Lindorf

Started by tika, Nov 18, 2016, 09:21 PM

Previous topic - Next topic

tika

Vraagje: aangezien de ABNAmro, mijn schuldhulpboer en ikzelf achterover zijn gevallen van een incasso van Lindorf van mijn rekening.

Tot mijn grote verbazing zag ik....toen ik moest nakijken hoeveel ik wel niet aan dwangbevelen aan belastingdienst had betaald..een afschrijving van 471 E aan Lindorf ovv incassokosten!!!

Wist hier niets van, vond het knap, aangezien de belastingdienst er al 2 jaar niets van af kan schrijven van die rekening, maar LIndorf dus kennelijk wel?? Zonder mijn toestemming of medeweten??

ABNAmro reageerde verbaasd en vond het vreemd, maar he tzou te maken  hebben met de schuldhulpverlening. Hadden geen weerwoord op mijn vraag waarom de belastingdienst wettelijk  gezien het niet lukt om af te schrijven..maar die incasso wel?? Die beste man van de schuldhulp zegt hier nooit toestemming voor gegeven te zullen hebben.

En lindorf wijst naar de schuldhulpman.

Na wat speurwerk blijkt Lindorf een oud dochteronderneming van ABNAmro te zijn

Paar dagen later ontving ik dan toch een brief dat het uit handen gegeven was aan een incasso en mijn rekening geblokkeerd. Dat zou gebruikelijk zijn bij schuldsanering. Snap ik...maar 470 E aan incassokosten voor een roodstand van 2300 e?

Wie weet hier meer van en kan advies geven. Ben overigens aan het einde van mijn latijn met bezwaren indienen e.d. Maar hoor het graag....
Do what ye like, but harm ye none.

sacredfour

Begrijp ik het goed dat de schuld van ABNamro was, maar doorgegeven aan Lindorff?  ABnamro mag intern schulden van jouw verrekenen. Dit mag natuurlijk alleen als de schuld niet is gecedeerd aan Lindorff.  Als het een automatische incasso is dan kan je deze terugboeken.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Incasso_deskundige

Ik vind je verhaal wat verwarrend om eerlijk te zijn en wellicht incompleet. Kun je wellicht meer duidelijkheid geven?
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.