Waardevolle spullen terug kopen uit eigen boedel?

Started by BG, Nov 21, 2016, 12:55 PM

Previous topic - Next topic

BG

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, sinds juni jl. zit ik in de WSNP en ik vraag mij het volgende af.

Onlangs ontving ik een brief van mijn bewindvoerder. Hierin werd aangegeven dat ik mijn muziekinstrumenten + toebehoren (huidige verkoopwaarde geschat op â,¬ 600) kan terug kopen van de boedel in 10 termijnen van â,¬ 60,-. Ik neem aan dat dit dan van het VTLB gaat. Is dit een gebruikelijke gang van zaken? Ik kan hier verder niets over vinden op internet. Het betreft instrumenten die 10 jaar of ouder zijn, hetzelfde geldt voor de toebehoren (versterker/speakercabinet).

Alvast bedankt voor de reacties!

burningspirit

Dit is wat ik vond bij info over WSNP:

Spullen die vallen onder 'bovenmatige boedel' moeten wel worden verkocht. Waardevolle spullen of luxe goederen zijn 'bovenmatige goederen', bijvoorbeeld een boot, caravan of een auto die u niet nodig hebt om te kunnen werken.

Misschien zijn jouw instrumenten 'bovenmatige boedel' en moet je ze verkopen. Blijkbaar wordt je nu aangeboden om ze zelf te kopen. En het lijkt mij dat je dit dan van je VTLB moet doen. Kun je dat niet dan zul je ze waarschijnlijk te koop moeten zetten en hetgeen je ervoor ontvangt in de boedel moeten storten.

Dat dit niet eerder is gezegd begrijp ik ook niet zo goed.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

BG

Bedankt voor je reactie, het is met name de emotionele waarde waar het mij om gaat, ik denk niet dat ik, in de huidige staat van de spullen, 600 krijg bij verkoop. Ik wil ze wel graag houden dus dan zit er niets anders op. Komt goed!