Kan je stoppen met vrijwillige bewind?

Started by desteny01, Feb 06, 2017, 07:28 PM

Previous topic - Next topic

desteny01

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.

Sinds 14 maanden staan wij onder bewind. Dit hebben wij vrijwillig aangevraagd vanwege problematische schulden.

De schuldhulpverlening is 7 maanden geleden aangevraagd maar zoals het er nu uit zit gaat dat hem niet worden omdat er schuldeisers niet akkoord gaan.

Toen ik er voor koos om vrijwillige bewind aan te gaan vragen heb ik er eigenlijk nooit echt stil bij gestaan wat er allemaal bij komt kijken dat je echt letterlijk en figuurlijk nergens meer over iets heb te zeggen.
Nu kom er er steeds meer achter dat als ik destijds had gedaan wat ik nu zou doen dus echt een goed plan van aanpak enz.. ik er zelf verder voor had willen knokken.
Als er nu een brief binnen kom wil ik het liefste gelijk bellen om een regeling af te spreken maar dat mogen wij dus niet.

Ik zie er steeds meer tegenop om onder bewind te blijven staan en wil eigenlijk zelf verder gaan met mijn schulden oplossen.

Nu zijn mijn schulden best hoog en vraag ik mezelf af of ik uberhaupt een rechter kan overtuigen om mijn bewind nietig te verklaren.

Niet dat ik straks een aanvraag doe bij een rechter om mijn bewind nietig te verklaren en hij bv kan zeggen dat het verplicht bewind of zelfs curatele kan worden.

Misschien dat er mensen zijn die hierbij ervaring hebben en mij kunnen vertellen of een rechter zoiets kan verplichten?

jan

Ga naar een sociaal raadsman, deze kan je adviseren. Hoe lang duurt dit bewind nog?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

desteny01

Bedankt voor u berichtje.

Vrijwillige bewind is uitgesproken in overleg met ons voor 5 jaar.

jan

Je kan er vanaf komen en dit is via de rechter. Nu ga ik je de spiegel voorhouden, waarom ga je het nu wel redden? Beter is eerst je schulden omlaag brengen en dan verder te gaan. Vrijwillig bewind is ook ter bescherming van jezelf.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

desteny01

U spiegel snap ik die heb ik mezelf ook al voorgehouden en ben tot de conclusie gekomen dat we er zelf niet alles aan gedaan hebben om het op te lossen.

Heel simpel gezegd en dat is nu achteraf hebben we de makkelijkste manier gekozen in plaats van er zelf voor te vechten.

Nu we behandeld worden als een klein kind ik emails krijg met spel fouten of gewoon weg geen reacties terug krijg op mijn emails naar de bewindvoerder krijg ik steeds meer irritaties en heb ik zo iets van laat mij het maar zelf oplossen.
Daarbij ga ik achter een hoop dingen nog steeds zelf aan dus echt rust geeft het me ook niet.
Totaalplan met alles op een rijtje inkomsten uitgave vast bedrag aan week geld en afspraken maken met schuldeisers ligt al klaar.

Maar ik vraag me af of een rechter zo makkelijk een bewindvoering nietig verklaard.

desteny01

Misschien komt het ook wel heel dom over wat ik hier boven typte.

Maar inmiddels staan wij er gelukkig zelf heel positief tegen over en willen we het echt zelf doen.

jan

Ik adviseer je om naar een sociaal raadsman te gaan. En de tocht naar de rechter kost ook geld. En het is geen schande dat je in de schulden zit. Jullie zijn bezig om eruit te komen. Misschien moet je naar schuldhulpmaatje gaan, deze kunnen je ook adviseren.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Stil-verdriet

Wij zijn nu bijna 8 jaar bezig om onze schuld (nog 8000 euro) zelf af te lossen en het einde is nog niet in zicht. Ik wou ik de keuze had gemaakt voor beschermingsbewind. Maak een slimme keuze, want in schuldenland krijg je geen tweede kans!

desteny01

We gaan straks informatie inwinnen.

Stil-verdriet ik denk dat het beide zijn voor en tegens heeft.

Ik merk aan mezelf dat ik graag de regie in handen heb en ik vind het erg moeilijk om dat los te laten. In bewind heb je niks meer te vertellen behalve waar je je weekgeld aan uit geef en daar hou het bij op.

Smile

Hallo   :)  dit is idd  niet gemakkelijk .Ik hoop dat er een  oplossing  komt  die  jullie in ieder  geval  beschermt en helpt  jullie  schulden  naar  nihil te brengen. Sterkte en succes , groet Smile :)

desteny01

Dankjewel smile we moeten even bekijken hoe of wat.. maar ik blijf positief!