
Dank voor jullie reacties. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat voor type schulden worden doorverkocht. Is dit consumptief krediet, of kunnen het ook hypotheken of bedrijfsleningen zijn? Wat is jullie ervaring?

ollie bollie:
Heb je een pb gestuurd.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version
Mobile View