Extra aflossing verloopt niet netjes via het incassobureau

Started by Danontje, Dec 08, 2016, 09:58 PM

Previous topic - Next topic

Danontje

Hi allemaal,

In mijn verhaal noem ik het incassobureau even 'X'. Wellicht mag het incassobureau niet genoemt worden en blijf ik tevens ook liever anoniem.

Het incassobureau X heeft alle dossiers bijelkaar toegevoegd, heel fijn want zo ben ik niet aan alle losse dossiers aan het aflossen. Met hen heb ik al een lange tijd een vaste betaalbedrag afgesproken. Nu ik weer enige tijd fulltime werk is het tijd voor extra aflossingen.

Mijn dossiers zijn verschillend, zo heb ik er veel van mijn verzekeraar en ook een dikke vette van het zorginstituut Nederland en nog een aantal andere dossiers.

Ik heb besloten mijn extra aflossingen te gebruiken voor mijn zorgverzekering. Zodra dit afgelost is trekt zorginstuut Nederland het dossier terug waardoor de incassokosten eraf gaan en nog een bepaald % van het hele totale bedrag. Dit scheelt best wel wat geld en ook tijd!

Nadat ik vanavond ging inloggen bij incassobureau X om na te kijken of een aantal dossiers al waren gesloten gezien ik deze extra aflossingen had betaald, zag ik dus dat zij al mijn extra aflossingen hebben verdeeld over alle openstaande dossiers. Terwijl ik notabene de dossiersnummers heb vermeld en heb benadrukt deze af te schrijven.

Dit schiet voor geen meter op zo want er komt iedere maand rente terug. Dit is water naar de zee brengen en zo kom ik nog geen stap vooruit. Er valt natuurlijk minder geld te verdienen als ze het afschrijven van mijn opgegeven dossiers.

Mag dit zomaar?

* mijn vaste maandelijke betalingstermijn wordt al verdeeld over alle dossiers alle extra aflossingen die ik doe, zijn bewust voor de dossiers die IK aangeef.

Schuldregeling

gewoon

Ja het scheelt je veel geld als kunt aflossen op de oorspronkelijke schuld zorgverzekering dan gaat die boete CJIB van 30 % meen ik er af omdat je dan geen wanbetaler meer bent.

Als X de betalingen verdeeld volgens een afgesproken verhouding is het misschien een idee om een extra bedrag gewoon over te maken naar de zorgverzekering buiten X om, en deze hier alleen van op de hoogte stelt.