Stand van zaken tot nu toe.... bbz krediet toegekend...voorwaardelijk

Started by tika, Nov 18, 2016, 09:31 PM

Previous topic - Next topic

tika

en He allemaal...
Er is hoop voor een ieder onder jullie~! Ik heb dan eindelijk, eindelijk, eindelijk een bbz krediet toegekend gekregen a 5400 E. Ben bij een juristenburo (verhaal apart), die de sanering regelen. (ook een verhaal apart)
Bijna alle schuldeisers zijn akkoord, behalve natuurlijk de belastingdienst...heeft nog steeds veel voeten in de aarde, aangezien het een zootje is daar. Dacht mijn aangifte van 2014 allang gedaan te hebben... maar dat was opgaaf wereldinkomen. ?? Nooit bericht van hun gehad. Ook geen verzoek tot doen van aangifte,. Maar was niet uitgenodigd dat jaar...vertelde de dame van de bel. dienst me.....en ook niet in 2015!!!   Die brief heb ik idd. (zouden mijn penvrienden bij de belastingdienst het dan toch opgegeven hebben, sacred four? Ze zijn zo stil en sturen niets meer terug...) Nu word ik het alsnog verplicht om tot die sanering te komen.
Nou ja....al met al...anderhalf jaar verder, maar de eindstreep is iin zicht. Al weet ik nu al dat ik ,dankzij de overheid met de wet DBA...weinig opdrachtgevers dit jaar... de verplichte AGB Code...opstellen in rijen van vijf dan na 6 weken uitbetaald worden...of maak er maar 4 maanden van! ,.... de verplichte omzet a 33000e niet ga halen.

Dus met een beetje pech ben ik twee jaar later terug bij af....maar we geven niet op! Hopen op een beetje begrip bij de gemeente met alle overheidshandelen dit jaar naar zzp-ers en dat ze coulant zullen zijn.

Maar anyways! Het is dus mogelijk allemaal! Om een bbzkrediet toegewezen te krijgen!!! 
Do what ye like, but harm ye none.

Carol

Hallo Tika,

het woord krediet doet mij altijd een beetje huiveren. Het Besluit bijstandverlening zelfstandigen kan "om niet" of als lening worden verstrekt.
Hangt af van je jaarcijfers, maar daar ben je nog niet uit heb ik begrepen.

gewoon

Ha Tika

Door dat de betalingen nu pas na vier maanden voldaan worden, is niet bepalend of je die E 33.000,-- omzet haalt,  op het moment dat je de factuur schrijft is het omzet.

Wel lijkt mij het bedrag erg laag van de lening E 5400,-- als het klopt dat er nu pas na 4 maanden betaalt word,  ipv 6 weken dan is dit bedrag daar al voor nodig,  omdat dit  geld  blijft zitten bij  de debiteuren.

( Maar dit meer een vraag aan de BBZ de gedachte is levensvatbaarheid als toets, en voor een lening het dan wijsheid de lening zover te beperken dat de schulden voldaan kunnen worden daar verhoog je de levensvatbaarheid weinig mee,  wel als iemand daarna ook nog gewoon zijn werk kan gaan doen. )

En de tijd als wereld burger,  waar je nog betalingen over moet doen kun je dat niet verrekenen met verlies jaren. 

Maar wel goed dat het je eindelijk gelukt is