reclame folders kan dan nog in 2017

Started by gewoon, Dec 28, 2016, 11:28 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha heb een kleine ergernis na het afschaffen van plastiek zakjes kom ik tot de gedachte dat dit bij mij nog geen procent van het plastiek afval was.

Als we een inhaalslag willen maken op het milieu is het dan niet handig al die vol gegooide vuilzakken met reclame folders niet meer te willen dat maakt bij mij een enorm verschil, was vroeger gelukkig dat dit alvast verpakt werd in zakjes zodat ik het sneller kon weggooien.

Nu komen de belangrijke poststukken digitaal op de mat, als we milieu neutraal willen gaan bouwen, is het dan niet het eerste om te doen de brieven bus op de schop te nemen. ( wat er in mag )

Kost weinig en haalt ook nog eens verleidingen weg om schulden te maken met feest dagen, en andere
aanschaffingen die je, ik of jij voor de folder nog niet verzonnen had.

Is maar een gedachte voor 2017

Zandra

Ik heb een Nee-Nee sticker op mijn brievenbus. Niet zozeer vanwege de verleidingen, maar omdat het stapeltje altijd ongezien de oudpapierbak in verdween. Het is vooral die nutteloze handeling waar ik vanaf wilde ;-)

Marjan12

Ik heb een Ja-Ja sticker op de brievenbus. Ik breng's avonds nog folders rond, het staat zo raar als er nee-nee op de deur zit. Je moet toch wat :'(

Stil-verdriet

Ik heb een Nee-Nee sticker op de deur. Het scheelt aan afval en het is nog goed voor het milieu. Als wij iets nodig hebben kijken we internet.

@Marjan12 Je kunt toch een Nee-Nee sticker plaatsen, omdat je zelf al de folders hebt. Dan krijg je ze niet dubbel  ;D

Schuldregeling

Gewoon een nee nee stikker gebruiken.

nooitmeer

Ik heb al jaren een nee-nee stikker en dat bevalt me prima. (de echte reden was dat ik altijd vergeet het oud papier aan de straat te zetten)

Als je de aanbiedingen van supermarkten toch wil zien dan zijn er genoeg websites die daar overzichten van maken.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

burningspirit

ja en als je de aanbieding van de supermarkt wil zien, waar je het meest je boodschappen doet, dan neem je gewoon zo'n folder uit de winkel mee
dat heb ik mijn man en kinderen moeten beloven toen ik de ja/nee sticker op de brievenbus plakte hier  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Meelezertje

En ik doe het met www.yenom.nl (omgekeerd 'money') Reclame folders van bijna alle supermarkten op 1 site
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

jan

Ik gebruik hetzelfde, een overzicht met alle aanbiedingeb :)
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator