Wie heeft advies? Ik zie 't niet meer!

Started by cookies, Feb 17, 2017, 06:11 PM

Previous topic - Next topic

ollie bollie

Ik heb zo het vermoeden dat wanneer je met de andere schuldeisers gaat bellen en zegt dat de schuld binnen een jaar afgelost is, je tegen weinig weerstand aan gaat lopen. Zij weten ook wel, dat het leggen van loonbeslag weinig op zal brengen door het loonbeslag van de belasting dienst. Wanneer je open kaart speelt met de schuldeisers en zegt dat je de zaken nu aan het oplossen bent, zullen ze daar wel begrip voor op kunnen brengen. En wanneer ze dat niet kunnen, mogen ze zich aansluiten bij het loonbeslag van de belastingdienst.

Zoals schuldregeling ook aan geeft: wanneer je geen dure auto of caravan op naam hebt staan, is er weinig te vrezen en zullen ze zich moeten aansluiten bij het loonbeslag van de belastingdienst, als ze geen begrip kunnen opbrengen voor de situatie. Dus gewoon even aangeven bij je schuldeisers wat je aflosplannen zijn en welke afloscapaciteit jullie hebben na het aflopen van het loonbeslag over 4 maanden.
Carpe diem!

gewoon

Ha Cookies

Het klopt, wat Ollie bollie schrijft.

Wil je meegeven die 4,5 maanden dat je van de belastingdienst af bent,  dat is dus gewoon  5 maanden maak daar 6 maanden van,  in je onderhandeling met de overige schuld eisers.

Die 4 weken heb je nodig om met rust de betalingen te gaan doen zonder het risico dat er een tussen zit die over 4 maanden al met dreigingen schrijft over kosten.

Naast vragen om even geduld te hebben ( 6 maanden ) noem  de dag en het bedrag,  wat je gaat aflossen per maand over  6 maanden en dan zal het geen probleem geven bij acceptatie,..... wie dan nog dwars ligt stel daar bij voor,  tot die tijd dan alleen maar de rente maandelijks over te maken dat de schuld niet groeit en ook/of,  als  bewijs dat het je ernst is,  dat je over een half jaar gaat inlopen op hun dossier, en het verder geen tijd dus  geld meer zal kosten voor hen

cookies

Vandaag het eerste gesprek met de schuldhulpverlening...
Ik ben benieuwd, en zenuwachtig....je staat daar toch om hulp te vragen omdat je zelf flink hebt gefaald...
Maar goed, de eerste stap wordt gezet vandaag....

Katniss

Hoi Cookies,

Wat fijn dat je een gesprek hebt. Dat zal opluchten. Ik herken je gevoel, dat had ik ook. Gelukkig trof ik een zeer vriendelijke man, die al zoveel mensen met soortgelijke problemen heeft zien langskomen. Ik heb mij op geen enkel moment veroordeeld gevoeld, eerder was ik aangenaam verrast over de vriendelijkheid.

Succes vandaag! Wees eerlijk en leg al je kaarten op tafel alleen dan kunnen ze je helpen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

jan

Je hebt pas gefaald als je geen hulp zoekt en er niet meer uitkomt. Voor hulp zoeken is moed nodig en zodra je de eerste stap hebt gezet, ga je op weg naar een oplossing. De weg is lang, maar hoe langer je wacht, maakt de weg alleen maar langer.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

cookies

Het was gelukkig een fijn gesprek, we staan op de wachtlijst en moeten nu dus nog even geduld hebben.

Waar ik me wel zorgen over maak, en wellicht heeft iemand advies, vandaag komt een deurwaarder langs om beslag te leggen op de inboedel. Deze deurwaarder had al beslag op mijn salaris, maar doos het beslag van de belastingdienst kregen ze niets meer. Ik heb ze gemaild met een voorstel, de komende maanden â,¬20,- per maand (meer is er gewoon niet!) en dan, na het beslag van de belastingdienst het bedrag in 2 termijnen....maar nee, ze gaan niet akkoord. De dames van de schuldhulp gaven ook aan dat deze deurwaarder hierom bekend staat en der ze zich het beste kunnen aansluiten bij het beslag van de belasting, maar dat willen ze dus niet doen.....

En nu? Ik heb de â,¬700,- waar het om gaat gewoon niet liggen....en qua inboedel gaan ze er ook niet rijk van worden....op internet lees ik allerlei klachten over dit bedrijf, maar ja, daar hebben ze dus geen boodschap aan...

Iemand tips?

Smile

Hallo  ik zou in ieder  geval de situatie  nogmaals proberen uit te leggen  en dat je wel wilt  betalen maar het echt niet hebt ! Ook dat je aangemeld  bent en wacht op toelating , misschien  valt het dan nog  mee.Heel  veel sterkte   voor  de toekomst !!!  Groet, Smile

cookies

Het viel gelukkig idd mee, het was een vriendelijke man die met ons mee wilde denken!
Maar het is gewoon ellendig, zodra het ene probleem een soort van opgelost is, dient het andere zich aan....nu wil iemand weer voor morgen 375 euro ontvangen...ik heb gebeld en gemaild...maar goed...
Van een kale kip valt nou eenmaal echt niet te plukken! Zal blij zijn als er daadwerkelijk iets in gang gezet is...dit is niet meer goed voor de geestelijke gezondheid zo!

cookies

Is er toevallig iemand die mij kan helpen met het berekenen van het VTLB?
Ik kom er niet uit!

Smile

Hoi  :)  het berekenen van het VTLB is idd nogal ingewikkeld  ik  snap er ook niet veel van....Tevens  is  het moeilijk  want het verschilt voor iedereen, ligt aan de situatie en aan het inkomen dat je  hebt , werk je  ja/nee .Men gaat uit  van  90% van het bijstandsniveau maar wat daar bovenop gaat komen  daarin  zitten de  verschillen.Die berekening  krijg je   direct  bij  de toelating te  zien, sterkte en succes  :) .Groet ,Smile .

jan

VTLB bereken is vaak lastig. Goed dat chapter je kan helpen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Carol

Je kan of moet een klacht over deze deurwaarder indienen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders. Het beslag op de inboedel is volgens mij vexatoir en alleen maar bedoeld om de zaak te frustreren.

Een vexatoir beslag is een beslag waarvan de beslaglegger redelijkerwijs had kunnen weten dat het te gelde maken van het beslag nauwelijks of geen zin heeft. Het beslag is dan dus met een ander doel gelegd, bijvoorbeeld om de tegenpartij te frustreren. Een rechter zal bepalen dat een vexatoir beslag moet worden opgeheven.

cookies

Oh jongens, ik heb ein-de-lijk een brief gehad van de schuldhulpverlening om alle gegevens in te leveren zodat er gestart kan worden met een traject / oplossing zoeken.

Op dit moment is de stand van de schulden nog zo'n 15.000 Euro...
We betalen de afgelopen 9 maanden al ruim â,¬1000,- p.m. aan de belastingdienst, dus technisch gezien zouden we 1000 p.m. kunnen blijven aflossen en over 15 maanden schulden vrij zijn, maar ik denk dat ze toch gaan aansturen op een traject van minimaal 3 jaar om ons ook wat meer ruimte te geven. De afgelopen maanden waren alles behalve makkelijk uiteraard, om met zo weinig rond te komen.

Ik heb een lijst gekregen wat de gegevens die we moeten inleveren, maar ik ben het overzicht compleet kwijt, met een heleboel zaken die ook privé spelen weet ik gewoon écht niet waar ik moet beginnen! Ik heb vandaag berichten gestuurd naar de zorgverzekering om daar alles op te vragen (polisbladen en huidige stand van de schuld) de woningbouw heb ik gemaild, ik heb de jaaropgaves van mijn partner opgevraagd, ik ga zondag de belasting proberen uit te zoeken....en natuurlijk de bank afschriften printen van de afgelopen 2 maanden....pfff....wat een enorm stuk beton hangt er aan m'n been...zo voelt het nu! Ik ben er zo aan toe om het uit handen te geven zodat er weer overzicht kan komen, zodat bepaalde zaken weer eens normaal geregeld kunnen worden...

Maar voordat we zover zijn is de moed me al in de schoenen gezakt...

Ik heb even wat opbeurende woorden nodig...een schop onder m'n kont misschien...
Ik heb geen idee wat me te wachten staat...en eigenlijk is dat best eng...

Katniss

Wat voor mij werkt is het opdelen in stapjes. Dat doe ik met afstreeplijstjes. En dan... elk punt afwerken. Op een gegeven moment is de lijst afgewerkt. Het is een beetje als uitpakken na een verhuizing. Dan trek je ook niet alle dozen tegelijk open. Je pakt een doos (een item van je lijstje) pakt die helemaal uit en ruimt de doos op.

Je kunt het! Zodra alles is ingeleverd en het contact met de schuldeisers wordt overgenomen, geeft het rust.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.