ons verhaal

Started by deeske86, Nov 22, 2016, 03:14 PM

Previous topic - Next topic

deeske86

Hallo allemaal

Ik weet niet goed waar te beginnen. Ik zal proberen het zo kort mogelijk samen te vatten.
het is allemaal begonnen in 2012. Ik was net getrouwd en door een samenloop van dingen is dit huwelijk na 3 maanden stukgelopen. shit happens!! Toen begon de ellende pas mijn exman wou niet uit de woning vertrekken en dus moest ik tot de hypotheek overgeschreven zou worden de helft mee betalen. Prima geen probleem mee. immers de helft van het huis was van mij.

In 2013 heb ik mijn huidige man leren kennen. Toen toch maar eens een keer geinformeerd hoe de stand van zaken was. dit was dus niet goed. inmiddels aangekomen in maart 2015 is eindelijk alles geregeld en ben ik er eindelijk een keer vanaf niet zonder kleerscheuren want alles in totaal heeft mijn nou dus een schuld opgeleverd van 50000 euro in totaal. Nou zal je je afvragen hoe kan dit. Ik heb al die jaren dus netjes de helft van de hypotheek betaald en alle andere rekeningen van het huis omdat meneer dus achteraf gezien dit geld nooit heeft betaald. Ook kon ik dit op de rekeningen niet meer inzien omdat meneer dus de gezamelijke rekening op heeft geschort toen ik het huis uit ben gegaan.
En nu zal je denken waarom gaat ze niet naar de rechter of een advocaat. Dit doe ik niet omdat ik die strijd beu ben. Ben het beu om iedere keer weer dat harnas aan te trekken.

Nou vorige week toch maar mijn trots op zij gezet en de gemeente gebeld voor een schuldentraject en hulp hierbij. Ik ben benieuwd welke weg we in gaan slaan.
Ik hoop dat we over een paar jaar eindelijk overal vanaf zijn of in ieder geval een groot gedeelte er van af zijn.

Marjan12

Heel vervelend, ex'n kunnen je met heel wat schuld achterlaten. En waarom, omdat ze je op deze manier willen straffen. Echtscheidingen zouden beter moeten worden geregeld v.w.b. de wederzijdse schulden. Mijn schuld is niet zo hoog, dat ik er zonder schuldhulp uit kan komen. Ik denk dat je een goede stap heb gemaakt om naar de schuldhulp te stappen.

Incasso_deskundige

Erg vervelend dat het zo is gelopen. Jammer ook dat je jouw betalingen voor de hypotheek niet rechtstreeks aan de bank hebt overgemaakt, maar aan je ex...

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat de schuldhulpverlening gaat kijken of ze in 3 (of 5) jaar de schulden kunnen saneren. Veel zal ook afhangen van de aflossingscapaciteit en van de medewerking van de  schuldeisers die met een percentage in koeten stemmen. Loopt dat traject vast, dan zal vermoedelijk alsnog een doorverwijzing naar de WSNP plaats vinden.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Katniss

Wat een vervelende situatie. Is het huis nu wel van jouw naam af? Anders kunnen ze waarschijnlijk weinig voor je betekenen bij de schuldhulpverlening.

Mijn ervaring is dat ze bij de schuldhulpverlening heel professioneel zijn. Als je jouw zaken goed op orde hebt kan het traject behoorlijk snel starten. Helaas heb ik het probleem dat ik samen met mijn ex nog een huis bezit. Daarin zit overwaarde, waardoor deze verkocht moet worden voordat ik het traject in kan. Helaas vond de rechter de mogelijkheid dat mijn ex de woning kan houden zwaarder wegen, dan mijn mogelijkheid om uit de problemen te komen.

Heel veel succes!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

deeske86

Ik ben gelukkig van mijn huis af.Mijn ex woont daar nu. En gisteren zijn we op gesprek geweest en kreeg wel een compliment van de beste man dat ik wist waar het hem in zat. en dat ik alle papieren en zo op orde heb.  En dat hij het knap vond hoe we het drie jaar lang geregeld hadden met de vaste lasten en extra rekeningen en dat hij nou wel snapte dat mijn reserves op waren en dat we aan het eind van de maand een anderhalve week over hielden maar geen geld.

Ik hoop snel meer te horen over het hoe en wat. EN of de schuldeisers er mee akkoord gaan.