Kwakkenbos Bewindvoeringen ervaringen?

Started by ikhebeenvraag, Jan 12, 2017, 01:43 PM

Previous topic - Next topic

ikhebeenvraag

Heeft er iemand ervaring met Kwakkenbos Bewindvoeringen B.V. gevestigd in Goes? De ervaringen van cliënten die ik op internet zie staan geven een wisselend beeld (lees voornamelijk klachten).

Ik ben benieuwd naar wat anderen van deze bewindvoerder vinden en vooral wat hun ervaringen zijn.

nooitmeer

Dat je meer klachten leest dan positieve recensies is vrij normaal. Want waarom zou je zonder enige aanleiding een positieve reactie op een willekeurige klachtensite schrijven?

Ik weet in ieder geval dat er tenminste één gebruiker is op dit forum die gebruik maakt van deze bewindvoerder. En wat ik er van op kon/kan maken deden en doen ze het toch heel behoorlijk.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

ikhebeenvraag

Dit is niet aanvallend of om een oordeel over hem te scheppen, enkel en alleen als vraag wie ervaringen heeft met Kwakkenbos en of deze positief of negatief waren?

flits

hier wil ik even op reageren

ik zit al jaren bij dhr kwakkenbos en het bevalt me prima ik handel veel via email af het kan soms 1 of 2 dagen duren voordat ik reactie heb en ik krijg altijd extra geld als ik erom vraag praat met die man
hij kan natuurlijk nooit meer overmaken dan dat er beschikbaar is
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

jan

@ikhebeenvraag Wat wil je bereiken? Wij verwijderen overigens nooit geen negatieve resenties.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Onze flits is jaren lang goed geholpen door Kwakkenbos Bewindvoeringen. Voor Kwakkenbos had zij een minder goede bewindvoerder. En onze flits is nu schuldenvrij, ze is goed geholpen en dit is een feit. Wij zien geen slechte bewindvoerder, maar iemand die zijn rol heeft gepakt en ook heel realistisch en pragmatisch lijkt.

Jullie hebben een mening over dhr kwakkenbos, maar geen feiten. Je moet oppassen dat je niet met modder gaat gooien. Ik lees nu emotie. Een ander punt is dat is dat zachte heelmeester stinkende wonden maken.

En een verhaal heeft twee kanten (en waarheden).

Marco en Bianca

gewoon

Wil graag ook aanvullen dat in al die jaren meelezen over Kwakkenbos er geen klacht tussen te lezen was.

Erg goed gedaan dus hulde voor Kwakkenbos.

En heb even de site bekeken en het is werkelijk een verademing te zien dat dit niet ( als we helaas regelmatig gezien hebben een verlener is die geld ruikt in een gat in de markt en misbruik maakt ).

Maar juist,  op grote afstand hiervan een onverwoestbare goede naam heeft opgebouwd, dit na meer dan 20 jaar er zijn, voor de medemens die er zelf niet helemaal uit kwam.

Mag ik wel zeggen in antwoord op, ikhebeenvraag

Dick

@ikhebeenvraag, stelt blijkbaar vragen uit emotie, op een tal van forums. Dit is niet netjes, want Kwakkenbos is aangesloten bij PBI en deze heeft een klachtenprocedure. Ik stel voor dat je er eerst uit gaat komen met Kwakkenbos en als er niet uitkomt dat je dan de klachtenprocedure gaat doorlopen. Wij hebben gedurende 6 jaar @Flits gevolgd, die onder begeleiding was van Kwakkenbos. En dit hebben ze heel goed gedaan.

Misschien krijg je hier niet het antwoord waar je opzoek naar bent. De ervaring hier is zeer positief. Als het slecht was, dan hadden we deze mening ook gegeven. Maar er zijn enkel feiten dat ze het goed doen.

Procedure http://www.bpbi.nl/particulieren.html?p=240

Onze leden voldoen aan strenge kwaliteitseisen en gaan uiterst zorgvuldig te werk. Heeft u toch een klacht, meld dit dan bij uw bewindvoerder. Al onze leden hanteren een eigen klachtenprocedure. Zorg voor een kopie van alle correspondentie tussen u en uw bewindvoerder.

Klachtencommissie
Mocht u er samen niet uit komen en is de volledige klachtenprocedure van de bewindvoerder doorlopen, dan kunt u terecht bij onze onafhankelijke klachtencommissie. Deze commissie, bestaande uit een oud-kantonrechter als onafhankelijke voorzitter en vijf leden, behandelt uitsluitend klachten over BPBI-leden. Mocht uw klacht gaan over een van de leden die in de klachtencommissie zitting heeft, dan treedt deze uiteraard tijdelijk terug. De spelregels voor het indienen van een klacht vindt u in ons klachtenreglement.

Mentorschap/curatele
Heeft uw klacht betrekking op mentorschap of curatele, dan kunt u geen klacht indienen bij ons. Wij verwijzen u dan voor het indienen van een klacht graag naar uw kantonrechter.

Geen lid
Is uw bewindvoerder geen lid van onze branchevereniging, dan nemen wij uw klacht niet in behandeling. In dat geval kunt u een klachtenbrief sturen naar de griffie van het kanton waar uw bewind is uitgesproken. De kantonrechter kan vervolgens uw klacht niet-ontvankelijk, ongegrond, gedeeltelijk gegrond of gegrond verklaren. De kantonrechter gaat, als het nodig is, in gesprek met u en uw bewindvoerder.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Tankje

Wij lieten ons budget beheren door kwakkenbos, nou we zijn van de regen in de drup gekomen. We zitten nu op de rand van schuld. Kwakkenbos adviseert dingen waardoor wij onze kinderen niet meer zouden kunnen zien. Maar het advies om met kwakkenbos zelf te stoppen zullen ze niet geven. Ze hebben in een hele korte periode hun tarief verhoogd. Als je vraagt om een afspraak wordt er alleen maar gezegd Bas kwakkenbos neemt contact op waarna je niets meer hoort. Wel ze hebben dit keer met de verkeerde te maken en dat zullen ze ook gaan merken.

jan

Niet voor het een of ander, jullie ip adres komt overeen met eerdere berichten.

Jullie geven een mening die niet  overeenkomt met de ervaringen van de leden hier. Dit is een feit en wat jullie aangeven is niet gebaseerd op feiten.

Als je het er niet mee eens bent maak dan gebruik van de klachten regeling .
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Dick

Kwakkenbos bewindvoeringen is aangesloten bij de branchevereniging BPBI. (Procedure http://www.bpbi.nl/particulieren.html?p=240)

Ik lees veel emotie in jou bericht, wij kunnen hierover geen oordeel spreken, want wij kunnen niet de feiten. Aangezien ze aangesloten zijn bij een branchevereniging, adviseer ik je daar je klacht neer te leggen. Kom met feiten en niet met emotie.

Wij hebben aantal jaren, de begeleiding van Kwakkenbos kunnen volgen van één van onze leden en deze begeleiding was echt goed. Betrokkene is nu schuldenvrij!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

flits

ik loop al jaren bij kwakkenbos en ik heb nooit geen problemen met hem gehad
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Stil-verdriet

Er zijn altijd ontevreden klanten en als het om geld gaat is er altijd emotie.

Katniss

Ja, dat blijft...

Toch vind ik het jammer dat er zo weinig informatie gegeven wordt. Wellicht zouden we het persoon kunnen helpen door onze kijk op hun zaak te geven. Het kan heel verhelderend zijn als je door anderen wordt verteld hoe je bepaalde zaken kunt aanpakken.

Natuurlijk zijn er ook mensen die daar (nog) niet voor open staan. Het is een proces waar je doorheen moet. Pas op het moment dat je hebt geaccepteerd dat je nu eenmaal geen geld kunt uitgeven dat er niet is, dan pas komt er rust. Ik kan mij goed voorstellen dat het verschrikkelijk is dat je jouw kinderen niet kunt zien, omdat geen geld hebt voor de reis. Dit is niet veroorzaakt door een budgetbeheerder.

@ikhebeenvraag en Tankje
Dus als je echt werkelijk problemen hebt door de budgetbeheerder, volg dan de weg die ervoor is. Dien een klacht in en vertel daar je verhaal. Dat zijn de mensen die er iets aan kunnen doen. Wat je nu doet is om je heen slaan omdat jij pijn hebt. Jouw pijn wordt echt niet minder als hiermee doorgaat.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Stil-verdriet

@Katniss, Ze zitten zo vol met emotie, dat er alleen maar boze woorden uitkomen en ze de realiteit niet onder ogen zijn. Met een budgetbeheerder, kun je geen geld uitgeven wat er niet is.

Ik ben ook benieuwd naar de problemen die hun ondervinden.