Belgische voedselbank stopt er mee: ze hebben genoeg van ontevreden klanten

Started by jan, Jan 04, 2017, 11:58 AM

Previous topic - Next topic

jan

En dan dit:

Een voedselbank in Mechelen geeft er de brui aan. De klanten zijn zo kieskeurig dat de vrijwilligers er geen zin meer in hebben.

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/belgische-voedselbank-stopt-er-mee-ze-hebben-genoeg-van-ontevreden-klanten/ar-BBxQd0s?ocid=spartanntp

Ik snap de klanten niet van deze voedselbank. Moet daar geen gevoel van schaamte zijn. Hoe kan je nu kieskeurig zijn. Onbegrijpelijk !
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Carol

Als intake-medewerker Voedselbank in NL heb ik dat nog niet mee gemaakt. Wel ruilen ze onderling dingen, prima toch, niet iedereen vindt cornflakes of bloemkool lekker.

Smile

Ik  dacht  dat  mensen  blij zouden zijn een  pakket te  mogen ontvangen, als  men  ruilt  ok  geen  punt maar weggooien :'(  omdat ze   liever  andere artikelen  zouden hebben ? sorry  dan heb je  geen armoe  >:(     Schandalig !!!

burningspirit

Wat ik me kan herinneren van de voedselbank hier in Nederland (waar we zelf een tijdje heen mochten) is dat er wel gestopt werd met het verdelen van overgebleven spullen, omdat de mensen die daarop mochten wachtten soms zelfs met elkaar op de vuist gingen. Nu worden in onze stad de overgebleven spullen door de vrijwilligers zelf naar gezinnen gebracht, die het goed kunnen gebruiken. Op die manier krijgen wij ook af en toe nog iets van de voedselbank, ook al zitten we qua inkomen enkele euro's boven de norm.

Toen wij nog mochten komen viel me wel op dat de vrijwilligers ons altijd zo blij begroetten. Meestal hadden ze van spullen over gehouden omdat mensen ze niet meenamen: bijvoorbeeld, varkensvlees of voedsel dat ingevroren moest worden, of koffie (als mensen geen koffie drinken) zoete producten of baby- of kinderproducten. Wij wisten bijna altijd wel een gebruiksmogelijkheid. Babyvoeding heb ik bijvoorbeeld wel eens geruild voor vlees. En van oliebollenmeel bak ik gewoon pannenkoeken.

Maar dit ..... ik begrijp dit niet. Misschien ontbreekt daar inderdaad de schaamte....?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Sander

Wat erg zeg  :(
Wij krijgen ook een voedselpakket en ja strak tegen de datum ...
jammer dan , de producten gaan toch iets langer mee en anders hebben we de neus nog .
Producten die wij niet gebruiken gaan naar of me schoonmoeder ( tegen minimum aan en belastingschuld )
of een goede vriendin van ons ... Zij krijgt ook een pakket en doen we ook wel is ruilen maar weg gooien
is echt nihil .... dan is t maar wat minder lekker .... Als t maar voedzaam is  ;)

gewoon

Ja wat moet je daar nu van bakken.

Citeer even... wij hebben de indruk dat het een gelegenheid is om luxe artikelen te bekomen...

Oeps, als je er zo over voelt.

Dan siert het je,  dat je er uitstapt.

En het aan  andere laat,  die het verschil willen of mochten zijn.

En gedragen worden

Marjan12

Ik wou dat ik zo'n pakket kon krijgen. Als je dingen weggooit heb je het niet nodig. Ik vind het jammer voor de vrijwilligers die hier heel veel tijd in hebben gestopt.

peter

Ik denk dat dit incidenten zijn. Het merendeel is blij met hun pakket. Alleen het is het jammer dat deze incidenten het nieuws halen. Het brengt andere mensen in een slecht daglicht.
Peter
Administrator Forum

jan

Ik hoop dat dit incidenten zijn, als vrijwilligers stoppen, dan hebben niet alleen de kwaden te lijden, maar ook de goeden!
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Ja dit zijn incidenten die voor komen en jaar geleden nog probeerde hier op het forum iemand die een klachten lijn op wilde zetten dat het wel eens fout gaat,  en er waren hier GEEN klachten op het forum en is niet lang gebleven in die zoektocht.

Het zijn immers vrijwilligers dus diep gemotiveerd zijn om het goed te doen, maar het gaat wel eens mis op de communicatie met de mensen die pakketten krijgen het zijn tenslotte geen hoog opgeleide en betaalde krachten en dan kan het lontje weleens kort zijn, van beide zijde dus.

Van daar ook mijn citaat, als er op een gegeven moment zo een beleving is, of cultuur wie zet er dan daar de rem op.

Hoofd probleem is dat er nog geen nieuw pand is gevonden, en daar blijft het bij vermoed ik.

Overal treffen mensen ook dingen aan het pakket wat zij niet kunnen gebruiken, en zijn daar vaak toch mee geholpen,  omdat zij dit ruilen met andere,  en er blij mee zijn.

En het kan eens voor komen dat iemand niet alles in zijn fiets tas doet,  en iets achterlaat je kunt niet zomaar mensen opvoeden met wat takt, maar kun je dan echt niet aan ophangen dat er 1 plaats is  in België waar de mensen opeens  honds ondankbaar zijn,  en alleen luxe artikelen willen meenemen.

Dat is een beleving of gegroeide cultuur bij deze vrijwilligers,  op zoek naar huisvesting.

Vandaar dat ik zeg dat je dan beter kunt stoppen,  nieuw pand,  nieuwe mensen  met nieuwe zin en vernieuwde beleving dat zij onmisbaar zijn,  en vergeten zijn dat er ooit ergens aan de overkant van de straat een rotappeltje gevonden was.

gewoon

En ook het blijven Journalisten,  kan het helemaal uit verband getrokken zijn, in het artikel.

Dat er media aandacht gezocht werd voor een nieuw pand door de voedselbank !!

En dan word er gekopt,  met dat iemand even per ongelijk  verzuchte,  dat er iemand niet het hele pakket mee nam.

Dan is er alleen niets mis met de mensen die voor pakket komen, en ook niets fout aan de vrijwilligers van de Bank

jan

Je hebt gelijk @gewoon, journalisten maken het verhaal erger dan het is.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator