Deurwaarder Limburg vroeg seks in plaats van geld als betaling schuld

Started by jan, Feb 11, 2017, 11:04 AM

Previous topic - Next topic

jan

Tegen een Limburgse gerechtsdeurwaarder loopt een strafrechtelijk onderzoek omdat hij vrouwen met schulden om seks in plaats van geld zou hebben gevraagd.

http://www.nu.nl/binnenland/4451700/deurwaarder-limburg-vroeg-seks-in-plaats-van-geld-als-betaling-schuld.html?redirect=1
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Deurwaarders behoren toch integer te zijn?

Dit zijn ze dus niet. Je hoort de laatste tijd veel nieuws dat dit soort bedrijven ontsporen. Ik vind dit te gek voor woorden !
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Marco en Bianca

gewoon

Ach jee ( heel ernstig voor wie het treft,  wat slecht !!)

Heb mij altijd al verbaast over de zin.

U kunt dit alleen nog voorkomen om in persoon te verschijnen des voormiddag, s op ons kantoor.

Wat zal die man er in gelezen hebben.

Boter bij vis ?

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

marco

Quote from: jan on Feb 11, 2017, 08:33 PM
QuoteBot bij vis

Ja, een deurwaarder is ook een mens.

Ik zei toch dat het rare jongens zijn
Marco en Bianca

Stil-verdriet

admin

Het beste is om een bezoek van de deurwaarder te voorkomen.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Incasso_deskundige

Het is uiteraad schokkend voor de hele beroepsgroep van gerechtsdeurwaarders dat dit gebeurt, maar laten we wel reeel zijn dat in elke beroepsgroep rotte appels zitten...

Ook ander slecht nieuwe over gerechtsdeurwaarders(kantoren) zoals faillissementen en mogelijke "fraudes" met kosten of (derden-)gelden zijn uiteraard niet goed te praten.

Wel moet je bedenken dat er steeds meer gerechtsdeurwaarderskantoren zijn die het financieel erg moeilijk hebben. Dit komt in eerste instantie door de overheid en tegenwoordig ook door toedoen van grote klanten.

Contracten worden steeds verder "uitgeknepen" en gerechtsdeurwaarderskantoren worden hierdoor min of meer gedwongen om soms zelfs onder de kostprijs te werken in zaken waarin geen volledige betaling volgt. Dit komt de kwaliteit van het werk, maar ook de integriteit niet ten goede!
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

jan

In elk beroeps zitten rotte appels. De beroepsgroep wordt door de slechte appels in diskrediet gebracht. De marktwerking veroorzaakt concurrentie waardoor de winstmarge onder druk komt te staan. De grote klanten hebben het voor het uitkiezen.
Dit komt de kwaliteit van het werk, maar ook de integriteit niet ten goede!

Dit is een groot risico, uiteindelijk blijven alleen de sterksten over.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

gewoon

Ha Incasso deskundige

Je noemde even derde gelden,  een betaling op een dergelijke rekening is toch een garantie dat het geld goed terecht komt.

En je hebt verder gelijk alleen is veel zorgelijker dan een rotte appel, natuurlijk dat hij direct ontslag krijgt, en na aangiften zal dit een nog een behoorlijk staartje hebben voor die man.

Maar dit speelt dan binnen een firma wat spoken al die kleine zelfstandige uit,  die effe een incasso bureau begonnen waren, en het nu allemaal niet zo mooi meer lijkt.

Incasso_deskundige

De Staat staat garant voor de derdengeldrekening. Hierbij moet je wel bedenken dat dit dus gaat om garantie voor de opdrachtgever die dus recht heeft op (een deel van) het geld op die rekening. Uiteraard geldt een door een debiteur gedane betaling op die rekening (normaal gesproken) ook als een "bevrijdende betaling".

Naar ik verder heb begrepen heeft deze gerechtsdeurwwarder geen ontslag gekregen, maar - ongetwijfeld op dringend advies van zijn kantoorgenoten en de KBvG - ontslag genomen. Naar het schijnt loopt er nog wel een tuchtklacht tegen hem over deze kwestie en die tuchtklacht zou door het bestuur van de KBvG zijn ingediend.

Of de zaak ook een strafrechtelijk gevolg krijgt weet ik niet. Ik weet niet, hoe gek dat misschien ook klinkt, of er eigenlijk wel strafbaar is gehandeld.

Nog vervelender is In mijn ogen het geval van de ondergang van deurwaarderskantoor BSR waar mogelijk is gefraudeerd door te veel kosten in rekening te brengen. Voor zover deze te veel in rekening gebrachte kosten ook zijn geincasserd, vraag ik me af hoe ze (de Staat? het BFT? de KBvG?) dat recht gaan trekken?

Incassobureaus zijn, in tegenstelling tot gerechtsdeurwaarders, niet onderworpen aan streng toezicht en aan strenge controles. Toezicht op incassobureaus lijkt me hard nodig, maar ik vraag me af of dit op korte termijn kan/zal gebeuren. Let altijd goed op of in rekening gebrachte kosten kloppen!

marco

Toezicht voor gerechtsdeurwaarders is net zo hard nodig als voor incassobureaus. Gerechtsdeurwaarders kunnen net zo goed de fout ingaan.

Maar als er geen schuldenaren zouden zijn, zouden alle incassobureau's werkloos zijn en de Gerechtsdeurwaarders geen bestaansrecht. Wij hebben elkaar blijkbaar nodig :-[
Marco en Bianca

Incasso_deskundige

Er bestaat al streng toezicht op gerechtsdeurwaarders. Financieel toezicht door het Bureau Financieel Toezicht en toezicht op het handelen van gerechtsdeurwaarders gebeurt door de KBvG en het tuchtrecht...

jan

Deze bedrijven liggen onder een vergrootglas, dus haalt elk incident ook de media. Als je sex aanbiedt, wordt je ook chantabel.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator